Cassandra Oil

Cassandra Oil Bevaka tråd

Startad av Jimmy Ljungdahl

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

eastoils bild
  • eastoil
  • Kön: Man
  • Ålder: 56
  • Yrke: Lärare

xyz skrev 23 jan, 16:01

Helt rätt Ratatosk, tåget går och det är på väg neråt...

Den som är intresserad av Cassandra skall vänta ytterligare sänkning av kursen, vilket kan ...
Pil nerSe hela citeringen

Den som är intresserad av Cassandra skall vänta ytterligare sänkning av kursen, vilket kan visa sig bli ca 50% ytterligare nedåt.

Idag bröt kursen den absoluta botten för det senaste 3 åren, vilket gör det svårt att analysera aktien.

Avvakta tills kursen stabiliserat sig, vilket kan röra sig om intervallet 4-5 kronor.

Jag återkommer med en bättre analys när underlag finns att analysera.

/xyz

Ratatosk skrev 23 jan, 22:01

Ett fantastiskt bra tillfälle att komma in billigt i Cassandra just nu.Det blir inte billigare....
Aktien är kraftigt nersåld och rekylerar inom kort...

Ett fantastiskt bra tillfälle att komma in billigt i Cassandra just nu.Det blir inte billigare....
Aktien är kraftigt nersåld och rekylerar inom kort, senast måndag 08.59 .

Ny spännane framtidsteknik jämfört med XYZ aktieplaceringar i konkurskandidater tex DORO som säljer hopplöst omoderna pensionärstelefoner som INGEN vill ha, vem köper dessa relefoner mer än XYZ?
ENIRO en söktjäst på nätet. Undrar om XYZ hört talas om Google?

Är väl bara och titta på Cassandras utveckling och jämföra med Doros.... Jag litar på xyz ;-)

Ratatosks bild

Den som är intresserad av Cassandra skall vänta ytterligare sänkning av kursen, vilket kan ...

Den som är intresserad av Cassandra skall vänta ytterligare sänkning av kursen, vilket kan visa sig bli ca 50% ytterligare nedåt.

Idag bröt kursen den absoluta botten för det senaste 3 åren, vilket gör det svårt att analysera aktien.

Avvakta tills kursen stabiliserat sig, vilket kan röra sig om intervallet 4-5 kronor.

/xyz

Ny spännane framtidsteknik jämfört med XYZ aktieplaceringar i konkurskandidater tex DORO som säljer hopplöst omoderna pensionärstelefoner som INGEN vill ha, vem köper dessa relefoner mer än XYZ?

eastoil skrev 24 jan, 04:01

Är väl bara och titta på Cassandras utveckling och jämföra med Doros.... Jag litar på xyz ;-)

Utvecklingen i Cassandra kommer bli fantastisk. Det är nu som man ska kliva på tåget.
En utvecling på 1000% inom ett år är ingen omöjlighet
Släpp tanken på telefontillverkning i nichen hopplöst mossiga tegelstenar på en överetablerad marknad. Uppsidan ät marginell och fallhöjden gigantisk.
I Cassandra finns enbart uppsida. Botten är nådd i fredags.

Ratatosks bild

Ratatosk skrev 24 jan, 14:01

Utvecklingen i Cassandra kommer bli fantastisk. Det är nu som man ska kliva på tåget.
Släpp ta...

Ratatosk skrev 24 jan, 14:01

Släpp tanken på telefontillverkning i nichen hopplöst mossiga tegelstenar på en överetablerad marknad. Uppsidan ät marginell och fallhöjden gigantisk.
I Cassandra finns enbart uppsida. Botten är nådd i fredags.

Stängningskursen 8.50 - det blir inte billigare i Cassandra
Tror snarare på ett PM på måndag och en kurs som stiger rejält.

larzs0ns bild
  • larzs0n
  • Ålder: 32
  • Yrke: Student

Verkar även finnas en hel del kritik kring detta bolag.

http://snaljapen.se/2013/10/cassandra-oil-luktar-lite-illa.html

Kan ju vara bra att veta innan man investerar :)

xyzs bild
  • xyz
  • Yrke: Hårt jobbande aka...

Cassandra Oil 8,50 kr
2015-01-25

Cassandra Oil avslutade fredagen med att vid stängning ha tappat 12,3% av sin kurs. Aktien avslutades med en Candlestick som indikerar fortsatt nedgång, men värt att notera är att aktien steg från 8,35 kr som lägst till 8,5 kr vid stängning.

Senaste köpsignalen (enbart via Candlesticks) var 19 december, men kursen vek nedåt redan dagen efter. 11 november bröt kursen MA20, vilket föranledde en uppgång som var rätt ordentlig, på fem dagar steg kursen ca 60% och sedan fortsatte nedåt igen mot dagens nivåer.

Efter 3 oktober 2013 har aktien i sin långa trend varit negativ, vissa uppgångar har kommit men i långa loppet har kursen fallit med ganska exakt 90% av värdet. (90% gränsen är ju en ”magisk” gräns där det kan vara värt att återigen investera i bolag som eventuellt kan resa sig och ta sig uppåt.)

Hade det inte varit för fredagens hårda fall så ser det ut som om kursen eventuellt hade kunnat plana ut och etablera en stabilare botten, men för detta skulle det enligt min mening krävas att kursen initialt placerade sig runt 10,30 kr för att sedan ta sig över 11,25 kr och slutligen för att få en någorlunda brytning och signal få en stängning på över 11,80 kr.

I dagens trendkanal där det inte blev en fråga om stabilisering utan en fortsatt nedgång så ligger kursen på ca 40% (exakt 37,80%) av nivån i den fallande trendkanalen, när exakt botten kommer är det mycket svårt att avgöra. Möjligt har du rätt Ratatosk att 8,50 kr är den lägsta stängningen, men enligt mitt sätt att se på TA så är det inte troligt att det är så, min gissning (vilket jag anser är en kvalificerad gissning) är att kursen kommer fortsätta nedåt en stund till.

När det gäller att gå in i aktier i en fallande trend så vill man försöka komma så nära botten som möjligt, om man skall dagshandla aktien, för att den skall ”studsa” mot golvet och komma upp igen, vid en trendbrytning så kan man anta att aktien ändrar riktning och normalt ökar med föregående botten med en viss stigning i förhållande till olika faktorer, med Eniro satte jag 10% vilket visade sig vara ganska nära, jag hade fel på 0,05 kr som det ser ut nu baserat på 2015-01-22 avslutande kurs och lägstanivå.

När kursen nu som senast sjönk så kraftigt blev det svårt att sätta en uppskattad botten på en eventuellt stigande trend eller konsolidering av kursen, en gissning om kursen nu bryter trendkanalen men fortsätter i en mindre fallande trend är att nivån runt 6 kr inte är otippat, detta beror på hur kraftigt aktien sjunker nu i veckan och hur köpare av aktien ser på fallet i fredags.

Omvärldsfaktorer som påverkar TA och att förutsägelser inte kan avgöras endast genom TA är uppenbara, oljenivåerna, ryssland, ekonomiska kriser och annat spelar mycket stor roll. Även annat kring det specifika bolaget man analyserar spelar in. Det är ju som bekant mycket enklare att analysera ett etablerat och stort bolag där risken för spöken i garderoben är mindre, än för att relativt nytt och okänt företag.

MA-värden är negativa, konsolideringen av kursen mellan den 18 augusti och 16 oktober gör att MA-värden är lite vanskliga att avläsa och förlita sig på. I det korta perspektivet är MA20 på väg ner och MA100 börjar bli mer neutral.

MACD är negativ och har en fallande trend i sin negativa kurva.

Stochastic pekar nedåt.

RSI MA3 är 0, MA5 6,49 vilket indikerar att en ”gummibandseffekt” kan bli aktuell inom det korta loppet, oklart när och hur den reaktionen skulle påverka kursen.

Mina rekommendationer kring Cassandra är:

Om du tidigare gått in i Cassandra så finns det ingen anledning i nuläget att sälja, framtiden är högst osäker på när och vart kursen vänder, det kan lika gärna ske imorgon som på fredag som i juli…

Om du funderar på att gå in i Cassandra, så är min rekommendation att vänta ytterligare. En stabilisering av kursen är att rekommendera nu när den sjunk så kraftigt. Vidare är det inte fel att se hur oljepriser i världen ändras och se på när den marknaden blir mer stabil igen.

/Xyz

Ratatosks bild

xyz skrev 25 jan, 22:01

Cassandra Oil 8,50 kr
2015-01-25

Cassandra Oil avslutade fredagen med att vid stängning ha tappat 12,3% av sin kurs. Aktien avslutades med en Candl...

xyz skrev 25 jan, 22:01

Cassandra Oil 8,50 kr
2015-01-25

Cassandra Oil avslutade fredagen med att vid stängning ha tappat 12,3% av sin kurs. Aktien avslutades med en Candlestick som indikerar fortsatt nedgång, men värt att notera är att aktien steg från 8,35 kr som lägst till 8,5 kr vid stängning.

Senaste köpsignalen (enbart via Candlesticks) var 19 december, men kursen vek nedåt redan dagen efter. 11 november bröt kursen MA20, vilket föranledde en uppgång som var rätt ordentlig, på fem dagar steg kursen ca 60% och sedan fortsatte nedåt igen mot dagens nivåer.

Efter 3 oktober 2013 har aktien i sin långa trend varit negativ, vissa uppgångar har kommit men i långa loppet har kursen fallit med ganska exakt 90% av värdet. (90% gränsen är ju en ”magisk” gräns där det kan vara värt att återigen investera i bolag som eventuellt kan resa sig och ta sig uppåt.)

Hade det inte varit för fredagens hårda fall så ser det ut som om kursen eventuellt hade kunnat plana ut och etablera en stabilare botten, men för detta skulle det enligt min mening krävas att kursen initialt placerade sig runt 10,30 kr för att sedan ta sig över 11,25 kr och slutligen för att få en någorlunda brytning och signal få en stängning på över 11,80 kr.

I dagens trendkanal där det inte blev en fråga om stabilisering utan en fortsatt nedgång så ligger kursen på ca 40% (exakt 37,80%) av nivån i den fallande trendkanalen, när exakt botten kommer är det mycket svårt att avgöra. Möjligt har du rätt Ratatosk att 8,50 kr är den lägsta stängningen, men enligt mitt sätt att se på TA så är det inte troligt att det är så, min gissning (vilket jag anser är en kvalificerad gissning) är att kursen kommer fortsätta nedåt en stund till.

När det gäller att gå in i aktier i en fallande trend så vill man försöka komma så nära botten som möjligt, om man skall dagshandla aktien, för att den skall ”studsa” mot golvet och komma upp igen, vid en trendbrytning så kan man anta att aktien ändrar riktning och normalt ökar med föregående botten med en viss stigning i förhållande till olika faktorer, med Eniro satte jag 10% vilket visade sig vara ganska nära, jag hade fel på 0,05 kr som det ser ut nu baserat på 2015-01-22 avslutande kurs och lägstanivå.

När kursen nu som senast sjönk så kraftigt blev det svårt att sätta en uppskattad botten på en eventuellt stigande trend eller konsolidering av kursen, en gissning om kursen nu bryter trendkanalen men fortsätter i en mindre fallande trend är att nivån runt 6 kr inte är otippat, detta beror på hur kraftigt aktien sjunker nu i veckan och hur köpare av aktien ser på fallet i fredags.

Omvärldsfaktorer som påverkar TA och att förutsägelser inte kan avgöras endast genom TA är uppenbara, oljenivåerna, ryssland, ekonomiska kriser och annat spelar mycket stor roll. Även annat kring det specifika bolaget man analyserar spelar in. Det är ju som bekant mycket enklare att analysera ett etablerat och stort bolag där risken för spöken i garderoben är mindre, än för att relativt nytt och okänt företag.

MA-värden är negativa, konsolideringen av kursen mellan den 18 augusti och 16 oktober gör att MA-värden är lite vanskliga att avläsa och förlita sig på. I det korta perspektivet är MA20 på väg ner och MA100 börjar bli mer neutral.

MACD är negativ och har en fallande trend i sin negativa kurva.

Stochastic pekar nedåt.

RSI MA3 är 0, MA5 6,49 vilket indikerar att en ”gummibandseffekt” kan bli aktuell inom det korta loppet, oklart när och hur den reaktionen skulle påverka kursen.

Mina rekommendationer kring Cassandra är:

Om du tidigare gått in i Cassandra så finns det ingen anledning i nuläget att sälja, framtiden är högst osäker på när och vart kursen vänder, det kan lika gärna ske imorgon som på fredag som i juli…

Om du funderar på att gå in i Cassandra, så är min rekommendation att vänta ytterligare. En stabilisering av kursen är att rekommendera nu när den sjunk så kraftigt. Vidare är det inte fel att se hur oljepriser i världen ändras och se på när den marknaden blir mer stabil igen.

/Xyz

Kul att du försöker dig på rekommendationer om något du inte verkar begripa ett smack om och som du inte äger aktier i. Tycker dina baisningsförsök är mest tråkig läsning.
Tekniska analyser fungerar inte på utvecklingsbolag vilket du borde insett för många år sen. Kursen drivs av tekniska landvinningar, finansiering under utvecklingsfasen och framtida vinstprognoser. I bolag som jobbar med gammal teknik och som saknar nyutveckling att tala om, som DORO, kanske dina TA fungerar även om jag är skeptisk till det då även detta bolag har på tok för liten omsättning på sina aktier och är liksom Cassandra nyhetsberoende.

Det är nu man ska köpa Cassandra om man inte vill betala det dubbla priset när nästa PM släpps

larzs0ns bild
  • larzs0n
  • Ålder: 32
  • Yrke: Student

larzs0n skrev 25 jan, 00:01

Kan ju vara bra att veta i...

larzs0n skrev 25 jan, 00:01

Kan ju vara bra att veta innan man investerar :)

Ratatosk skrev 26 jan, 00:01

Snåljåpen är en amatör-bloggare som rekommenderade att investera i Ryssland? Nya sanktioner från USA som svar på upptrappningen av krisen i Ukraina är...

Ratatosk skrev 26 jan, 00:01

Snåljåpen är en amatör-bloggare som rekommenderade att investera i Ryssland? Nya sanktioner från USA som svar på upptrappningen av krisen i Ukraina är att vänta.

Vem tar råd en sådan bloggare/ placerare som har så dåligt omdöme LarzOn?

Jag tar inte råd från någon då jag bildar mig uppfattningar från många olika håll och kanter. Oavsett vad man kan tycka om bloggaren snåljåpen och hans investerings tips så verkar du inte ens ha läst inlägget :P Han va ju sugen på bolaget men var orolig för anklagelser mot detta bolag.

Verkar finnas en hel sida dedikerad till att förstöra cassandras trovärdighet.

http://www.cassandrafail.com/

Där anklagas de för att ha stulit teknologin av något annat företag etc.

Känns lite konstigt att någon/några lägger ner så mycket tid på det om det inte skulle ligga något bakom det, sant eller ej. Kanske kan handla om något personligt mot någon inom bolaget?

xyzs bild
  • xyz

ratatosk, hade du läst mitt inlägg så hade du insett att det är generellt skrivet och att många aspekter måste tas in i bedömning om företag. Att jag rekommenderar att man skall avvakta riktar sig inte till dig, vilket inget av mina inlägg gör, de är generella och syfte att ge läsare möjlighet att ta in fler intryck innan man köper.

Mycket oklart vad du vet om mig, mina investeringar, förtjänster och ekonomiskt kunnande, möjligen känner du mig i verkligheten men högst troligt inte.

En önskan från mig till dig är dock att du slutar upp med att vara otrevlig och visar en större portion ödmjukhet i ditt skrivande!

xyzs bild
  • xyz

Cassandra Oil 8,80 kr
2015-01-29

I fredags så inträffade i princip det jag skrev, men med reservation för att jag inte skrev ut några riktvärden, och nu är kursen på väg ner innanför den fallande trendkanalen.

Aktien startade fredagen med att sjunka från 8,50 kr till 8 kr, sedan kom ”gummibandseffekten” och kursen fick en skjuts uppåt (en starkare reaktion än vad jag trodde). När denna ”gummibandseffekt” avtagit sjunk aktien ytterligare neråt och de senaste tre dagarna har varit negativa.

I det mycket korta perspektivet råder fortfarande en köpsignal om vi enbart tittar på candlestick från fredags.

Mitt råd är fortfarande avvakta köp.

/Xyz

xyzs bild
  • xyz

/xyz

Tack för förtroendet, verkar som om jag fick rätt även i denna aktie. 5,2 lägsta notering och den är fortfarande på väg ner...

Synd bara att Ratatosk inte är med oss och kan få äta upp lite av den dåliga attityden...

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG