Hifab AB

Hifab AB Bevaka tråd

Startad av Parsaurum

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Parsaurums bild

Hifab AB visade ett mycket bra Q1.
Januari-mars, första kvartalet i sammandrag

· Rörelseresultatet i verksamheten ökade med 122 % till 9,8 (4,1) MSEK. Resultat efter finansiella poster ökade med 34,7 % till 9,7 (7,2) MSEK. · Nettoomsättningen uppgick till 101,7 (98,3) MSEK en ökning med 3,5 % jämfört med föregående år. · Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 10,4 (6,0) MSEK. · Resultat per aktie uppgick till 0,25 (0,17) SEK.

Om Traction börjar att köpa på sig aktier i Hifab igen så finns det en riktigt fin uppsida, utdelning på 6,3% och sista dagen imorgon för att deltaga i den utdelningen. Det lär komma en dipp i kursen 16-17maj för att den sedan skall ta fart uppåt igen. Jag tror det bara är en tidsfråga innan någon större aktör kommer in och börjar köpa på sig Hifab aktier för att sedan få en fin avkastning när Traction vill köpa dessa aktierna.

Parsaurums bild

Parsaurum skrev 14 maj, 17:05

· Rörelseresultatet i verksamheten ökade med 122 % till 9,8 (4,1) MS...
Pil nerSe hela citeringen

· Rörelseresultatet i verksamheten ökade med 122 % till 9,8 (4,1) MSEK. Resultat efter finansiella poster ökade med 34,7 % till 9,7 (7,2) MSEK. · Nettoomsättningen uppgick till 101,7 (98,3) MSEK en ökning med 3,5 % jämfört med föregående år. · Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 10,4 (6,0) MSEK. · Resultat per aktie uppgick till 0,25 (0,17) SEK.

Om Traction börjar att köpa på sig aktier i Hifab igen så finns det en riktigt fin uppsida, utdelning på 6,3% och sista dagen imorgon för att deltaga i den utdelningen. Det lär komma en dipp i kursen 16-17maj för att den sedan skall ta fart uppåt igen. Jag tror det bara är en tidsfråga innan någon större aktör kommer in och börjar köpa på sig Hifab aktier för att sedan få en fin avkastning när Traction vill köpa dessa aktierna.

Hifab i DI idag.

Mitt i måndagens börsstorm finns även ett par aktier som trotsar den sura tendensen. Genesis It och Hifab handlas på årshögsta.

Projektledningsföretaget Hifabs aktie stiger med över 7 procent på måndagen och har sedan årsskiftet stigit med över 60 procent. Men senast betalt för aktien är inte bara årshögsta.

Aktien har även nått den högsta kursnivån någonsin sedan introduktionen 2008, sannolikt till storägaren Tractions och familjen Stillströms glädje.

· Rörelseresultatet i verksamheten ökade med 122 % till 9,8 (4,1) MS...
Pil nerSe hela citeringen

Nja.. jag köper inte riktigt dina argument. Varför skulle Traction köpa ännu mer aktier i Hifab när man redan äger 48% av bolaget? Och då dessutom till ett högre pris än den initiala investeringen?

Hifab utvecklas starkt just nu, men har som bekant en väldigt brokig historia. Jag vill gärna se att den goda utvecklingen fortsätter en längre period innan jag skulle dra för stora slutsatser om en fullständig turnaround.

Björnboms bild

Någon som vet något om framtiden för detta bolag? Jag läste senast igår att detta skulle bli en värdefull aktie under 2014.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG