Frågor om AktieExperternas tjänster

Frågor om AktieExperternas tjänster Bevaka tråd

Startad av agan

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Johan Didrons bild

Glenn Viklund skrev 8 dec, 14:12

OK, antar att du syftade på 'interagerar' - vad du skrev gav möjligen associationer till ett helt annat ämne...hehe.

Det är tur att det finns såna som du som korrigerar. Den första som gör det faktiskt. Lesson learned! =)

agans bild

Hej!
Fick inte SMS idag om Bengt-Eriks fondbyten, däremot blev jag notifierad när jag gick in på hemsidan.

Johan Didrons bild

agan skrev 15 apr, 17:04

Hej!
Fick inte SMS idag om Bengt-Eriks fondbyten, däremot blev jag notifierad när jag gick in på hemsidan.

Tjena agan! Det var märkligt.

I dina AktieSMS-inställningar, har du valt att bli noterad även vid fondbyten? För mig kom det tre sms inom kort intervall varav det första av dem var ett fondsms.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Hej!

En fråga för Johan . För övrigt så har jag gjort samma byten i både fondportfölj och PPM så något av dessa kanske du har fått.

Manhalvs bild

Funderar på om jag ska följa nån av er experter men undrar om inte min portfölj är för liten fortfarande. Det blir ju ganska hög procentsats på den lilla portföljen?

agans bild

Hej!

Johan Didron skrev 15 apr, 18:04

I dina AktieSMS-inställningar, har du valt att bli noterad även vid fondbyten? För mig kom det tre sms inom kort inter...
Pil nerSe hela citeringen

I dina AktieSMS-inställningar, har du valt att bli noterad även vid fondbyten? För mig kom det tre sms inom kort intervall varav det första av dem var ett fondsms.

Alla boxar är ikryssade så jag tror att jag har rätt inställningar. Jag har fortfarande inte fått något SMS nu klockan 21. Tror jag fått alla SMS om fondbyten tidigare.
SMS om aktier har alltid kommit fram men gemensamt för båda typerna av SMS är att det känns lite långsamt. Särskilt märkbart är det vid aktiebyten som ibland kommit efter stängning eller några timmar efter Bengt-Erik gjort en affär. Jag tittar alltid om jag kan komma in på samma kurs som B-E men ofta har det gått lång tid sedan någon gjorde ett avslut på B-Es nivå vilket innebär att det gått mer än 1-2 timmar sedan B-Es affär.
Hoppas min tankegång går att följa :)
Tack för en bra och smart tjänst i övrigt!

Trevlig kväll!

Johan Didrons bild

Hej!

I dina AktieSMS-inställningar, har du valt att bli noterad även vid fondbyten? För mig kom det tre sms inom kort inter...

agan skrev 15 apr, 21:04

Alla boxar är ikryssade så jag tror att jag har rätt inställningar. Jag har fortfarande inte fått något SMS nu klockan 21. Tror jag fått alla SMS om f...

agan skrev 15 apr, 21:04

Alla boxar är ikryssade så jag tror att jag har rätt inställningar. Jag har fortfarande inte fått något SMS nu klockan 21. Tror jag fått alla SMS om fondbyten tidigare.
SMS om aktier har alltid kommit fram men gemensamt för båda typerna av SMS är att det känns lite långsamt. Särskilt märkbart är det vid aktiebyten som ibland kommit efter stängning eller några timmar efter Bengt-Erik gjort en affär. Jag tittar alltid om jag kan komma in på samma kurs som B-E men ofta har det gått lång tid sedan någon gjorde ett avslut på B-Es nivå vilket innebär att det gått mer än 1-2 timmar sedan B-Es affär.
Hoppas min tankegång går att följa :)
Tack för en bra och smart tjänst i övrigt!

Trevlig kväll!

Av någon anledning var fondsms inaktiverat (ej ikryssat) för dig. Kollegan Martin aktiverade det igår så fom ska du alltid få alla sms och i tid. PPM sms är lite skillnad då de går ut 18.30 oavsett när byten gjorts.

Skriv gärna här igen om det upprepar sig. Tack för din feedback!

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Manhalv skrev 15 apr, 19:04

Funderar på om jag ska följa nån av er experter men undrar om inte min portfölj är för liten fortfarande. Det blir ju ganska hög procentsats på den li...

Funderar på om jag ska följa nån av er experter men undrar om inte min portfölj är för liten fortfarande. Det blir ju ganska hög procentsats på den lilla portföljen?

Ingen är för liten och ingen är för stor. Som jag skrivit om tidigare har man lägsta courtage hos Avanza på 9 kronor så kan man ha en intressant hobby även med små omkostnader . Om du avser månadsavgiften så är det som att gå en kurs , eller som en god vän sade " det finns inga fria luncher " . Utöver följa en expert så bör du jämsides gå en kurs i aktiekunskap hos förbundet Aktiesparana , där du får med dig grunderna , det blir billigare än att lära den hårda vägen via erfarenhet vilket är ett annat ord för misstag.

Manhalvs bild

Funderar på om jag ska följa nån av er experter men undrar om inte min portfölj är för liten fortfarande. Det blir ju ganska hög procentsats på den li...

Bengt-Erik Freiholtz skrev 18 apr, 04:04

Ingen är för liten och ingen är för stor. Som jag skrivit om tidigare har man lägsta courtage hos Avanza på 9 kronor så kan man ha en intressant hobby...

Bengt-Erik Freiholtz skrev 18 apr, 04:04

Ingen är för liten och ingen är för stor. Som jag skrivit om tidigare har man lägsta courtage hos Avanza på 9 kronor så kan man ha en intressant hobby även med små omkostnader . Om du avser månadsavgiften så är det som att gå en kurs , eller som en god vän sade " det finns inga fria luncher " . Utöver följa en expert så bör du jämsides gå en kurs i aktiekunskap hos förbundet Aktiesparana , där du får med dig grunderna , det blir billigare än att lära den hårda vägen via erfarenhet vilket är ett annat ord för misstag.

Tack för det Bengt. Dottern är nu medlem i unga aktiesparare och ett konto hos aktieinvest på gång. Får se om jag flyttar det hon har nu till mini eller aktieinvest eller om jag börjar på ny kula där.

Johan Didrons bild

Vi har nu gjort nya uppdateringar gällande era fiktiva portföljer på AktieExperterna. Om ni upptäcker felaktigheter i era portföljer får ni gärna meddela buggar till oss på kundservice@aktieexperterna.se.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG