PetroGrand

PetroGrand Bevaka tråd

Startad av Daniel Ågren

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Johan Didron skrev 4 dec, 16:12

Var det någon som tankade på när aktien låg på -26% imorse? Det hade varit en mycket god affär. Tanken slog en men man fegade tyvärr ur.

schabbelfarfar skrev 4 dec, 16:12

Helt otroligt att den verkar sluta på + idag. Jag tänker inte tanka mer efter allt som hänt men jag är imponerad.

Bengt-Erik Freiholtz skrev 5 dec, 16:12

Lättnadsrally var det någon som skrev.

Nu kan vi gå vidare , och se fram mot kommande friska grepp ?

Hur tror ni marknaden reagerar om pm med samarbete med något bolag kommer ut?Borde ses som väldigt positivt i min mening, och lönsamt i längden. Tankar ifrån eran sida?

Daniel Ågrens bild

Ja om det är ett samarbete med ngt av de större inhemska bolagen bör det rimligtvis mottas positivt får vi hoppas.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Detta förhoppningsbolaget har inte övertygat mig under det senaste året. Tyvärr så hade jag ingen stop loss, får då skulle aktieinnehavet ha gått iväg för ganska så länge sedan.

Teknisk analys

Petrogrand har brutit upp genom taket i en fallande trendkanal. Det indikerar i första skedet en svagare nedgångstakt eller en mer horisontell utveckling. Aktien har brutit ned genom stödet vid ca 6.40 kronor och vidare nedgång är därmed signalerad. RSI-kurvan visar en stigande trend, vilket kan vara en signal om en stigande trend också för kursen. Aktien är totalt sett tekniskt negativ på medellång sikt.

Petrogrand har brutit den fallande trenden, vilket i första skedet indikerar en svagare nedgångstakt. Aktien testar motståndet vid ca 6.00 kronor. Det borde ge en reaktion nedåt, medan ett brott upp genom 6.00 kronor kommer att utlösa en köpsignal. RSI avviker positivt mot kursen, vilket indikerar en möjlighet för en reaktion upp. Aktien är totalt sett tekniskt negativ på kort sikt.

Petrogrand har brutit ned från en närmast horisontell trend. Det signalerar en fortsatt svag utveckling. Aktien möter nu motstånd vid eventuella attacker uppåt mot golvet i trendkanalen. Aktien har stöd vid ca 4.00 kronor och motstånd vid ca 9.00 kronor. Volymtoppar motsvaras väl av kurstoppar och volymbottnar motsvaras väl av kursbottnar. Det försvagar trendbrottet. Aktien är totalt sett tekniskt svagt negativ på lång sikt.

Tolkar jag dessa signaler så finns det lite hopp för Petrogrand på kort/mellan/lång sikt .

Sedan kan ju allt hända , ett jättefynd som slår världen med häpnad o s v . Men om så är fallet så borde det ha läckt ut på något sätt och ett förnyat köpintresse ha infunnit sig . Nu kanske jag sticker ut hakan före det stora genombrotett , men då får det bli så.

Ett intervall mellan 4 och 6 kronor är etablerat och det vore en sensation om kursen på längre sikt skulle komma upp till 9 kronor är min slutsats.

Ledningen har inte tagit sitt ansvar anser jag. Hade en gång en mäklare som hade som regel att alltid sälja före rapport och köpa tillbaka efteråt, gick bra i en majoritet av fallen.

Det talas mycket om substans och den stora kassan. Substans som inte avkastar och som inte är helt bevisad är svårt att handla på. Kassan finns bevisligen ca 390 miljoner till viss del placerad i Sverige. Driftskostnaderna äter ju sakta men säkert upp kassan.

Jag måste ju förränta pengarna som jag förvaltar och i detta fall så har förvaltningen inte gett någonting bara negativt tillskott. Har alltid fler idee'er än pengar och har nu valt något som i dag ser ut att ha en bättre potential.

M Hakings bild
aktieexpert

Vad ligger bakom dagens rusning i PetroGrand, kortspekulanter som vill ha upp kursen som har skett i ett antal utbombade aktier , eller kan det vara någon substansiell uppgång. Ser att det likaledes utbombade Ruric lyfter 200 procent ganska exakt samma tidpunkt. Kanske PetroGrand skall gå ihop med Ruric och bli ett fastighetsbolag. Pengar finns ju i kassan , hehe

Bengt-Erik Freiholtz skrev 11 jan, 15:01

Vad ligger bakom dagens rusning i PetroGrand, kortspekulanter som vill ha upp kursen som har skett i ett antal utbombade aktier , eller kan det vara n...
Pil nerSe hela citeringen

Bengt-Erik Freiholtz skrev 11 jan, 15:01

Vad ligger bakom dagens rusning i PetroGrand, kortspekulanter som vill ha upp kursen som har skett i ett antal utbombade aktier , eller kan det vara någon substansiell uppgång. Ser att det likaledes utbombade Ruric lyfter 200 procent ganska exakt samma tidpunkt. Kanske PetroGrand skall gå ihop med Ruric och bli ett fastighetsbolag. Pengar finns ju i kassan , hehe

Du missade kanske några få "minidetaljer".

- Kassan i bolaget ligger på närmare 10 kr / aktien i ett skuldfritt bolag

- Bolaget äger 2 licenser, varav de har bevisat 2 oljestrukturer på ena.

- VDn som sålde sina aktier för att utnyttja förlustavdraget har sagt att han MINST ska köpa tillbaka de 200 000 han sålde, med största sannolikhet mer

- Enligt senaste ägarstrukturen så har storägarna ökat i bolaget

- Borrprogrammet för 2013 kommer presenteras inom närmaste tiden

-------

Tänk den här visionen istället och vad resultatet skulle bli.

Man vet att 2 av oljestrukturerna på Nizhnepaninsky har 2 respektive 3 oljeförande lager. Nu väljer man att borra där dessa intervall är som djupast. Vad tror du en sådan spekulation skulle leda till kursmässigt?

aktieexpert

Hej Xenofex

Nej jag vet om allt detta , det var det som gjorde att jag hängde kvar för länge i aktien, som jag skrev en gång, hoppet är det sista som lämnar människan. Vad jag förundras över är att klockan 14 så insåg alla detta på en gång , låter trovärdigt eller hur ? Men nu ser jag eftertankens kranka blekhet , nu börjar nedfärden om det nu inte är något dolt i görningen , så passa på att ta hem den korta vinsten , för stänger vi under ca 6,40 så är allt tillbaka vid det gamla.

Bengt-Erik Freiholtz skrev 11 jan, 16:01

Hej Xenofex

Nej jag vet om allt detta , det var det som gjorde att jag hängde kvar för länge i aktien, som jag skrev en gång, hoppet är det sista s...
Pil nerSe hela citeringen

Bengt-Erik Freiholtz skrev 11 jan, 16:01

Hej Xenofex

Nej jag vet om allt detta , det var det som gjorde att jag hängde kvar för länge i aktien, som jag skrev en gång, hoppet är det sista som lämnar människan. Vad jag förundras över är att klockan 14 så insåg alla detta på en gång , låter trovärdigt eller hur ? Men nu ser jag eftertankens kranka blekhet , nu börjar nedfärden om det nu inte är något dolt i görningen , så passa på att ta hem den korta vinsten , för stänger vi under ca 6,40 så är allt tillbaka vid det gamla.

Tjenare Bengt-Erik!

Fast vi stängde ju nu på 6,95. Tiden rullar vidare och vi väntar troligen på både info om det nya borrprogrammet samt mer information om de olika motpartnerna så det blir spännande!

Tror att vi fortsätter öka i nästa vecka faktiskt!

aktieexpert

Helt fantastiskt klockan 14 så bestämmer sig menigheten att aktien skall upp.

Utan kända nyheter från bolaget .

Men som teknisk trendföljare så är det bara att konstatera att det har vänt .

Nästa motstånd runt 8 kronor .

Petrogrand har brutit upp genom taket i en fallande trendkanal. Det indikerar i första skedet en svagare nedgångstakt eller en mer horisontell utveckling. Aktien ligger mellan stödet vid ca 5.70 kronor och motståndet vid ca 6.40 kronor och etablerat brott på en av dessa nivåer kommer att signalera om framtida riktning. RSI-kurvan visar en stigande trend, vilket kan vara en signal om en stigande trend också för kursen. Aktien är totalt sett tekniskt neutral på medellång sikt.

Det här kan bli väldigt bra tillslut, dock har resan bara börjat.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG