Förslag aktier

Förslag aktier Bevaka tråd

Startad av mj_little

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

mj_littles bild

Finns det några aktier ni anser vara riktigt billiga just nu?? Som kommer gå bra under en 5-års period och uppåt??

Sen vill jag gärna ha lite förslag på bolag som kan tänkas växa mk i framtiden. 10 år o uppåt.

Tacksam för svar och förslag. Ha en skön dag allihop

Daniel Ågrens bild

Ett av mina långsiktiga innehav Sino Agro Food värderas till P/E 0,5 på årets beräknad vinst och P/E 1 på förra årets.

SIAF är en kinesisk jordbruksproducent. Aktien är volatil men långsiktigt är detta ett fint innehav att ha i portföljen.

Finns mycket att läsa i Sino Agro Food tråden.

Experten Bos bild
aktieexpert

Daniel Ågren skrev 16 jan, 22:01

Ett av mina långsiktiga innehav Sino Agro Food värderas till P/E 0,5 på årets beräknad vinst och P/E 1 på förra årets.

SIAF är en kinesisk jordbruks...
Pil nerSe hela citeringen

Daniel Ågren skrev 16 jan, 22:01

SIAF är en kinesisk jordbruksproducent. Aktien är volatil men långsiktigt är detta ett fint innehav att ha i portföljen.

Finns mycket att läsa i Sino Agro Food tråden.

Kinnevik handlas på P/E Tal 2,72% och har en bra riskspridd portfölj av interessanta bolag som säkert kommer fortsätta att växa de närmaste 5 åren. Hög substansrabatt på 40% så via Kinnevik köper man kvalitetsbolag som Tele2,Millicom och MTG med 40% rabatt.

Det finns många bolag på Stockholmsbörsen som är billiga idag framför allt inom konjunkturkänsliga verkstadsföretag pga av att det är en så stor osäkerhet om vart konjunkturen igentligen är på väg. Skulle vi få se bättre konjunktursiffror och lite mer politiskt stabilitet så finns det många köpvärda bolag inom konjunkturkänsliga verkstadsföretag.

C-Rad har potential att växa mycket i framtiden om inte bolaget hinner bli uppköpta inom 10 år perioden.

Daniel Ågrens bild

Kinnevik är ett intressant bolag om man är ute efter ett investmentbolag.

Vad gäller substansrabatten är det inget man tjänar på om
substansrabatten väntas ligga kvar på samma nivå.

Det man kan tjäna på är om utdelning procentuellt på aktiekursen blir högre jämfört med om du skulle ägt bolagen separat.

Om Kinnevik skulle dela ut hela utdelningen från samtliga sina innehav så blir den utdelningen således högre än om man köpt bolagen själv / separat. Detta pga av substansrabatten.

Nackdelen med investmentbolag är att man sällan gillar alla innehav som investmentbolaget har i portföljen samt att investmentbolaget också har kostnader som ska täckas.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG