Kaffe

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Loptiss bild

Tänkte höra vad ni tror om att köpa Starbucks i dagsläget?

Verkar som deras nya kaffemaskin, verismo, säljer bättre än väntat.

“Our research indicates that interest for Starbucks Verismo coffee machines is high. We believe these machines initially will be complementary to Keurig machines because they use high pressure needed to prepare espressos. We forecast sales of single-cup coffee pods will double in FY 13, as SBUX establishes itself as the premium label in the high-end of the market. We think operating margins will expand in FY 13 on lower coffee prices.”

Vad jag kan se till deras historik är att de har en stadigt ökande omsättning också...?

Hej,

Undrar om någon expert handlar med råvaror? Ligger väldans back i Kaffe, undrar om jag borde sälja eller ligga kvar.

Experten Bos bild
aktieexpert

admin skrev 12 feb, 16:02

Hej,

Undrar om någon expert handlar med råvaror? Ligger väldans back i Kaffe, undrar om jag borde sälja eller ligga kvar.

Jag handlar inte med råvaror själv men en god vän till mig gör det och han tror att priset på kaffe kan fortsätta ner en bra bit till kanske halveras från dagens nivå.

När vi lägger på våra indikatorer så framgår det att trenden i kaffet var svag i slutet på förra året. Rekylen upp blev sedan lite kraftigare än normalt och nu när vi åter har en ny fleraårslägsta av priset har säljarna visat vem som styr.

Varför priset på kaffe faller är inte alls så intressant som att det faller.

Med tanke på den höga fallhöjden kan en blankning bli mycket lönsam.

Funderar man på köp bör man fundera ett tag till!

Kaffe har just brutit ned under ett viktigt stöd, ned till en ny fleraårslägsta i ett område fritt från närliggande stöd. Det är därmed upplagt för fritt fall.

Rekommendation
Sälj kaffe blankt på nästa rekyl.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG