Opcon

Opcon Bevaka tråd

Startad av Mushi

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

xyzs bild
  • xyz
  • Kön: Man
  • Yrke: Hårt jobbande aka...

Jag gick in på 0,83 precis...

eastoils bild
  • eastoil
  • Ålder: 56
  • Yrke: Lärare

xyz skrev 26 sep, 11:09

Jag gick in på 0,83 precis...

Jag har 20% kvar av innehavet inköpta på 0.70, men de är näst intill gratis då det blev bra vinst... Behåller dem som en långsiktig lottsedel. Har arbetat hela dagen/kvällen... Hade dator med men vågade inte köpa mer aktier. Mest sugen på Doro där jag snittar på 31 kronor....

xyzs bild
  • xyz

Mitt inköp baseras på förra uppgången, så samma här..
Enligt TA i dagsperspektiv va det köp på .83, kl 1030 ca, men det sket sig...

xyzs bild
  • xyz

Jag köpte på mig en liten post idag på 0,68 kr.

eastoils bild
  • eastoil

xyz skrev 9 okt, 21:10

Jag har mina kvar också och behåller som långsiktig lottsedel.

xyzs bild
  • xyz

xyz skrev 9 okt, 21:10

eastoil skrev 9 okt, 23:10

Jag har mina kvar också och behåller som långsiktig lottsedel.

Jag köpte på mig efter vinst samt köpte nya nu idag, kan bli intressant i framtiden.

xyzs bild
  • xyz

Opcon 0,75 kr
2014-10-24

Opcon gjorde ett bra avslut idag och gick plus 3,5%. Kursen avslutades ovanför MA20 vilket är en positiv signal.

Kursen ligger ovanför MA20, MA50, MA100 och MA200 vilket indikerar en positiv utveckling i ett långt perspektiv.

Nedgången som skedde igår 23 oktober vände vid stödlinjen på 0,71 kr vilket är 50% av föregående uppgång, detta är ett styrketecken i aktien. Nästa motståndslinje är 0,77 kr vilket den troligt kommer bryta redan under måndagen.

MACD gav en positiv köpsignal idag.

eastoils bild
  • eastoil

xyz skrev 24 okt, 22:10

Opcon 0,75 kr
2014-10-24

Opcon gjorde ett bra avslut idag och gick plus 3,5%. Kursen avslutades ovanför MA20 vilket är en positiv signal.

Kursen ...
Pil nerSe hela citeringen

xyz skrev 24 okt, 22:10

Opcon 0,75 kr
2014-10-24

Kursen ligger ovanför MA20, MA50, MA100 och MA200 vilket indikerar en positiv utveckling i ett långt perspektiv.

Nedgången som skedde igår 23 oktober vände vid stödlinjen på 0,71 kr vilket är 50% av föregående uppgång, detta är ett styrketecken i aktien. Nästa motståndslinje är 0,77 kr vilket den troligt kommer bryta redan under måndagen.

MACD gav en positiv köpsignal idag.

Jag bevakar Opcon varje dag och har 180 000 kvar som jag behåller som en långsiktig lottsedel. Får se om jag vågar mig på återinträde i aktien. När det blir skakigt känns det bättre med låga PE-tal och hög direktavkastning. Men tror på nya attacker mot kronan och brukar gilla aktier där jag gjort bra affärer innan. Vilka aktier tittar du på annars? Dags för olja snart? Africa, Shamaran o Black pearl? Har aldrig kommit in rätt i oljeaktier och hade varit trevligt att lyckas någon gång (förluster på Alliace oil och Pare). Hoppas du låg utanför C-don.... Tittade på den men tänker kring PE och direktavkastning räddade mig....

xyzs bild
  • xyz

Opcon 0,80 kr
2014-10-27

Idag kom den väntade uppgången och ett par köpsignaler har nu visat sig.

MACD har klivit över nollan och är positiv, kursen ligger ovanför alla MA signaler (gjorde den tidigare också). MA50, MA100, MA200 är positiva. MA20 fortfarande negativ men börjar plana ut.

Kursen har brutit motståndet på 0,77 kr vilket signalerar att vi är på väg upp mot kronan.

RSI 88, vilket indikerar att vi kan gå upp en stund till.

/Xyz

eastoils bild
  • eastoil

xyz skrev 27 okt, 22:10

Opcon 0,80 kr
2014-10-27

MACD har klivit över nollan och är positiv, kur...
Pil nerSe hela citeringen

xyz skrev 27 okt, 22:10

Opcon 0,80 kr
2014-10-27

MACD har klivit över nollan och är positiv, kursen ligger ovanför alla MA signaler (gjorde den tidigare också). MA50, MA100, MA200 är positiva. MA20 fortfarande negativ men börjar plana ut.

Kursen har brutit motståndet på 0,77 kr vilket signalerar att vi är på väg upp mot kronan.

RSI 88, vilket indikerar att vi kan gå upp en stund till.

/Xyz

Ser bra ut :-)

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG