Opcon

Opcon Bevaka tråd

Startad av Mushi

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

eastoils bild
  • eastoil
  • Kön: Man
  • Ålder: 56
  • Yrke: Lärare

eastoil skrev 15 sep, 17:09

Opcon går bra igen och stänger starkt idag. Suttit och funderat över vilken knapp jag ska trycka på idag.... Blev att behålla innehavet. Ser ut att ku...
Pil nerSe hela citeringen

eastoil skrev 15 sep, 17:09

Opcon går bra igen och stänger starkt idag. Suttit och funderat över vilken knapp jag ska trycka på idag.... Blev att behålla innehavet. Ser ut att kunna dra ivåg långt under rätt förutsättningar. Marknaden verkar leta efter småbolag att skicka iväg just nu....

eastoil skrev 17 sep, 17:09

Pendlar mellan 0.90 och kronan, ökar vidare runt 0.90 idag.... Lottsedel för relativt stor del av depån.... Har dock inte läst något negativt ännu... ...

Pendlar mellan 0.90 och kronan, ökar vidare runt 0.90 idag.... Lottsedel för relativt stor del av depån.... Har dock inte läst något negativt ännu...

eastoil skrev 17 sep, 22:09

Tittade lite på Josabs utveckling, några ören till 20 kronor när de kom in i Kina (vattenrening). Kan Opcon explodera också? Intressant krydda skrev D...

Tittade lite på Josabs utveckling, några ören till 20 kronor när de kom in i Kina (vattenrening). Kan Opcon explodera också? Intressant krydda skrev DI, jag fortsätter köpa relativt stora poster bredvid trygga Doro. IPS-depåerna har dock tonvikt på stabilare bolag...

Dags att fylla på :-)

eastoils bild
  • eastoil

Pendlar mellan 0.90 och kronan, ökar vidare runt 0.90 idag.... Lottsedel för relativt stor del av depån.... Har dock inte läst något negativt ännu... ...

Pendlar mellan 0.90 och kronan, ökar vidare runt 0.90 idag.... Lottsedel för relativt stor del av depån.... Har dock inte läst något negativt ännu...

Tittade lite på Josabs utveckling, några ören till 20 kronor när de kom in i Kina (vattenrening). Kan Opcon explodera också? Intressant krydda skrev D...

Tittade lite på Josabs utveckling, några ören till 20 kronor när de kom in i Kina (vattenrening). Kan Opcon explodera också? Intressant krydda skrev DI, jag fortsätter köpa relativt stora poster bredvid trygga Doro. IPS-depåerna har dock tonvikt på stabilare bolag...

eastoil skrev 18 sep, 15:09

Öser in köp på 0.80 men säljarna vill inte vika ner sig... Gärna en pressrelease nu ;-)

eastoils bild
  • eastoil

eastoil skrev 18 sep, 15:09

eastoil skrev 18 sep, 16:09

Öser in köp på 0.80 men säljarna vill inte vika ner sig... Gärna en pressrelease nu ;-)

Be greedy when others are fearful....

xyzs bild
  • xyz
  • Yrke: Hårt jobbande aka...

Opcon: 0,80 kr
2014-09-18

Kursen har idag gått ner 15% och troligen fortsätter kursen ner även under morgondagen.
Detta lilla inlägg baseras på kursutvecklingen sedan 5 september.

Om vi ser i ett mycket kort perspektiv så pekar allt nedåt för Opcon. Dagens indikator slutade i en ”Long Red Candlestick” vilket till ca 70% betyder att nästkommande handelsdag blir negativ.

Förutom formationen på dagens indikator så gav den även en säljsignal.

RSI är på väg ner och ligger nu på 27,5.

MA20 ligger på 0,615 och närmar sig kursnivån, vilket kan ligga till grund för ett stöd i en eventuell kommande uppgång. Vart kursen och MA20 skall mötas är högst oklar.

Nivåer som är intressanta är 0,75 samt 0,69 vilka båda fungerar som stöd i en just nu fallande kurs.

xyzs bild
  • xyz
  • Yrke: Hårt jobbande aka...

...och där vände den på 0,75 kr för att gå upp i pris igen.

eastoils bild
  • eastoil

xyz skrev 19 sep, 11:09

...och där vände den på 0,75 kr för att gå upp i pris igen.

Tack xyz, ja känslan när jag dundra in på 0.80 var nog att den ändå skulle ner. Den vände även sist på 0.75. Är lite för trött och har missat två tillfällen att kliva ur, tror ändå att förutsättningar är goda för nya attacker mot kronan. Ligger lite för tung nu så hoppas på veckan som kommer....

Jan Axings bild
aktieexpert

Första Fibonaccinivån från toppen är 0,79, därunder ligger de två andra på 0,73 och 0,66. Med tanke på den snabba uppgången skulle jag tro att det vänder på 0,66, möjligen efter en konsolidering mellan 0,73 och 0,79.

eastoils bild
  • eastoil

Jan Axing skrev 19 sep, 20:09

Första Fibonaccinivån från toppen är 0,79, därunder ligger de två andra på 0,73 och 0,66. Med tanke på den snabba uppgången skulle jag tro att det vän...

Första Fibonaccinivån från toppen är 0,79, därunder ligger de två andra på 0,73 och 0,66. Med tanke på den snabba uppgången skulle jag tro att det vänder på 0,66, möjligen efter en konsolidering mellan 0,73 och 0,79.

Säljer lite nu då helgen varit sömnlös med en miljon Opconaktier :-)

eastoils bild
  • eastoil

Första Fibonaccinivån från toppen är 0,79, därunder ligger de två andra på 0,73 och 0,66. Med tanke på den snabba uppgången skulle jag tro att det vän...

eastoil skrev 22 sep, 12:09

Allt pekar väl på att kronan åker i veckan, men plockar gärna vinst och 60% av innehavet åker ut.

eastoils bild
  • eastoil

eastoil skrev 22 sep, 12:09

eastoil skrev 22 sep, 15:09

Allt pekar väl på att kronan åker i veckan, men plockar gärna vinst och 60% av innehavet åker ut.

Grym tradingaktie... Kan snart vara läge igen....

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG