Opcon

Opcon Bevaka tråd

Startad av Mushi

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Mushis bild

Jag har under en tid nu tittat på mindre bolag med mer eller mindre intressanta koncept.
Ett av bolagen som jag bara har börjat titta på är Opcon som inriktar sig på effektivare energianvändning vilket jag tycker verkligen ligger rätt i tiden!
Tittar man på aktiekursen över 10 års tid så har den verkligen slaktats!
Vad är anledningen till detta?
Har man satsat fel, är konkurrensen för hård?
Kanske är det skuldkrisen som gör att det inte investeras i den typen av produkter och tjänster?

Men vad anser ni andra här på forumet, kanske någon som har bra teorier och är bättre pålästa!?

Urs Hofers bild
aktieexpert

Mushi skrev 15 okt, 16:10

Jag har under en tid nu tittat på mindre bolag med mer eller mindre intressanta koncept.
Ett av bolagen som jag bara har börjat titta på är Opcon som...
Pil nerSe hela citeringen

Ett av bolagen som jag bara har börjat titta på är Opcon som inriktar sig på effektivare energianvändning vilket jag tycker verkligen ligger rätt i tiden!
Kanske är det skuldkrisen som gör att det inte investeras i den typen av produkter och tjänster?

Men vad anser ni andra här på forumet, kanske någon som har bra teorier och är bättre pålästa!?

Av okänd anledning har alternativenergi och "energisparbolag" i allmänhet gått dålig på börsen.
Opcon är hög skuldsatt och genomför just nu en nyemission. Detta kombinerad med dagens otrevliga börsklimat slaktade kursen total. Jag tycker med dagens kursnivå finns det inte mera mycket att förlora.

Martin Vidhalls bild

Ett av bolagen som jag bara har börjat titta på är Opcon som...

Urs Hofer skrev 15 okt, 19:10

Av okänd anledning har alternativenergi och "energisparbolag" i allmänhet gått dålig på börsen.
Opcon är hög skuldsatt och genomför just nu en nyemis...

Urs Hofer skrev 15 okt, 19:10

Opcon är hög skuldsatt och genomför just nu en nyemission. Detta kombinerad med dagens otrevliga börsklimat slaktade kursen total. Jag tycker med dagens kursnivå finns det inte mera mycket att förlora.

Idag är det i alla fall uppåt som gäller, minst sagt. Tydligen har ingen ny information kommit förutom att placera.nu skrivit en analys. Trevligt för Opcons aktieägare i alla fall.

Carl Bs bild

tänkte väcka liv i denna gamla flamma!
Såg att denna stjärna steg med 33% idag, är de någon av experterna som finner denna av intresse?

Urs Hofers bild
aktieexpert

Carl B skrev 3 maj, 19:05

Såg att denna stjärna steg med 33% idag, är de någon av experterna som finner denna av intresse?

Jag tycker att aktie är en intressant förhoppningsaktie men det tycker definitiv inte marknaden och det är den sistnämnda som är avgörande. Aktiekursen var på sin höjd över 25 Skr, årslägsta ligger vid 1,62 och igår var den 1,90. Kursutvecklingen var således tillsvidare katasstrofalt som i de flesta bolag som håller på med alternativenergi eller energiåtervinning.
Gårdagens kursstegring berodde på att förlusten var mindre än beräknad.
Visar bolaget i framtiden vinst kommer kursen antagligen att höja avsevärd.
Speciellt utsatt är Europeiska firmor som håller på med solarenerg,. de är på grund av den Kinesiska konkurransen mera eller mindre konkursfärdiga. Med dem skall man vara ytterst försiktiga.

Carl B skrev 3 maj, 19:05

Urs Hofer skrev 4 maj, 06:05

Jag tycker att aktie är en intressant förhoppningsaktie men det tycker definitiv inte marknaden och det är den sistnämnda som är avgörande. Aktiekurse...

Urs Hofer skrev 4 maj, 06:05

Jag tycker att aktie är en intressant förhoppningsaktie men det tycker definitiv inte marknaden och det är den sistnämnda som är avgörande. Aktiekursen var på sin höjd över 25 Skr, årslägsta ligger vid 1,62 och igår var den 1,90. Kursutvecklingen var således tillsvidare katasstrofalt som i de flesta bolag som håller på med alternativenergi eller energiåtervinning.
Gårdagens kursstegring berodde på att förlusten var mindre än beräknad.
Visar bolaget i framtiden vinst kommer kursen antagligen att höja avsevärd.
Speciellt utsatt är Europeiska firmor som håller på med solarenerg,. de är på grund av den Kinesiska konkurransen mera eller mindre konkursfärdiga. Med dem skall man vara ytterst försiktiga.

Urs hur ser du på bolaget idag då kursen nu står i 59 öre?
Själv har jag köpt mig en post dock en liten sådan men ordrar börjar komma in och känns som uppsidan är större än nersidan när man läser om det..Äger du själv bolaget?

Urs Hofers bild
aktieexpert

Jag sålde Opcon för längre tid sedan på grund av att deras väg gick kronisk nedåt. En tid blev aktier av bolag som höll på med energiinbesparning uppskattat. Sedan blev Solar- och vindenergi och andra till efterhand, som statsstöden i olika länder minskade, ointressanta. Delvis blev de också konkursfärdiga.
Jag sålde först Morphig och en Solarenergibolag med stor vinst. Jag minns inte mera vad Solarcellstillverkare hette, den gick senare sedan omkull. Senare sålde jag också Opcon men med förlust.
Man tycker att Opcon inte kan sjunka mera men det tyckte jag också när jag köpte den.
Iden i och för sig tycker jag är goda men det finns bättre saker att investera i. Osäkerhet är för stor.
Skulle jag dock ha köpt Opcon nu skulle jag inte sälja den utan avvakta.

Urs Hofer skrev 13 jan, 10:01

Jag sålde Opcon för längre tid sedan på grund av att deras väg gick kronisk nedåt. En tid blev aktier av bolag som höll på med energiinbesparning upps...

Urs Hofer skrev 13 jan, 10:01

Jag sålde Opcon för längre tid sedan på grund av att deras väg gick kronisk nedåt. En tid blev aktier av bolag som höll på med energiinbesparning uppskattat. Sedan blev Solar- och vindenergi och andra till efterhand, som statsstöden i olika länder minskade, ointressanta. Delvis blev de också konkursfärdiga.
Jag sålde först Morphig och en Solarenergibolag med stor vinst. Jag minns inte mera vad Solarcellstillverkare hette, den gick senare sedan omkull. Senare sålde jag också Opcon men med förlust.
Man tycker att Opcon inte kan sjunka mera men det tyckte jag också när jag köpte den.
Iden i och för sig tycker jag är goda men det finns bättre saker att investera i. Osäkerhet är för stor.
Skulle jag dock ha köpt Opcon nu skulle jag inte sälja den utan avvakta.

Tack för ditt svar Urs. Ja tanken är att när företaget är så pass lågt värderat som det är nu jämfört mot var det var för ett par år sedan samt att ordrar faktist har kommit in var iofs till deras dotterbolag nu senast men tror även att det kommer släppa för opcon detta år med och krävs nog inte mycket för att man ska kunna dubbla värdet på aktien eller har jag fel? Vilket fall så är aktien helt klart en riskaktie men är beredd att syna och tänker behålla den till sommaren iaf och så får vi se vad kursen står i då. Mvh Richard

Urs Hofers bild
aktieexpert

Lyckas Opcon att visa vinster och inte behöver en ytterlig nyemission så starter raketen.

eastoils bild
  • eastoil
  • Kön: Man
  • Ålder: 56
  • Yrke: Lärare

Urs Hofer skrev 14 jan, 06:01

Lyckas Opcon att visa vinster och inte behöver en ytterlig nyemission så starter raketen.

Läste om stora insiderköp i Opcon, men var lite för seg igår och hann inte köpa. Idag får jag köpa mycket dyrare. Plockar in 400 000 som lottsedel i portföljen. Vad säger TA, måste väl vara köpsignal modell större???

Björnboms bild

54% procent på en vecka, vad händer?
En riktigt vacker uppgång, vad tros kring framtiden?

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG