Swing- och daytrading tråden

Swing- och daytrading tråden Bevaka tråd

Startad av Mot miljonen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

investorL85s bild

Johan Didron skrev 4 feb, 10:02

Det är alldeles för osäkra tider och för volatilt nu känner jag. I kombo med flera års uppgång bakom oss kam det vara dags kliva av ett tag. Mina peng...
Pil nerSe hela citeringen

Johan Didron skrev 4 feb, 10:02

Det är alldeles för osäkra tider och för volatilt nu känner jag. I kombo med flera års uppgång bakom oss kam det vara dags kliva av ett tag. Mina pengar hamnar istället på räntefonder och bear. En och annan lottsedel får det också bli för att hålla en spänning uppe.

investorL85 skrev 5 feb, 15:02

hmm är det bara jag som ser att det är låga räntor.... bättre konjuktursutsikt? Som faktor att det fortsätter upp.....

temporär hysteri med många då...

hmm är det bara jag som ser att det är låga räntor.... bättre konjuktursutsikt? Som faktor att det fortsätter upp.....

temporär hysteri med många dåliga rapporter men på sikt kommer även dessa bli bra.

Jag längat tills 13e februari då cybercom har sin rapport. Med mkt stora orders inkommande och att man vänt från - till kommer göra susen :) och att insider handlat sönder aktien. Och kursen den har i ryggen senaste året :)

börssiaren skrev 19 feb, 18:02

Räknar med att fortsätta snitta ned mig på bear omx x 15 så länge vi inte ser en rejäl sättning. Jag räknar med att den kommer.
Annars är detta en us...

Räknar med att fortsätta snitta ned mig på bear omx x 15 så länge vi inte ser en rejäl sättning. Jag räknar med att den kommer.
Annars är detta en usel strategi,men ska agera efter min tro och inte fega ur.

mvh

sälj dina bear... Du trejdar i motvind. Och börsen går nog upp iaf till vintern eller nästa år.... så länge räntorna är låga

Johan Didrons bild

temporär hysteri med många då...

temporär hysteri med många dåliga rapporter men på sikt kommer även dessa bli bra.

Jag längat tills 13e februari då cybercom har sin rapport. Med mkt stora orders inkommande och att man vänt från - till kommer göra susen :) och att insider handlat sönder aktien. Och kursen den har i ryggen senaste året :)

Annars är detta en us...

Annars är detta en usel strategi,men ska agera efter min tro och inte fega ur.

mvh

investorL85 skrev 20 feb, 01:02

sälj dina bear... Du trejdar i motvind. Och börsen går nog upp iaf till vintern eller nästa år.... så länge räntorna är låga

Ja motvind sannerligen. Jag har förlorat alldeles för mycket pengar på senaste bearsatsningen. I ärlighetens namn svider det desto mer för ens ego när det går bra för alla andra. Jag kommer att sälja av så fort det dippar ner lite och ta en svidande förlust. Man kan inte vänta i flera månader på att det ska falla. Bear köper man medan det faller.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Det är alltid dyrt att gå emot marknaden , " let the trend be your friend ", ett bevingat uttryck , stämmer fortfarande.

börssiarens bild

Bengt-Erik Freiholtz skrev 25 feb, 20:02

Det är alltid dyrt att gå emot marknaden , " let the trend be your friend ", ett bevingat uttryck , stämmer fortfarande.

Gjorde en ytterligare ökning bear omx x15

Jan Axings bild
aktieexpert

Kortsiktigt i swingtradeperspektiv har vi en fallande trend nu. Långsiktigt är den stigande trenden fortfarande orubbad, den har inte ens ändrat hastighet.

Så sitt inte för länge med björnar.

börssiarens bild

Jan Axing skrev 25 mar, 18:03

Kortsiktigt i swingtradeperspektiv har vi en fallande trend nu. Långsiktigt är den stigande trenden fortfarande orubbad, den har inte ens ändrat hasti...

Kortsiktigt i swingtradeperspektiv har vi en fallande trend nu. Långsiktigt är den stigande trenden fortfarande orubbad, den har inte ens ändrat hastighet.

Fortsätter med regelbundna köp av bear x 15 tills den av mig förväntade rejäla sättningen på OMX kommer.

Mvh

börssiarens bild

Kortsiktigt i swingtradeperspektiv har vi en fallande trend nu. Långsiktigt är den stigande trenden fortfarande orubbad, den har inte ens ändrat hasti...

börssiaren skrev 24 apr, 13:04

Fortsätter med regelbundna köp av bear x 15 tills den av mig förväntade rejäla sättningen på OMX kommer.

Mvh

Ökade på ytterligare i bear nu. Tror fortsatt att jag har rätt i att vi sett toppen nu.

börssiarens bild

börssiaren skrev 24 apr, 13:04

Mvh

börssiaren skrev 12 maj, 10:05

Ökade på ytterligare i bear nu. Tror fortsatt att jag har rätt i att vi sett toppen nu.

Kanske fel att skriva i denna tråd nu,då mitt innehav i bear utvecklat sig till en lite längre satsning. Jag tror fortfarande detta är en vinnande strategi då vinsterna för företagen inte motsvarar aktiekurserna i stockholm längre. Och då tror jag ändock att företagens vinster toppat så verkligheten kommer bli brutal så småningom. Och i höst får villalånarna pålagor istället för lättnader med sänkt ränta.En orolig valrörelse och vacklande omgivning. Kan bli en långvarig period med sjunkande priser vi har framför oss. Ökade på ytterligare ett snäpp med 350 inköpta.

Mvh

Johan Didrons bild

Någon mer än jag här som utnyttjar möjligheten att trada med bull och bear i dessa kaosartade tider?

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG