Swing- och daytrading tråden

Swing- och daytrading tråden Bevaka tråd

Startad av Mot miljonen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Gordinis bild

Nu är OMX tillbaks inne i den stigande trendkanalen igen och med stigande volym dessutom. Jag tycker att det känns som att det kan dra i väg åt precis vilket håll som helst härifrån, antingen upp till taket i trendkanalen vid 1135 eller också ner till intervallet 940-970 där vi har varit tidigare. Eller med andra ord, jag har inte en susning om vart vi är på väg så jag dumpar mina Bear nu. Det blev två förluster i rad då, med resultatet -1 % respektive -6 %.
Vad tror ni andra? Ska vi upp mer eller är det dax för en rekyl nu?
Chansen för en rekyl ökade väl en hel del nu eftersom jag sålde mina Bear antar jag :)
Roligt att se att någon har bra flyt i alla fall, så grattis Johan:)

Johan Didrons bild

Gordini skrev 12 sep, 17:09

Nu är OMX tillbaks inne i den stigande trendkanalen igen och med stigande volym dessutom. Jag tycker att det känns som att det kan dra i väg åt precis...
Pil nerSe hela citeringen

Nu är OMX tillbaks inne i den stigande trendkanalen igen och med stigande volym dessutom. Jag tycker att det känns som att det kan dra i väg åt precis vilket håll som helst härifrån, antingen upp till taket i trendkanalen vid 1135 eller också ner till intervallet 940-970 där vi har varit tidigare. Eller med andra ord, jag har inte en susning om vart vi är på väg så jag dumpar mina Bear nu. Det blev två förluster i rad då, med resultatet -1 % respektive -6 %.
Chansen för en rekyl ökade väl en hel del nu eftersom jag sålde mina Bear antar jag :)

Hej Gordini. Jag brukar jämföra med nyhetsflödet och idag gick börsen upp förhållandevis blygsamt trots mycket goda nyheter. Detta får mig att fundera på en kortare beartrend. VIX är ganska lågt men inte så lågt att det inte skulle kunna sjunka mer...så det får bli avvaktande ställning kommande dagar för min del.

Gordinis bild

Nu är OMX tillbaks inne i den stigande trendkanalen igen och med stigande volym dessutom. Jag tycker att det känns som att det kan dra i väg åt precis...

Johan Didron skrev 12 sep, 21:09

Hej Gordini. Jag brukar jämföra med nyhetsflödet och idag gick börsen upp förhållandevis blygsamt trots mycket goda nyheter. Detta får mig att fundera...

Johan Didron skrev 12 sep, 21:09

Hej Gordini. Jag brukar jämföra med nyhetsflödet och idag gick börsen upp förhållandevis blygsamt trots mycket goda nyheter. Detta får mig att fundera på en kortare beartrend. VIX är ganska lågt men inte så lågt att det inte skulle kunna sjunka mer...så det får bli avvaktande ställning kommande dagar för min del.

Ja börsens tolkning av nyheter brukar vara en bra indikator på vilket håll vi är på väg åt, det brukar jag också titta på. Och du har säkert rätt i att det är dags för en mindre rekyl nu.
Men jag tycker inte att trenden visar någon vidare styrka åt något håll just nu så det får bli avvaktande för min del också.
Vi får se vad FED har att komma med i kväll då och hur börserna reagerar på det. Det kan ju bli ett nytt uppsving men å andra sidan verkar ju alla vänta sig just det så då kanske det blir tvärtom i stället? Fullständigt oförutsägbart som vanligt :)

Johan Didrons bild

Ser en viss oro när man tittar på detta diagrammet:
http://finance.yahoo.com/q/bc?t=5y&s=%5EVIX&l=on&z=l&q=l&c=%5EOMXSPI%2C+...

Vix är på rekordlåga nivåer igen och de senaste åren har det rekylerat upp rejält lagom till tredje dippen. Vi får hoppas att det inte blir så denna gång. Någon gång måste ju mönstret brytas.

Gurkan1s bild
  • Gurkan1
  • Kön: Man
  • Ålder: 69
  • Yrke: Trader

Försiktiga investeringar är det som gäller nu!
Blankning i större känsliga bolag med kort Stoploss!

MVH/Gurkan1000%

Johan Didrons bild

Känns som att börsen har tyngts mycket på sistone och VIX har börjat leta sig uppåt så smått. Glider VIX upp till 18 och OMX ned någon procent till kommer jag att handla Bull igen. Än så länge har det inte dykt upp nåt köpläge som pekar åt varken det ena eller det andra hållet. Med facit i hand kanske man borde köpt lite bear när VIX var nere på rekordlåga nivåer härom veckan.

Jan Axings bild
aktieexpert

Dagens bild på läget i OMXSPI visar att utbrottet upp ur triangeln kan ha varit falskt. Vi är dock kvar i en kortsiktigt stigande trend som synes,

http://images.axing.se/OMXSPI-20120927.png

Jag avvaktar lite till men det kan bli swingläge om kursen vänder vid trendkanalens golv.

Jan Axings bild
aktieexpert

Hmm, redigera funkar inte.

Tillägg: man bör veta att H&M ensamt drog ner börsen idag, ta bort det bolaget och börsen gick plus.

Johan Didrons bild

Jan Axing skrev 27 sep, 18:09

Tillägg: man bör veta att H&M ensamt drog ner börsen idag, ta bort det bolaget och börsen gick plus.

Ja det är nån bugg i explorer och firefox märker jag. Vi kollar på detta så fort vi kan. Om du har lust kan du köra via Chrome under tiden. Det ska funka fint där.

Johan Didrons bild

Jan Axing skrev 27 sep, 18:09

Johan Didron skrev 27 sep, 19:09

Ja det är nån bugg i explorer och firefox märker jag. Vi kollar på detta så fort vi kan. Om du har lust kan du köra via Chrome under tiden. Det ska fu...

Johan Didron skrev 27 sep, 19:09

Ja det är nån bugg i explorer och firefox märker jag. Vi kollar på detta så fort vi kan. Om du har lust kan du köra via Chrome under tiden. Det ska funka fint där.

Tydligen är det en facebook bugg som i sin tur skapat en massa buggar på nästan alla hemsidor som integreras med facebook. Nu är det iaf löst.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG