Swing- och daytrading tråden

Swing- och daytrading tråden Bevaka tråd

Startad av Mot miljonen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Johan Didrons bild

Draghi och ränteeffekten gör sitt och nu är OMX på väg upp. Är mina bull upp 6% eller om VIX minskar till 15 säljer jag av och inväntar nästa köpläge.

För övrigt har det varit en mycket trevlig början på denna session av bull och bear. Det är dock lite svårt att inte tänka det förbjudna "synd att man bara inte satsade lite mer." Måste trots allt medge att man haft lite flyt och för övriga som följer tråden bör detta fortfarande betraktas som gambling...även om det gått oväntat bra.

Mikeobabs bild

Johan Didron skrev 6 sep, 16:09

Draghi och ränteeffekten gör sitt och nu är OMX på väg upp. Är mina bull upp 6% eller om VIX minskar till 15 säljer jag av och inväntar nästa köpläge....
Pil nerSe hela citeringen

Draghi och ränteeffekten gör sitt och nu är OMX på väg upp. Är mina bull upp 6% eller om VIX minskar till 15 säljer jag av och inväntar nästa köpläge.

För övrigt har det varit en mycket trevlig början på denna session av bull och bear. Det är dock lite svårt att inte tänka det förbjudna "synd att man bara inte satsade lite mer." Måste trots allt medge att man haft lite flyt och för övriga som följer tråden bör detta fortfarande betraktas som gambling...även om det oväntat bra.

Johan tror du att det är försent att hoppa på bull nu? Jag funderar på köpa lite vid börsöppningen imorgon. Grattis du leder 2-1 gentemot mig :)

Gordinis bild

Draghi och ränteeffekten gör sitt och nu är OMX på väg upp. Är mina bull upp 6% eller om VIX minskar till 15 säljer jag av och inväntar nästa köpläge....

För övrigt har det varit en mycket trevlig början på denna session av bull och bear. Det är dock lite svårt att inte tänka det förbjudna "synd att man bara inte satsade lite mer." Måste trots allt medge att man haft lite flyt och för övriga som följer tråden bör detta fortfarande betraktas som gambling...även om det oväntat bra.

Du verkar ha bra flyt nu Johan :) Det ser ut som att OMXS 30 är på väg in i den stigande trendkanalen (vid 1070) igen med stormsteg. Frågan är om det orkar ta sig igenom den nivån igen eller om det är ett för starkt motstånd nu? Jag behåller mina Bear tills dess i alla fall. Jobbsiffran i morgon 14:30 kanske blir det som avgör?
Hur gick det med Bull x4 då? fick du någon klarhet i varför de inte gick att handla med i din depå?

Johan Didrons bild

Mikeobab skrev 6 sep, 17:09

Johan tror du att det är försent att hoppa på bull nu? Jag funderar på köpa lite vid börsöppningen imorgon. Grattis du leder 2-1 gentemot mig :)

Hej Mikeobab! Det blir bara poäng när man sålt vet du väl ;). Nej jag tror inte det är försent. Tror vi har ett par procent till att gå upp. Rent statistiskt brukar korta upp och nedgångstrender pågå nån vecka med undantag för rekyler. Det var lite därför jag sålde av mina bear då det varit nedgång under en längre tid.

Å andra sidan ser jag nu att vix sjunkigt till 16 redan. På 15 säljer jag nog och där kan vi ju vara redan imorn om börsen stiger i samma takt.

Johan Didrons bild

Gordini skrev 6 sep, 17:09

Du verkar ha bra flyt nu Johan :) Det ser ut som att OMXS 30 är på väg in i den stigande trendkanalen (vid 1070) igen med stormsteg. Frågan är om det ...

Gordini skrev 6 sep, 17:09

Du verkar ha bra flyt nu Johan :) Det ser ut som att OMXS 30 är på väg in i den stigande trendkanalen (vid 1070) igen med stormsteg. Frågan är om det orkar ta sig igenom den nivån igen eller om det är ett för starkt motstånd nu? Jag behåller mina Bear tills dess i alla fall. Jobbsiffran i morgon 14:30 kanske blir det som avgör?
Hur gick det med Bull x4 då? fick du någon klarhet i varför de inte gick att handla med i din depå?

Ja det var precis som du sa med depån. Ska fixa det i dagarna sen blir det ett snäpp offensivare ställning inför kommande trading.

Johan Didrons bild

Sålde nu av mina bull till 4,5% vinst. Det känns som att jobbsiffran kan tynga ner börsen lite. Jag tror trots det att det fortsätter upp senare och på måndag men säkrar hellre och tar hem vinsten. Det kommer bättre lägen köplägen igen.

Mikeobabs bild

Johan Didron skrev 7 sep, 15:09

Sålde nu av mina bull till 4,5% vinst. Det känns som att jobbsiffran kan tynga ner börsen lite. Jag tror trots det att det fortsätter upp senare och p...

Sålde nu av mina bull till 4,5% vinst. Det känns som att jobbsiffran kan tynga ner börsen lite. Jag tror trots det att det fortsätter upp senare och på måndag men säkrar hellre och tar hem vinsten. Det kommer bättre lägen köplägen igen.

Grattis Johan, alltid rätt ta hem vinster. Jag hade planerat att köpa vid dipp idag men det blev inte något sådant och det visste jag på något sätt. Nu siktar vi på nästa köpläge. Vad menar du med att det kommer bättre köpläge? och åt vilket håll isf?

Johan Didrons bild

Sålde nu av mina bull till 4,5% vinst. Det känns som att jobbsiffran kan tynga ner börsen lite. Jag tror trots det att det fortsätter upp senare och p...

Mikeobab skrev 7 sep, 18:09

Grattis Johan, alltid rätt ta hem vinster. Jag hade planerat att köpa vid dipp idag men det blev inte något sådant och det visste jag på något sätt. N...

Grattis Johan, alltid rätt ta hem vinster. Jag hade planerat att köpa vid dipp idag men det blev inte något sådant och det visste jag på något sätt. Nu siktar vi på nästa köpläge. Vad menar du med att det kommer bättre köpläge? och åt vilket håll isf?

Eftersom ja siktar på toppar och dalar när det gäller vix och OMX, finns det mer förutsägbara lägen. Min strategi med bull och bear är att ta hem korta enkla vinster hellre än att surfa på längre trender. Nu är vix ganska lågt och börsen gått upp ganska mycket så bulltrenden bör kanske betraktas som ganska begränsad. Ordet "ganska" är också en bra beskrivning på min övertygelse. Vill som sagt inte att nån ska betrakta mig som en expert. Bull eller bear? Jag tittar hellre på bull än bear i dessa tider så avvaktar gärna på en dipp och sen mer bull, men allt beror ju på vad som händer.

Mikeobabs bild

Grattis Johan, alltid rätt ta hem vinster. Jag hade planerat att köpa vid dipp idag men det blev inte något sådant och det visste jag på något sätt. N...

Johan Didron skrev 7 sep, 20:09

Eftersom ja siktar på toppar och dalar när det gäller vix och OMX, finns det mer förutsägbara lägen. Min strategi med bull och bear är att ta hem kort...

Johan Didron skrev 7 sep, 20:09

Eftersom ja siktar på toppar och dalar när det gäller vix och OMX, finns det mer förutsägbara lägen. Min strategi med bull och bear är att ta hem korta enkla vinster hellre än att surfa på längre trender. Nu är vix ganska lågt och börsen gått upp ganska mycket så bulltrenden bör kanske betraktas som ganska begränsad. Ordet "ganska" är också en bra beskrivning på min övertygelse. Vill som sagt inte att nån ska betrakta mig som en expert. Bull eller bear? Jag tittar hellre på bull än bear i dessa tider så avvaktar gärna på en dipp och sen mer bull, men allt beror ju på vad som händer.

Johan, jag har samma tanke! Jag tycker att VIX är väldigt lågt under 15 och bränslet från Super Mario har nog avtagit så jag tror att bear kan vara intressant närmast men jag avvaktar lite innan jag slår till hoppas att jag inte missar tåget igen. Jag gillar din "disclaimer". Jag själv är så lång från en expert man kan komma tror jag :)

Johan Didrons bild

Jag tycker det ser ganska trevligt ut just nu på börsen. Börjar mer och mer få känslan av att det är stabilare och lugnare svängningar. Att VIX pendlar kring 16 känns normalt och att börserna inte rekylerar brutalt trots uppgång under längre tid är också betryggande. Dock inte optimalt att trada i bull och bear men det kan man ju leva med.

Imorn kommer det många viktiga nyheter enligt DI så då får vi se om det fortsätter att vara lika stabilt.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG