Swing- och daytrading tråden

Swing- och daytrading tråden Bevaka tråd

Startad av Mot miljonen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Mikeobabs bild

Johan Didron skrev 30 aug, 17:08

Mycket nedgång på kort tid nu. Frågan är om man vågar gå in i bull imorn eller om man ska avvakta till nästa vecka. Om inte annat borde vi se en rekyl...
Pil nerSe hela citeringen

Mycket nedgång på kort tid nu. Frågan är om man vågar gå in i bull imorn eller om man ska avvakta till nästa vecka. Om inte annat borde vi se en rekyl så en day trade kanske man borde satsa på?

Åter igen ser vi ett klassiskt scenario där börsen gå ner men vix går upp. Ligger nu på 18 vilket fortfarande bör betraktas som ett mellanläge. Dock brukar det svaja lite mer så det känns som att det kan gå ner nästa vecka litegrann.

jag funderar också på Bull men om stimulanser från Big Ben uteblir så kan marknaden surna ännu mer och då kan det vara tufft att sitta inne med Bull så jag väntar nog till nästa vecka att köpa på mig..spännande läge iaf.

Johan Didrons bild

Mycket nedgång på kort tid nu. Frågan är om man vågar gå in i bull imorn eller om man ska avvakta till nästa vecka. Om inte annat borde vi se en rekyl...

Mycket nedgång på kort tid nu. Frågan är om man vågar gå in i bull imorn eller om man ska avvakta till nästa vecka. Om inte annat borde vi se en rekyl så en day trade kanske man borde satsa på?

Åter igen ser vi ett klassiskt scenario där börsen gå ner men vix går upp. Ligger nu på 18 vilket fortfarande bör betraktas som ett mellanläge. Dock brukar det svaja lite mer så det känns som att det kan gå ner nästa vecka litegrann.

Mikeobab skrev 30 aug, 17:08

jag funderar också på Bull men om stimulanser från Big Ben uteblir så kan marknaden surna ännu mer och då kan det vara tufft att sitta inne med Bull s...

Mikeobab skrev 30 aug, 17:08

jag funderar också på Bull men om stimulanser från Big Ben uteblir så kan marknaden surna ännu mer och då kan det vara tufft att sitta inne med Bull så jag väntar nog till nästa vecka att köpa på mig..spännande läge iaf.

Bra poäng. Frågan är om marknaden förväntar sig att Ben ska fixa biffen denna gång. Vi har ju sett att det är andra tider nu i jämförelse med i fjol. Börsen reagerar inte lika negativt längre på dåliga nyheter. Ett svårt läge är det iaf.

Gordinis bild

Gordini skrev 30 aug, 17:08

VIX stiger lite sakta samtidigt som index faller
och OMXS 30 har brutit ned genom golvet på den stigande trendkanalen. Så jag gör ett nytt försök med...

Gordini skrev 30 aug, 17:08

VIX stiger lite sakta samtidigt som index faller
och OMXS 30 har brutit ned genom golvet på den stigande trendkanalen. Så jag gör ett nytt försök med Bear. Jag chansar på att OMX åtminstone fortsätter ned till stödet vid 1010 .

Tjena Gordini! Du skulle behållt dina bear som du köpte tidigare istället, med risk för att låta lite väl efterklok =)...Lustigt att vi tänker såpass ...

Tjena Gordini! Du skulle behållt dina bear som du köpte tidigare istället, med risk för att låta lite väl efterklok =)...Lustigt att vi tänker såpass olika. Det visar nånstans att det är mycket gambling i denna typ av trading, men så länge vinsterna är fler än förlusterna så är det ju lönsamt får man inte glömma.

Ha ha...ja hade man haft facit i hand så hade man ju varit rejält rik nu :)
Men min tanke från början var ju att det skulle bli en lite mer explosiv rörelse i index eftersom VIX legat så pass lågt under så lång tid. Nu blev det ju inte så i början utan det blev mer ett velande runt nollan med forsatt låg volym och lågt VIX för index. Så då blir man ju lite tveksam över om det verkligen var en vändning i trenden.
Nu har däremot både VIX och volym smugit sig uppåt lite grann så jag börjar känna mig mer säker på att det är nedåt vi ska. Det känns lite som att snöbollen har börjat rulla så sakta. Men vi får se vad som händer efter Bernanke i morgon, det kan tvärvända lika fort igen.
Så visst....det är gambling men jag tror att vi är överens om att det borde komma en rejäl rörelse i någon riktning snart i alla fall?

Jan Axings bild
aktieexpert

Johan Didron skrev 29 aug, 10:08

Tittade på diagrammet nu och hoppas på ett köpläge i bull när/om OMXSPI går ner till 315. Ännu bättre köpläge om VIX gått upp till högre kurs än nuvar...

Johan Didron skrev 29 aug, 10:08

Tittade på diagrammet nu och hoppas på ett köpläge i bull när/om OMXSPI går ner till 315. Ännu bättre köpläge om VIX gått upp till högre kurs än nuvarande. VIX ligger nu på 16,50 från 13 innan nedgången.

I den här takten kan vi nå 310 innan vi slår i triangelgolvet. Det är även en fibonaccinivå så det finns dubbelt stöd. Håller inte det får vi nog besöka junibotten på 297.

Om inte skägget överraskar på fredagen.

Johan Didrons bild

Inga löften från big Ben och trots det går börsen inte ned. Ett styrketecken. Köpte nyss Bull. Tänkte faktiskt köpa Bull C4 men min depå på Nordnet tillät inte det tydligen. Får kolla upp detta.

Gordinis bild

Johan Didron skrev 31 aug, 16:08

Inga löften från big Ben och trots det går börsen inte ned. Ett styrketecken. Köpte nyss Bull. Tänkte faktiskt köpa Bull C4 men min depå på Nordnet ti...

Inga löften från big Ben och trots det går börsen inte ned. Ett styrketecken. Köpte nyss Bull. Tänkte faktiskt köpa Bull C4 men min depå på Nordnet tillät inte det tydligen. Får kolla upp detta.

Ha ha friskt vågat hälften vunnet Johan. Jag håller med om att det är ett styrketecken att börserna stiger efter Bernanke. Talet var ju precis som väntat....totalt intetsägande. Så det gör ju mig lite smånervös igen eftersom jag sitter på Bear :) men vi får väl se hur det artar sig nästa vecka.

Har du fyllt i Nordnets "passandebedömning" under fliken "Depå" och "Avtal och abbonemang" ? Om du inte har gjort det så kanske det förklarar varför du inte kan köpa Bull x4?

Johan Didrons bild

Inga löften från big Ben och trots det går börsen inte ned. Ett styrketecken. Köpte nyss Bull. Tänkte faktiskt köpa Bull C4 men min depå på Nordnet ti...

Gordini skrev 31 aug, 17:08

Ha ha friskt vågat hälften vunnet Johan. Jag håller med om att det är ett styrketecken att börserna stiger efter Bernanke. Talet var ju precis som vän...

Ha ha friskt vågat hälften vunnet Johan. Jag håller med om att det är ett styrketecken att börserna stiger efter Bernanke. Talet var ju precis som väntat....totalt intetsägande. Så det gör ju mig lite smånervös igen eftersom jag sitter på Bear :) men vi får väl se hur det artar sig nästa vecka.

Har du fyllt i Nordnets "passandebedömning" under fliken "Depå" och "Avtal och abbonemang" ? Om du inte har gjort det så kanske det förklarar varför du inte kan köpa Bull x4?

Tack för rådet. Kollar på det till nästa vecka. Min prognos är att en av oss kommer att få rätt ;)

Mikeobabs bild

Ha ha friskt vågat hälften vunnet Johan. Jag håller med om att det är ett styrketecken att börserna stiger efter Bernanke. Talet var ju precis som vän...

Johan Didron skrev 31 aug, 19:08

Tack för rådet. Kollar på det till nästa vecka. Min prognos är att en av oss kommer att få rätt ;)

Johan och Gordini. Ni har gjort den här tråden väldigt intressant :) vi får se hur det går som Johan skrev jag är också säker på att en av er kommer att få rätt. Jag väntar nog till torsdagen då Dragi ska tala vad tror ni han kommer att säga?

Johan Didrons bild

Mikeobab skrev 2 sep, 19:09

Johan och Gordini. Ni har gjort den här tråden väldigt intressant :) vi får se hur det går som Johan skrev jag är också säker på att en av er kommer a...

Johan och Gordini. Ni har gjort den här tråden väldigt intressant :) vi får se hur det går som Johan skrev jag är också säker på att en av er kommer att få rätt. Jag väntar nog till torsdagen då Dragi ska tala vad tror ni han kommer att säga?

Draghi lugnar marknaden precis som han gjorde sist han uttalade sig. Senast han snackade om Euron osäkerhet lät det "We will do what ever it takes" och detta tillsammans med ett leende som om det inte fanns någon anledning att oroa sig. Han kan inte tvärvända nu utan fasthåller nog samma retorik. Så jag kommer behålla Bull över torsdagen om det inte blir bra vinst redan innan dess. Att ändra strategi nu på så kort tid ger veligt intryck och det har "viktiga offentliga personer" inte råd med.

Gordinis bild

Johan och Gordini. Ni har gjort den här tråden väldigt intressant :) vi får se hur det går som Johan skrev jag är också säker på att en av er kommer a...

Jag tror också att Draghi kommer att försöka med samma trick som i juli. Frågan är om det räcker den här gången? Förväntningarna är så sjukt uppskruvade nu att många verkar hoppas på dåliga konjunktursignaler för att det ökar chanserna för nya stimulanser.
Dessutom verkar det råda fullt krig bakom kulisserna mellan Draghi och diverse tokpolitiker som tycker att billigare lån är den rätta medicinen på skuldkrisen och tyskland som vill se strukturförändringar i stället.
I morgon presenterar ECB sin plan för stödköp av obligationer. Om då BUBA-chefen Jens Weidmann verkställer sitt hot och avgår så kan man ju ana vilken sida som är starkast. Då lär det bli nya tokstimulanser. Men om han inte avgår så är risken för besvikelser extremt stor på torsdag. Så tolkar jag det i alla fall :)

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG