Swing- och daytrading tråden

Swing- och daytrading tråden Bevaka tråd

Startad av Mot miljonen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Johan Didrons bild

Mikeobab skrev 24 aug, 18:08

Hej Johan! Jag nöjde mig med 10% vinst (målet) och sålde av. Vi får se när jag ska kliva in igen ;)

Johan Didron skrev 25 aug, 09:08

Hur lyckades du få 10% vinst? Köpte du Xact bear 2 eller hade du något annat papper? Mina bear ligger bara 4% plus än så länge.

Jag hade en funderin...
Pil nerSe hela citeringen

Johan Didron skrev 25 aug, 09:08

Hur lyckades du få 10% vinst? Köpte du Xact bear 2 eller hade du något annat papper? Mina bear ligger bara 4% plus än så länge.

Jag hade en fundering på att sälja av idag och ta hem vinsten men det får nog bli nästa vecka istället.

Mikeobab skrev 25 aug, 09:08

Jag lyckades med 10 procent då jag hade större delen i Xact bear 2 och en mindre del omx bear x4 och snittvinsten blev 10 procent valde sälja allt för...

Mikeobab skrev 25 aug, 09:08

Jag lyckades med 10 procent då jag hade större delen i Xact bear 2 och en mindre del omx bear x4 och snittvinsten blev 10 procent valde sälja allt för att jag inte kände mig bekväm med min vågade strategi och tyckte att 10 procent är en fin exit lycka till till dig men jag funderar på lite bull eller ssab b vi får se vad det blir

Jag tycker du gjorde helt rätt Mikeobab. Bra satsat! Hade jag gjort 10% skulle jag också tagit hem vinsten. Får se om jag lyckas få till en bra exit nästa vecka.

VIX är fortfarande ganska lågt och det har inte varit någon makaber nedgång direkt. Så återigen till den klassiska frågan. Är det en stabilisering vi ser eller är det fortfarande osäkert. I veckan spreds nyheten om att Tyskland kalkylerar med ett grekiskt utträde vilket knappt märktes av på börsen. För ett år sedan skulle nyheten fått börsen att gå ner 3%. Kanske ett tecken på stabilisering?

Johan Didrons bild

En bra nyhet kom till C-rad idag:

(SIX) C-Rad har fått två order från Elekta på Sentinelsystem
för den kinesiska marknaden.

En till liknande nyhet på kort tid kan få aktien att rusa så jag chansar och köper på mig lite mer i tradingsyfte.

Johan Didrons bild

Sålde av mina bear nu också efter att VIX sjunkit något. Får vara nöjd med att lyckas sälja till 4% plus. Inväntar ett nytt ingångsläge för bull eller bear.

Vi borde föra lite intern statistik här på tråden också tycker jag. Det är bra att se tillbaka till när man hamnar i svackor.

Så 1 av 1 vinst så här långt.

Mikeobabs bild

Johan Didron skrev 27 aug, 10:08

Sålde av mina bear nu också efter att VIX sjunkit något. Får vara nöjd med att lyckas sälja till 4% plus. Inväntar ett nytt ingångsläge för bull eller...

Sålde av mina bear nu också efter att VIX sjunkit något. Får vara nöjd med att lyckas sälja till 4% plus. Inväntar ett nytt ingångsläge för bull eller bear.

Vi borde föra lite intern statistik här på tråden också tycker jag. Det är bra att se tillbaka till när man hamnar i svackor.

Bra jobbat Johan! Jag är på när det gäller intern statistik. Jag (som amatör) tror att det börjar närma sig stimulanser så blir det större dipp så kommer jag köpa lite bull. Hinner stimulanserna innan jag har köpt bull blir det stabila aktier. Hur går dina tankar?

börssiarens bild

Sålde av mina bear nu också efter att VIX sjunkit något. Får vara nöjd med att lyckas sälja till 4% plus. Inväntar ett nytt ingångsläge för bull eller...

Mikeobab skrev 27 aug, 18:08

Bra jobbat Johan! Jag är på när det gäller intern statistik. Jag (som amatör) tror att det börjar närma sig stimulanser så blir det större dipp så kom...

Bra jobbat Johan! Jag är på när det gäller intern statistik. Jag (som amatör) tror att det börjar närma sig stimulanser så blir det större dipp så kommer jag köpa lite bull. Hinner stimulanserna innan jag har köpt bull blir det stabila aktier. Hur går dina tankar?

Mikeobab jag är inne på ett liknande spår,men jag tror på först stimulanser sedan bear! Men bra läge för bull nu alltså men jag tror stenhårt på mina Cybaero så jag släpper inte dom nu i första taget.

mvh

Johan Didrons bild

Bra jobbat Johan! Jag är på när det gäller intern statistik. Jag (som amatör) tror att det börjar närma sig stimulanser så blir det större dipp så kom...

Den mest påtågliga förändringen är att rörelserna är mindre nu jämfört med fjol, vilket betyder att marknaden inte är lika hysterisk längre, vilket är positivt så klart.

Närmaste veckan tror jag fortfarande på mer nedgång men det är väldigt osäkert. VIX har gått upp lite (16 mot tidigare 13). Härifrån kan det gå var som helst. Kommande rapporteringar gör mig lite orolig. Jag tror inte marknaden riktigt har förstått ännu hur djup krisen är i södra Europa.

Så lång sikt positivt. Närmaste veckan, väldigt osäkert men tror mer på nedgång.

Johan Didrons bild

Tittade på diagrammet nu och hoppas på ett köpläge i bull när/om OMXSPI går ner till 315. Ännu bättre köpläge om VIX gått upp till högre kurs än nuvarande. VIX ligger nu på 16,50 från 13 innan nedgången.

Johan Didrons bild

Mycket nedgång på kort tid nu. Frågan är om man vågar gå in i bull imorn eller om man ska avvakta till nästa vecka. Om inte annat borde vi se en rekyl så en day trade kanske man borde satsa på?

Åter igen ser vi ett klassiskt scenario där börsen gå ner men vix går upp. Ligger nu på 18 vilket fortfarande bör betraktas som ett mellanläge. Dock brukar det svaja lite mer så det känns som att det kan gå ner nästa vecka litegrann.

Gordinis bild

VIX stiger lite sakta samtidigt som index faller
och OMXS 30 har brutit ned genom golvet på den stigande trendkanalen. Så jag gör ett nytt försök med Bear. Jag chansar på att OMX åtminstone fortsätter ned till stödet vid 1010 .

Johan Didrons bild

Gordini skrev 30 aug, 17:08

och OMXS 30 har brutit ned genom golvet på den stigande trendkanalen. Så jag gör ett nytt försök med...

Gordini skrev 30 aug, 17:08

och OMXS 30 har brutit ned genom golvet på den stigande trendkanalen. Så jag gör ett nytt försök med Bear. Jag chansar på att OMX åtminstone fortsätter ned till stödet vid 1010 .

Tjena Gordini! Du skulle behållt dina bear som du köpte tidigare istället, med risk för att låta lite väl efterklok =)...Lustigt att vi tänker såpass olika. Det visar nånstans att det är mycket gambling i denna typ av trading, men så länge vinsterna är fler än förlusterna så är det ju lönsamt får man inte glömma.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG