Swing- och daytrading tråden

Swing- och daytrading tråden Bevaka tråd

Startad av Mot miljonen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Niunda skrev 13 sep, 12:09

Finns ingenting som talar för att det går upp i alla fall....

Kursen vände vid kanaltaket på 863 i 5min grafen, femee gången idag den går emot kana...
Pil nerSe hela citeringen

Niunda skrev 13 sep, 12:09

Finns ingenting som talar för att det går upp i alla fall....

Kursen vände vid kanaltaket på 863 i 5min grafen, femee gången idag den går emot kanaltaket,,,

börssiaren skrev 13 sep, 12:09

Känns som stor risk för fortsatt kurspressande USA statistik idag. Då det rör sig om detaljhandelstatistik 13.45.
Sådan statistik som viker först i e...

Känns som stor risk för fortsatt kurspressande USA statistik idag. Då det rör sig om detaljhandelstatistik 13.45.
Sådan statistik som viker först i en nedgång.

mvh

börssiaren skrev 13 sep, 14:09

Jag klev av här tillfälligt då jag inte tyckte statistiken var så dålig som jag väntat. Återstår att se vad för uttalande som tyskland/frankrike komme...

Jag klev av här tillfälligt då jag inte tyckte statistiken var så dålig som jag väntat. Återstår att se vad för uttalande som tyskland/frankrike kommer med kanske blir det som bestämmer riktningen.

Annars blir det usa som bestämmer som vanligt.
Ska de ta fasta på som väntat dålig statistik från småföretagen där det spås ge dåligt med jobb framöver eller ska de fokusera på bra detaljhandel.

Kanske dax för olja igen inför lagerstatistiken där man har förväntningar på minskade lager.

Men rapporter från Libyen tyder på ökat utbud framöver och ingen ny orkan på intågande. Oljepriset har ju stått sig otroligt bra egentligen.

Jag avvaktar en stund och hoppas på positivitet i USA så följer oljepriset med,då kan det vara dags för oljebear.

mvh

Även jag klev av, tror vi kan få en uppgång på några % sen bär det av neråt igen........

Lycka till Börssiaren

börssiarens bild

Sådan statistik som viker först i e...

Sådan statistik som viker först i en nedgång.

mvh

Jag klev av här tillfälligt då jag inte tyckte statistiken var så dålig som jag väntat. Återstår att se vad för uttalande som tyskland/frankrike komme...

Jag klev av här tillfälligt då jag inte tyckte statistiken var så dålig som jag väntat. Återstår att se vad för uttalande som tyskland/frankrike kommer med kanske blir det som bestämmer riktningen.

Ska de ta fasta på som väntat dålig statistik från småföretagen där det spås ge dåligt med jobb framöver eller ska de fokusera på bra detaljhandel.

Kanske dax för olja igen inför lagerstatistiken där man har förväntningar på minskade lager.

Men rapporter från Libyen tyder på ökat utbud framöver och ingen ny orkan på intågande. Oljepriset har ju stått sig otroligt bra egentligen.

Jag avvaktar en stund och hoppas på positivitet i USA så följer oljepriset med,då kan det vara dags för oljebear.

mvh

Mot miljonen skrev 13 sep, 15:09

Även jag klev av, tror vi kan få en uppgång på några % sen bär det av neråt igen........

Lycka till Börssiaren

Det blev oljebear igen för mig,ligger kvar med det några dagar troligtvis.

Lycka till själv!

mvh

Lycka till Börssiaren

börssiaren skrev 13 sep, 15:09

Lycka till själv!

Omx upe 880 jag övervägen ingång i Xact Bear x 2 för att kamma hem lite stålar i nedgången igen.

Trägen vinner

Johan Didrons bild

mvh

Lycka till Börssiaren

Lycka till själv!

Står utanför helt nu för första gången på flera år. Om någon vecka alt. om börsen går upp en fyra-fem procent på kort tid blir det Bear igen. Så här ser morgondagen ut för er som gillar att daytrada:

STATISTIK
Japan: industriproduktion (def) juli kl 6.30
Finland: KPI augusti kl 8.00
Mäklarstatistik: bostadspriser augusti kl 8.00
Storbritannien: arbetslöshet augusti kl 9.30
EMU: industriproduktion juli kl 11.00
USA: PPI augusti kl 14.30
USA: detaljhandel augusti kl 14.30
USA: lager osålda varor juli kl 16.00
USA: DOE veckovisa oljelager kl 16.30

Mikeobabs bild

Lycka till Börssiaren

Lycka till själv!

Johan Didron skrev 13 sep, 16:09

Står utanför helt nu för första gången på flera år. Om någon vecka alt. om börsen går upp en fyra-fem procent på kort tid blir det Bear igen. Så här s...

Johan Didron skrev 13 sep, 16:09

Står utanför helt nu för första gången på flera år. Om någon vecka alt. om börsen går upp en fyra-fem procent på kort tid blir det Bear igen. Så här ser morgondagen ut för er som gillar att daytrada:

STATISTIK
Japan: industriproduktion (def) juli kl 6.30
Finland: KPI augusti kl 8.00
Mäklarstatistik: bostadspriser augusti kl 8.00
Storbritannien: arbetslöshet augusti kl 9.30
EMU: industriproduktion juli kl 11.00
USA: PPI augusti kl 14.30
USA: detaljhandel augusti kl 14.30
USA: lager osålda varor juli kl 16.00
USA: DOE veckovisa oljelager kl 16.30

vad fick dig att fatta det för dig mkt ovanliga beslutet?

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Hej Johan !

Varför inte några "vanliga" aktier i portföljen.

Alla dessa olika instrument som nu finns är ju i många fall ett nollsummesspel ,lite som svart och rött på rouletten . Beroende på tur och skicklighet .

Medan vanliga aktier till bra kurser har ju alltid ett värde av underliggande produkter,varumärken, försäljning , vinster , utdelningar.

Inför en förväntad uppgång om några veckor så kan det bli en bra årsavslutning.

börssiarens bild

Bengt-Erik Freiholtz skrev 13 sep, 17:09

Hej Johan !

Alla dessa olika instrument som nu finns är ju i många fall ett nollsummesspel ,lite...

Bengt-Erik Freiholtz skrev 13 sep, 17:09

Hej Johan !

Alla dessa olika instrument som nu finns är ju i många fall ett nollsummesspel ,lite som svart och rött på rouletten . Beroende på tur och skicklighet .

Medan vanliga aktier till bra kurser har ju alltid ett värde av underliggande produkter,varumärken, försäljning , vinster , utdelningar.

Inför en förväntad uppgång om några veckor så kan det bli en bra årsavslutning.

´Hej! Bengt-eric jag tycker du har en glorifierad syn på aktieägande det kan också vara:förluster,nyemmissioner konkurser krympande omsättning och uteblivna utdelningar men framförallt kraftigt minskat värde.

leif60s bild

leif60 skrev 13 sep, 17:09

Om man kan hantera bear och bull i minutgraf så går det att tjäna grova pengar under dessa volatila dagar.
Är ju en unik börs just nu.
Mvh

Kan bara hålla med.......särskilt om man kör in lite summor och bevakar och säljer om det går i fel riktning.

Kapar förlusterna i tid, låter vinsterna stiga.

Använder själv minutgraf och när jag fått kläm på detta så kommer jag enbart att köra dessa underbara instrument.

Jag hade en läromästare som lärt mig detta med minutgrafer och honom gillar jag.

Han är omtänksam, ger goda råd, känns underbart att ha någon att bolla med.

Ingen nämnd, ingen glömd.

Mvh

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Kanske för att jag varit med länge , 37 år på aktiemarknaden. Visst allt det som du skriver kan hända och händer, det är ju därför som vi har en sajt där vi skall hjälpas åt att hitta de bästa bolagen med bäst framtidsutsikter, vilket jag har lyckats med över tiden.

Har studerat indexkurvor över de senaste hundra åren och dessa styrker mina påståenden. Om det bara vore eländes elände oavsett tidshorisont vem skulle då investera i företag ?

Tag t ex Elekta och Wallenstam som nu har utsetts till årtiondets bästa placeringar , det gäller att hitta framtidens bästa placeringar .

Bägge aktierna har presterat ca 300 % under de senaste tre åren , det är sådant som ger en bra pension , en kapitaluppbyggnad över tiden.

Det är ingen glorifierad syn , det är ekonmisk verklighet .

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG