Kapitalskydd

Kapitalskydd Bevaka tråd

Startad av Gordini

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Bengt-Erik Freiholtz skrev 22 nov, 16:11

Du får ta rygg på oss experter , det är ju viktigt att du ligger på ett stabilt plus över tiden då du har en schablon beskattning som kostar dig penga...
Pil nerSe hela citeringen

Bengt-Erik Freiholtz skrev 22 nov, 16:11

Du får ta rygg på oss experter , det är ju viktigt att du ligger på ett stabilt plus över tiden då du har en schablon beskattning som kostar dig pengar enligt Bo ovan så bör du ligga på minst
4 procent per år .

Som ett mått så kan jag nämna att jag i min PPM porfölj har uppnått i snitt 16 procent per år de senaste 12 åren och i år 28 procent , det som visas här är ju bara en del av året gällande PPM. Så var aktiv , ta råd av de som du tror på och kämpa på. Inte skall du ligga minus och dessutom betala avgifter , inte bra .

Babs skrev 23 nov, 18:11

Tack, nu känner jag att det är dax att sluta spara i Folksams kapitalpension/försäkring.
Har hela tiden fått höra att det är så bra med Kapitalförsäk...
Pil nerSe hela citeringen

Babs skrev 23 nov, 18:11

Tack, nu känner jag att det är dax att sluta spara i Folksams kapitalpension/försäkring.
Har hela tiden fått höra att det är så bra med Kapitalförsäkringen då jag ej behöver skatta vid uttag.

Kanske bättre att spara i Danske Banks Invest Horisontal Balans där jag sparat tidigare. Där ökar summan trots att jag ej månadssparar.
Jag tänkte att den ökningen kanske äts upp den dag jag tar ut det då det ska beskattas.

Kan du inte lägga in fonder i Folksams kapitalpension /försäkring , någon fond liknande Danske Banks Invest Horisontal Balans så uppnår du syftet med ditt sparande , både något som går plus och i den sparformen utan skatt

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG