Episurf

Episurf Bevaka tråd

Startad av Blast

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Blasts bild
  • Blast
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Jag har haft ögonen på Episurf sedan notering. Fegade ur på emissionen, men tagit min in nu. Har ni kollat in bolaget?

En sak som slår mig som grymt intressant är att Serendip Invest i sin analys av bolaget kommer fram till att detta är "a chance in a life time". Läs Serendips q2 rapport. Där finns analysen. Analytikern siktar på kurser över 120 kr. Just nu ligger aktien i 23. Snacka om potential.

Serendip invest är en högt hållen firma. Man kan bara investera i deras fonder "by invitation" och i styrelsen sitter bl a Anders Wall.

Bo Eloffs bild
aktieexpert

Blast skrev 20 jul, 10:07

Jag har haft ögonen på Episurf sedan notering. Fegade ur på emissionen, men tagit min in nu. Har ni kollat in bolaget?

En sak som slår mig som grymt...
Pil nerSe hela citeringen

En sak som slår mig som grymt intressant är att Serendip Invest i sin analys av bolaget kommer fram till att detta är "a chance in a life time". Läs Serendips q2 rapport. Där finns analysen. Analytikern siktar på kurser över 120 kr. Just nu ligger aktien i 23. Snacka om potential.

Serendip invest är en högt hållen firma. Man kan bara investera i deras fonder "by invitation" och i styrelsen sitter bl a Anders Wall.

Episurf Medical AB har ett börsvärde på 864 Miljoner och ett p/e tal på -103.

Aktien börjar att handlas med på First North den 15 Augusti i år. Delårsrapporten för Q2 kommer den 22 Augusti.
Seredipity Innovations är största ägare med 19% av aktierna.

Bolaget utvecklar individanpassade knäimplantat som ska möjliggöra lagning av broskskador i knäleden.
Marknadspotentialen för Episurfs knäimplantat är enorm.
Aktien kostade 4,50kr den 20 November 2010 så aktien har redan stigit rejält i värde till dagens 23kr.

Känns som en aktie med stor potential och samtidigt hög risk.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Aktier är fantastiskt , får man förmånen att få vara med tillräckligt länge så tycker jag att allting går i repris .
Allt detta som nu skrivs om Episurf detta företag med en strålande framtid skrevs 1997 om Artimplant ett
näst intill identiskt (för en lekman ) företag . Företagets aktie värderades som högst till 110 kronor , nu senast till 31 öre .
Satsa bara det som du kan och är beredd att förlora , ungefär som att spela V75 , vinner du sedan så blir känslan densamma.
Förlorar du så visste du om risken.

Johan Didrons bild

Min kära mor visade en artikel om detta bolag från tidningen "Ny teknik" sommaren 2010. I princip kan man säga att man lagar knän ungefär som man lagar tänder. Man borrar och fyller igen de skadade delarna med tunna små implantat.

Det låter logiskt och fantastiskt bra allt men samtidigt är det så mycket som kan gå fel. Även en insatt doktor inom området kan missta sig när det gäller sånt här eftersom det i slutändan handlar om business. Man ska inte glömma att det finns otroligt mycket pengar att tjäna på förhoppningsaktier som egentligen bara är luftslott. Man haussar en aktie till max och säljer av innan den negativa nyheten kommer. Ungefär som Diamyds USA chef gjorde innan deras aktie sjönk med 80%.

En mycket viktig faktor när det gäller sånt här är patentet. Hur starkt är det? Någon patentkunnig som har koll? Jag läser detta på deras hemsida:

"Episurfs patentskyddade implantatlösning ger efterlängtat resultat. Episurfs implantatlösning vägleder kirurgen genom hela operationen, förenklar genomförandet och ökar precisionen i ingreppet. Detta möjliggör att implantatets placering blir korrekt samt att ingreppet blir enkelt och snabbt."

Läs mer här:
http://www.episurf.com/sv/nyheter/pressmeddelande

Blasts bild
  • Blast

Bo Eloff skrev 20 jul, 23:07

Aktien börjar att handlas med på First North den 15 Augusti i år. Delå...

Bo Eloff skrev 20 jul, 23:07

Aktien börjar att handlas med på First North den 15 Augusti i år. Delårsrapporten för Q2 kommer den 22 Augusti.
Seredipity Innovations är största ägare med 19% av aktierna.

Bolaget utvecklar individanpassade knäimplantat som ska möjliggöra lagning av broskskador i knäleden.
Marknadspotentialen för Episurfs knäimplantat är enorm.
Aktien kostade 4,50kr den 20 November 2010 så aktien har redan stigit rejält i värde till dagens 23kr.

Känns som en aktie med stor potential och samtidigt hög risk.

Nej, vad snackar du om? Episurf har ett börsvärde på 141 MSEK, varav 50 MSEK är kassa. 864 MSEK är min tro och förhoppning:) De har genomfört en omvänd split 1:6. Justerat för det så har aktien som högst handlats för 42 kronor och står nu i 22 kronor.

Risken är mycket lägre än motsvarande förhoppningsbolag. Vad ska gå fel?

Blasts bild
  • Blast

Johan Didron skrev 21 jul, 11:07

Min kära mor visade en artikel om detta bolag från tidningen "Ny teknik" sommaren 2010. I princip kan man säga att man lagar knän ungefär som man laga...

Johan Didron skrev 21 jul, 11:07

Min kära mor visade en artikel om detta bolag från tidningen "Ny teknik" sommaren 2010. I princip kan man säga att man lagar knän ungefär som man lagar tänder. Man borrar och fyller igen de skadade delarna med tunna små implantat.

Det låter logiskt och fantastiskt bra allt men samtidigt är det så mycket som kan gå fel. Även en insatt doktor inom området kan missta sig när det gäller sånt här eftersom det i slutändan handlar om business. Man ska inte glömma att det finns otroligt mycket pengar att tjäna på förhoppningsaktier som egentligen bara är luftslott. Man haussar en aktie till max och säljer av innan den negativa nyheten kommer. Ungefär som Diamyds USA chef gjorde innan deras aktie sjönk med 80%.

En mycket viktig faktor när det gäller sånt här är patentet. Hur starkt är det? Någon patentkunnig som har koll? Jag läser detta på deras hemsida:

"Episurfs patentskyddade implantatlösning ger efterlängtat resultat. Episurfs implantatlösning vägleder kirurgen genom hela operationen, förenklar genomförandet och ökar precisionen i ingreppet. Detta möjliggör att implantatets placering blir korrekt samt att ingreppet blir enkelt och snabbt."

Läs mer här:
http://www.episurf.com/sv/nyheter/pressmeddelande

Enligt prospektet så har de ett starkt patentskydd.

Intressant är att Serendip Invest vågar ta position trots att det är ett ungt bolag. www.serendipinvest.com. Kolla under rapporter, Q2.

Blasts bild
  • Blast

Episurf analysen jag nämnde har börjat spridas.

http://www.redeye.se/aktiebloggen/episurf-analys-och-malkurs

Blasts bild
  • Blast

Ska inte börja spamma nu, men läste ni verkligen analysen på Serendip Invest? Ashkan Pojha skriver den mest övertygande analysen jag någonsin har läst om varför Episurf är ett friläge utan målvakt pga den assymetriska risken. www.serendipinvest.com under rapporter q2.

Jag är så klart nöjd med att aktien stigit ca 6,50 kronor sedan jag köpte den, men även för den som är försiktig och inte siktar på 120 kronor som jag borde väl 50-lappen vara inom räckhåll? Det är ju ändå en uppgång på 20 kronor från dagens 30 kronor.

Missa inte att aktien gjort en omvänd split. På www.aktietorget.se kan man se rätt siffror och rätt graf. Den tidigare toppkursen på 42 kronor måste passeras som jag ser det.

Blasts bild
  • Blast
Johan Didrons bild

Blast skrev 31 jul, 11:07

Bra artikel om Episurf:

http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article43...

Just denna artikel var det jag läste tidigare.

Ja en liten chanspost hade jag eventuellt kunnat tänka mig köpa. I dagsläget har man dock lite för mycket biotech aktier i portföljen. Någon som du tycker är kalkon och ska bort? (bortsett från Diamyd =))

Lägg gärna upp en fiktiv portfölj Blast så kan vi följa dig och din handel bättre.

Blasts bild
  • Blast

Blast skrev 31 jul, 11:07

Bra artikel om Episurf:

http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article43...

Johan Didron skrev 1 aug, 09:08

Ja en liten chanspost hade jag eventuellt kunnat tänka mig köpa. I dagsläget har man dock lite för my...

Johan Didron skrev 1 aug, 09:08

Ja en liten chanspost hade jag eventuellt kunnat tänka mig köpa. I dagsläget har man dock lite för mycket biotech aktier i portföljen. Någon som du tycker är kalkon och ska bort? (bortsett från Diamyd =))

Lägg gärna upp en fiktiv portfölj Blast så kan vi följa dig och din handel bättre.

Tycker du har en bra mix. Gillar att du likaviktar. Det är en viktig princip. Man kan aldrig veta var den stora vinnaren kommer. Jag gillar inte CLS och Glycorex. Tycker Biogaia är för dyr. Å andra sidan tror jag du har en riktigt fin uppsida i Sensodetect och NVP. Men, vad vet jag? Tror just mixen är det viktiga i en portfölj som uppenbart är ute efter att få in en eller flera homeruns. Den viktigaste anledningen till att du ska lägga till Episurf är att bolaget är fullt finansierat, mer än 50 MSEK i kassan.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG