Diamyd intervju

Diamyd intervju Bevaka tråd

Startad av börssiaren

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Wictors bild
  • Wictor
  • Kön: Man
  • Ålder: 73
  • Yrke: Pensionär

Placeraren skrev 18 maj, 09:05

Angående Diamyd så har Cecilia Johansson en artikel på sista sidan i DI idag. Kanske borde stå 2 triss eller en Diamyd, Ni skapar och kanske vinst - m...
Pil nerSe hela citeringen

Placeraren skrev 18 maj, 09:05

Angående Diamyd så har Cecilia Johansson en artikel på sista sidan i DI idag. Kanske borde stå 2 triss eller en Diamyd, Ni skapar och kanske vinst - men ingen vet.
Hur gör Lindkvist i i Neuro Vive Pharma blir spännande följa där han är stor ägare också utöver Diamyd som han säljer ut.

Tålamod och så mer tålamod och så tankar hur kommer de som är i bolaget agera och är det vettigt vara kvar och vad kan man se som inte alla andra ser ?

Vad är Diamyd vid årsskftet ?
Hur kommer kassan på 400 milj.kr att användas och mindre projekt är det något vi värdesätter ?
Köper någon upp bolaget - det är en extra bonus som kan ske.

Eget innehav nu köpt 900 aktier så det är en chans med risk - den tar jag. Målsättning 19-20 kr i dec.. 2011

Åsa-Johan skrev 18 maj, 13:05

Jag är ny aktieägare i Diamyd på kursen 13. En rejäl chansning men jag är en sån person som ibland köper trisslotter.

Precis som Placeraren noterar ...

Åsa-Johan skrev 18 maj, 13:05

Jag är ny aktieägare i Diamyd på kursen 13. En rejäl chansning men jag är en sån person som ibland köper trisslotter.

Precis som Placeraren noterar har jag reagerat på bolagets kassa. Nuvarande börsvärde understiger bolagets kassa, enligt senaste kvartalsrapporten, med hundra miljoner kronor. För närvarande köper man ju faktiskt minst fyra kronor genom att betala tre (har inte kännedom om fler tillgångar än kassan). Eller bör jag se det på något annat sätt? Var de dåliga testresultaten så förödande för bolaget?

Givetvis finns det med största sannolikhet en mängd ingångna förpliktelser som kan påverka bolagets kassa negativt men om kassan för närvarande överensstämmer med vad jag har angett ovan torde väl dagens låga kursnivå inte vara motiverad?

Tacksam för synpunkter från rutinerade rävar. Funderar på ytterligare en tank Diamyd.

Urs Hofer skrev 21 maj, 09:05

En stor kassa kan snabb minska när man utan kassan inte har något att komma med. Orsaken är att driftskostnaderna kan äta upp kassan

Enligt uppgift räcker kassan 10 kvartal med Diamyd och mycket längre utan.

Johan Didrons bild

Ja då var den här historien över...

Diamyd meddelar att de avslutar europeisk fas III-studie

Diamyd Medical AB meddelar att bolaget har beslutat att inte slutföra uppföljningsperioden i en europeisk fas III-studie med den antigenbaserade terapin Diamyd.

Johan Didrons bild

Johan Didron skrev 1 jun, 09:06

Diamyd Medical AB meddelar att bolaget har beslutat a...

Diamyd Medical AB meddelar att bolaget har beslutat att inte slutföra uppföljningsperioden i en europeisk fas III-studie med den antigenbaserade terapin Diamyd.

Kanske var över för länge sedan men uppenbarligen har marknaden reagerat på någonting och jag antar att det var detta besked som utlöste kursfallet?

Wictors bild
  • Wictor

Kanske var över för länge sedan men uppenbarligen har marknaden reagerat på någonting och jag antar att det var detta besked som utlöste kursfallet?

Det var en studie som avslutades, inte Gad i sin helhet.
Fas 3 i USA fortsätter och Trialnets fas 2 kommer vid midsommar. Diaprevent fortsätter också vaf jag förstått. Men oavsett vilket så kalkylerar jag inte alls med Diabetes. Det räcker bra med smärtdelen som kan bli väl så stor eller större. Värde utan Diabetes är 31:- enligt Red Eye. Halva kursfallet hem inom 2 år är nog inte orealistiskt.

Johan Didrons bild

Wictor skrev 1 jun, 10:06

Fas 3 i USA fortsätter och Trialnets fas 2 kommer vid midsommar. Diaprevent fortsätter också...

Fas 3 i USA fortsätter och Trialnets fas 2 kommer vid midsommar. Diaprevent fortsätter också vaf jag förstått. Men oavsett vilket så kalkylerar jag inte alls med Diabetes. Det räcker bra med smärtdelen som kan bli väl så stor eller större. Värde utan Diabetes är 31:- enligt Red Eye. Halva kursfallet hem inom 2 år är nog inte orealistiskt.

Såg att Klas Palin på Redeye analyserat bolaget på nytt efter att de stängt alla fas3 studier, se nedan. Fokus verkar vara på cancersmärta nu. Vad tror du Wictor?

"Efter de negativa beskeden från fas III-studierna med Diamyd® har bolaget tagit beslut att stänga dessa, vilket snabbt väntas reducera kostnaderna. Diamyd Medical är nu i våra ögon ett genterapibolag där det längst framskridna projektet är NP2 som utvecklas mot cancersmärta. Lovande resultat har hittills visats, men stora risker återstår i projektet. Avgörande fas II-resultat förväntas presenteras kring årsskiftet 2011/12. På nuvarande kursnivåer ges investerare en möjlighet att vara med och syna fas II-resultaten men ges samtidigt ett visst kursfallsskydd från en stor nettokassa, vilken vi beräknar kommer uppgå till omkring 12 kronor per aktie vid tidpunkten."

Wictors bild
  • Wictor

Fas 3 i USA fortsätter och Trialnets fas 2 kommer vid midsommar. Diaprevent fortsätter också...

Johan Didron skrev 6 jul, 10:07

Såg att Klas Palin på Redeye analyserat bolaget på nytt efter att de stängt alla fas3 studier, se nedan. Fokus verkar vara på cancersmärta nu. Vad tro...

Johan Didron skrev 6 jul, 10:07

Såg att Klas Palin på Redeye analyserat bolaget på nytt efter att de stängt alla fas3 studier, se nedan. Fokus verkar vara på cancersmärta nu. Vad tror du Wictor?

"Efter de negativa beskeden från fas III-studierna med Diamyd® har bolaget tagit beslut att stänga dessa, vilket snabbt väntas reducera kostnaderna. Diamyd Medical är nu i våra ögon ett genterapibolag där det längst framskridna projektet är NP2 som utvecklas mot cancersmärta. Lovande resultat har hittills visats, men stora risker återstår i projektet. Avgörande fas II-resultat förväntas presenteras kring årsskiftet 2011/12. På nuvarande kursnivåer ges investerare en möjlighet att vara med och syna fas II-resultaten men ges samtidigt ett visst kursfallsskydd från en stor nettokassa, vilken vi beräknar kommer uppgå till omkring 12 kronor per aktie vid tidpunkten."

Hej John!

Instämmer i stort med analysen som jag nyss skummade igenom. Vet inte om jag missade prevention, såg inget om det.
Man ska bara inte fästa för stort avseende vid kassan. Den är ett stöd i det här fallet men i en situation där marknaden tappat förtroendet för ett bolag spelar kassan ingen större roll. Det gamla Effnet hade en liknande kassa men värderades till hälften. Men visst är det rea just nu för chansen att syna en fas 2 i närtid.
Tyvärr så har jag för lite kapital för att vara med i önskad utsträckning utan att på nytt få ohälsosam slagsida i portföljen. Den 9/5 kommer aldrig att glömmas. Med om ett år eller så kanske verkningarna avtagit på ett bra sätt.

Mvh

börssiarens bild

Martin Vidhall skrev 9 maj, 11:05

Nej var inte kul det här, samtidigt är det som Urs skriver ytterligare ett bevis på att man ska vara försiktigt med förhoppningsbolag. Läste lite på p...

Nej var inte kul det här, samtidigt är det som Urs skriver ytterligare ett bevis på att man ska vara försiktigt med förhoppningsbolag. Läste lite på placera.nu också och folk verkar tycka att marknaden överreagerat ännu en gång. Kanske finns ett visst hopp om att kursen kommer att återhämta sig i alla fall även om det inte är troligt att vi når tillbaks till gårdagens nivåer på många många år.

Mats Gessbo skrev 9 maj, 12:05

Hej på er!

Snacka om käftsmäll! Jag och många andra har drabbats av en "aktietsunami" som heter duga. Det är inte så lätt att säga nu att "bättre at...

Hej på er!

Snacka om käftsmäll! Jag och många andra har drabbats av en "aktietsunami" som heter duga. Det är inte så lätt att säga nu att "bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge".

Men som alla vet så får man stå sitt kast på marknaden. Även om det inte spelar någon roll, så kan man i det här fallet konstatera att man befann sig i gott sällskap.

Allting talade för bra resultat, men Harrisburg inträffade en gång till...

Hälsningar

Köpte en liten post Diamyd idag.
Diamyd har ju många dolda värden idag.
Kassa på ca 13kr/aktie
Delägarskap i amerikanskt banbrytande vaccinbolag (protein sciences)

Delägarskap i en av sveriges gaseller (snabbväxande företag)
Mercodia.

Smärtstudier.

Och aktien står i 8kr.

Jag räknar med att det borde komma ett fda godkännande för protein sciences influensavaccin innan årets influensasäsong.
Dvs när som helst.

mvh

Mats Gessbos bild

Nej var inte kul det här, samtidigt är det som Urs skriver ytterligare ett bevis på att man ska vara försiktigt med förhoppningsbolag. Läste lite på p...

Nej var inte kul det här, samtidigt är det som Urs skriver ytterligare ett bevis på att man ska vara försiktigt med förhoppningsbolag. Läste lite på placera.nu också och folk verkar tycka att marknaden överreagerat ännu en gång. Kanske finns ett visst hopp om att kursen kommer att återhämta sig i alla fall även om det inte är troligt att vi når tillbaks till gårdagens nivåer på många många år.

Hej på er!

Snacka om käftsmäll! Jag och många andra har drabbats av en "aktietsunami" som heter duga. Det är inte så lätt att säga nu att "bättre at...

Hej på er!

Snacka om käftsmäll! Jag och många andra har drabbats av en "aktietsunami" som heter duga. Det är inte så lätt att säga nu att "bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge".

Men som alla vet så får man stå sitt kast på marknaden. Även om det inte spelar någon roll, så kan man i det här fallet konstatera att man befann sig i gott sällskap.

Hälsningar

börssiaren skrev 26 sep, 09:09

Kassa på ca 13kr/aktie
Delägarskap i amerikanskt banbrytande vaccinbolag (p...

Kassa på ca 13kr/aktie

Mercodia.

Smärtstudier.

Och aktien står i 8kr.

Jag räknar med att det borde komma ett fda godkännande för protein sciences influensavaccin innan årets influensasäsong.
Dvs när som helst.

mvh

Hej börssiaren och alla andra!

Kul att du är inne i vårt gemensamma traumatiserande gamla bolag igen... Själv lyckades jag rädda en mindre del efter kraschen.

Även om det fortfarande känns ganska så tungt att prata för Diamyd, så har du ju givetvis rätt. Till nuvarande kurs borde rimligen ett köp ha ganska stora förutsättningar att bli lönsamt.

Hälsningar

börssiarens bild

Hej på er!

Hej på er!

Hälsningar

Kassa på ca 13kr/aktie

Kassa på ca 13kr/aktie

Mercodia.

Smärtstudier.

Och aktien står i 8kr.

Dvs när som helst.

mvh

Mats Gessbo skrev 26 sep, 10:09

Kul att du är inne i vårt gemensamma traumatiserande gamla bolag igen... Själv lyckades jag rädda en mindre del efter...

Kul att du är inne i vårt gemensamma traumatiserande gamla bolag igen... Själv lyckades jag rädda en mindre del efter kraschen.

Även om det fortfarande känns ganska så tungt att prata för Diamyd, så har du ju givetvis rätt. Till nuvarande kurs borde rimligen ett köp ha ganska stora förutsättningar att bli lönsamt.

Hälsningar

Lite läsvärt om Diamyds kommande smärtstudier finansieringen från NIH och forskaren David J Fink.

http://www.uofmhealth.org/news/nih-neurology-grant

mvh

börssiarens bild

Kassa på ca 13kr/aktie

Kassa på ca 13kr/aktie

Mercodia.

Smärtstudier.

Och aktien står i 8kr.

Dvs när som helst.

mvh

Kul att du är inne i vårt gemensamma traumatiserande gamla bolag igen... Själv lyckades jag rädda en mindre del efter...

Hälsningar

börssiaren skrev 26 sep, 23:09

Lite läsvärt om Diamyds kommande smärtstudier finansieringen från NIH och forskaren David J Fink.

http://www.uofmhealth.org/news/nih-neurology-grant...

börssiaren skrev 26 sep, 23:09

http://www.uofmhealth.org/news/nih-neurology-grant

mvh

Nästan ny presentation från Protein Sciences,vaccintillverkaren som Diamyd äger till ca 8%.
Förhoppningsvis FDA godkännande nu i höst.

http://www.pda.org/Chapters/North-America-cont/New-England/Presentations...

Finns mycket läsvärt att finna om Protein Sciences,detta också utgivet denna månad!
http://www.bioprocessintl.com/journal/supplements/2011/September/New-Tec...

Blir det positiva nyheter från Protein Sciences som blir vändningen för aktiekursen?

mvh

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG