Högintressant Aktie = Adroit resources

Högintressant Aktie = Adroit resources Bevaka tråd

Startad av Malmen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Hej på Er!
Vill dela med mig om information om en aktie som har STOR utvecklingspotential inom 4-6 månader.
http://www.adroitresources.ca.
Detta är ett prspekteringsbolag som äger ca 30 VMS runt om i världen.
Fokus ligger på Canada och italien just nu.
Borrningar pågår och mycket bra resultat kommer!!
Så en upgång på 100% inom 4-6 veckor är inte otänkbart. på 6 månader så kommer vi att med stor sannolikhet se ett lyft på ca 250% jmf. med dagens nivå på 26 cent.
Jag har bra insyn och har verkat inom runt om i världen näringen i många år.

ecmes bild

Malmen skrev 9 feb, 22:02

Hej på Er!
Vill dela med mig om information om en aktie som har STOR utvecklingspotential inom 4-6 månader.
Detta är...
Pil nerSe hela citeringen

Malmen skrev 9 feb, 22:02

Hej på Er!
Detta är ett prspekteringsbolag som äger ca 30 VMS runt om i världen.
Fokus ligger på Canada och italien just nu.
Borrningar pågår och mycket bra resultat kommer!!
Så en upgång på 100% inom 4-6 veckor är inte otänkbart. på 6 månader så kommer vi att med stor sannolikhet se ett lyft på ca 250% jmf. med dagens nivå på 26 cent.
Jag har bra insyn och har verkat inom runt om i världen näringen i många år.

På dagens finansiella marknader har osäkerheten sedan finanskrisen spätts på med arabvärldens revolutioner diverse naturkatastrofer och dollarns osäkerhet. Detta har lett många investerare till råvaror, inte minst central banker, med deras fria penningpolitik.

Priset på nästan samtliga metaller som handlas idag drivs av enorma mängder spekulation, vilket oftast uppfattas obekvämt för en investerare med relativt hög nivå av riskaversion. Det existerar dock ett fåtal råvaror där utbudet faktiskt inte täcker användar-efterfrågan, en av dessa är den okända metall som går under namnet, Antimony.

Antimony är en ovanlig metall som används i exempelvis plast, mikroelektronik och kläder pågrund av de brandhärdiga och värmebeständiga egenskaper den besitter. Marknaden är mycket liten, 2009 producerades endast 187 000 ton. Det intressanta är dock att runt 90 % av den totala produktionen existerade i Kina. Något som kanske är ännu mer intressant är att ett tak på 100 000 ton har införts på Kinas produktion under 2011.*
Status quo på produktionssidan har alltså skiftat, men utbudet kommer troligtvis ligga kvar på samma nivå på grund av den prisokänslighet som existerar. Detta betyder att det faktiskt existerar en relativt kraftig brist av Antimony i världen just nu. Bristen har också reflekterats i priset som nästan har fyrdubblats sedan 2009, från $4000 till $15 500 per ton.

En stor fråga är dock; varför har Kina minskat sin produktion så kraftigt? Enligt James Cross, VD på Adroit Resources, ett företag med den största Antimony fyndigheten utanför Kina, beror kinas kraftiga retardation av produktionen antingen på att fyndigheterna håller på att dräneras eller att de vill "corner the market".

Det jag vill undersöka är om denna kraftiga prisökning kommer att skapa nya företag som börjar utvinna Antimony. Kommer prisökningen även att minska efterfrågan eller är priskänsligheten så otroligt låg, då antimony är en väldigt liten komponent i produktionsföremål, att uppgången inte kommer påverka efterfrågan? Kommer vi se en kraftig ökning av kinesiska FDIs på antimony marknaden?
Vill även studera hur existerande icke-kinesiska antimony-bolag kommer agera efter denna uppgång. Ett intressant bolag jag stött på under min research fas är Adroit Resources, de har den största fyndigheten av antimony utanför Kina. Bifogar även en länk från en gruv-mässa i London förra veckan där en reporter från moneyweek och VD:n för Adroit Resources berättar om antimony och om deras företag. Jag bifogar även en artikel ur moneyweek där samma reporter skriver om antimony-marknaden.

I Sverige kan jag inte hitta något som har skrivits om Antimony eller de företag som utvinner metallen. Därför hade det varit mycket intressant att läsa något av en professionell skribent eller höra vad andra person tänker och tycker inom detta område. Förhoppningsvis kan jag finna svar på några av de frågor som nämndes ovan och kanske bringa klarhet i vilka aktörer som existerar på den icke-kinesiska marknaden och hur utsikten ser ut för dessa bolag.

Länk till mässa i london: http://www.viddler.com/player/5e651cb4/"/>

Länk till artikel i businesweek: http://www.moneyweek.com/home/investments/commodities/money-morning-comm...

Hej på er igen!
Mycket intressant inlägg som ecme visar.
Det som hänt senaste veckorna i adroit är att tidigare köpare som mäklarbolag i kanada/US haft tagit hem vinster tackvare att derras warrents och dyligt blivit fria. Därav har kursen tryckts tillbaka kraftigt.
Men de provborrn. som gjort senaste månaderna är nu på analys och förhandstipset är att de kommer att ge ett mycket bra resultat. Detta kommer att resultera i att aktien kommer att ta fart inom de närmaste 2-6 månaderna.
Det kan bli än mer spekulation om några större aktörer får upp ögonen för detta bolag och vill köpa deras fyndighéter.
Precis som ecme skriver så kan det finnas stor potential i detta bolag när investerar inser vilket faktiskt värde bolaget innehar.
Hälsar Malmen

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG