Vad är en aktieexpert?

Vad är en aktieexpert? Bevaka tråd

Startad av zepman

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Verkar vara en bra aktiesajt detta, följt det nu sedan en vecka tillbaka.

Blev lite intresserad om varför ni väljer att flytta till Brasilien. Får man fråga av vilken anledning? Skattesmitare?

Hur kvalificerar man sig för att kunna bli "expert"? Bli kompis med er?

;)

Bo Eloffs bild
aktieexpert

Henrik Jansson skrev 18 jan, 23:01

Blev lite intresserad om varför ni väljer att flytta till Brasilien. Får m...
Pil nerSe hela citeringen

Blev lite intresserad om varför ni väljer att flytta till Brasilien. Får man fråga av vilken anledning? Skattesmitare?

;)

Jag är också medlem i Aktiespararna och varit mycket engagerad i dess lokala verksamhet i Linköping under 15 år.
Jag kan varmt rekommendera att gå med i Aktiespararna för dom som önskar mer kunskap i att spara i aktier.

Anledningen att jag bor här i Brasilien är att jag investerat i fast egendom i form av en bostadsrätt här vid havet.
Min flickvän bor också här.
Vi kommer hem till Sverige i början av Maj och tillbringar sommaren i Sverige sen åker vi nog tillbaka hit till värmen.
Visst kan det finnas skattefördelar att flytta utomlands som tex pensionär och ta ut sin pension till lägre skatt.
levnadskostnaderna här är också lägre.

Urs Hofers bild
aktieexpert

Blev lite intresserad om varför ni väljer att flytta till Brasilien. Får m...

;)

Bo Eloff skrev 19 jan, 03:01

Jag är också medlem i Aktiespararna och varit mycket engagerad i dess lokala verksamhet i Linköping under 15 år.
Jag kan varmt rekommendera att gå me...

Bo Eloff skrev 19 jan, 03:01

Jag kan varmt rekommendera att gå med i Aktiespararna för dom som önskar mer kunskap i att spara i aktier.

Anledningen att jag bor här i Brasilien är att jag investerat i fast egendom i form av en bostadsrätt här vid havet.
Min flickvän bor också här.
Vi kommer hem till Sverige i början av Maj och tillbringar sommaren i Sverige sen åker vi nog tillbaka hit till värmen.
Visst kan det finnas skattefördelar att flytta utomlands som tex pensionär och ta ut sin pension till lägre skatt.
levnadskostnaderna här är också lägre.

Jag skall försöka mig på att definiera ordet expert.
Antingen så vet man över allting lite eller så vet man över ett litet område mycket. En expert vet över ett speciellt område mycket men det utesluter inte att han samtidigt vet lite om allting.
Det är dock inte möjligt att vara expert på allting. En expert som inte vet någonting (det finns också) kallar man sedan trorsigvetare.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG