Tråden om insiderhandel

Tråden om insiderhandel Bevaka tråd

Startad av Placeraren

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Martin Vidhall skrev 14 dec, 21:12

Har för mig att Marko nämnde något om Erik Liden och hans två fonder Scientia.

Var hur som helst en artikel i senaste numret av Aktiespararen. Erik ...
Pil nerSe hela citeringen

Var hur som helst en artikel i senaste numret av Aktiespararen. Erik Liden har forskat i flera år om insiderhandel och istället för att publicera resultaten i en vetenskaplig artikel har han nu startat ett eget fondbolag Scientia Fund Management. Alla köp och säljbeslut i fonden tas med hjälp av en modell som är ett direkt resultat av hans forskning inom insiderhandel. Bolaget har två fonder Scientia Hedge och Scientia Sverige.

Ska faktiskt bli riktigt intressant att följa dessa fonders utveckling. Liden verkar ha stor tilltro till sin modell. Dock är det väl tidigt att uttala sig om resultatet då fonderna startade 1 juni 2009 samt 1 oktober i år.

Appropå Erik Liden så blev jag inspirerad och tog nyligen kontakt med honom. Han hade vänligheten att svara på några allmänna intervjufrågor kring sin syn på aktier och investeringar. Kanske kan vara av intresse: http://spartacusinvest.blogspot.com/2012/01/intervju-med-erik-liden.html

eastoils bild
  • eastoil
  • Kön: Man
  • Ålder: 55
  • Yrke: Lärare

Var hur som helst en artikel i senaste numret av Aktiespararen. Erik ...

Var hur som helst en artikel i senaste numret av Aktiespararen. Erik Liden har forskat i flera år om insiderhandel och istället för att publicera resultaten i en vetenskaplig artikel har han nu startat ett eget fondbolag Scientia Fund Management. Alla köp och säljbeslut i fonden tas med hjälp av en modell som är ett direkt resultat av hans forskning inom insiderhandel. Bolaget har två fonder Scientia Hedge och Scientia Sverige.

Ska faktiskt bli riktigt intressant att följa dessa fonders utveckling. Liden verkar ha stor tilltro till sin modell. Dock är det väl tidigt att uttala sig om resultatet då fonderna startade 1 juni 2009 samt 1 oktober i år.

aktiespartacus skrev 8 jan, 20:01

Appropå Erik Liden så blev jag inspirerad och tog nyligen kontakt med honom. Han hade vänligheten att svara på några allmänna intervjufrågor kring sin...

aktiespartacus skrev 8 jan, 20:01

Appropå Erik Liden så blev jag inspirerad och tog nyligen kontakt med honom. Han hade vänligheten att svara på några allmänna intervjufrågor kring sin syn på aktier och investeringar. Kanske kan vara av intresse: http://spartacusinvest.blogspot.com/2012/01/intervju-med-erik-liden.html

Även i Doro blev det kursfall efter försäljning av VD och Bo Kaspersson, jag lyckades dock sälja lite innan dem ;-). Stora insiderköp i Cybercom men ändå tvekar kursen. Förstår någon varför så delge gärna mig?

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG