Börsfallet

Börsfallet Bevaka tråd

Startad av Urs Hofer

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Urs Hofers bild
aktieexpert

Många undrar när börsfallet sluter.
Det ved naturligtvis ingen. Jag tror dock att när säljarna märker att man inte får någonting för de pengar man erhöll vid aktieförsäljning, om de ligger hus banken, så börja många tänka om och åter köpa aktier.
Lyckas politiken sedan lösa några, av de många politiska kriser, finns det ett bra uppåt potential.
För den långsiktiga finns det ingenting att oroa sig över om han har kvalitetsaktier. Han får sina dividender som tidigare. Insider har köpt aktier som aldrig för och det visar att firmorna kommer med hyfsade bokslut. Kort sagt dividenderna är i alla fall räddad.
Jag har visst inte köpt någonting den senaste tid men på grund av det ovannämnda inte såld någonting heller. Det är säkert inte skyndsam att köpa till, jag överväger dock köpa till, före dividend utdelningarna, då direktavkastningen till dess kan bli utmärkt.Desto mera aktierna faller tills dess desto mera är jag villig att köpa men så länge aktierna stiger med 1% ena dagen och sjunker 2% följande dag är det bara att vänta och glädja sig över att det bli billigare efterhand

Urs Hofers bild
aktieexpert

Urs Hofer skrev 19 dec, 15:12

Det ved naturligtvis ingen. Jag tror dock att när säljarna märker att man inte får någonting för de pengar man er...
Pil nerSe hela citeringen

Urs Hofer skrev 19 dec, 15:12

Det ved naturligtvis ingen. Jag tror dock att när säljarna märker att man inte får någonting för de pengar man erhöll vid aktieförsäljning, om de ligger hus banken, så börja många tänka om och åter köpa aktier.
Lyckas politiken sedan lösa några, av de många politiska kriser, finns det ett bra uppåt potential.
För den långsiktiga finns det ingenting att oroa sig över om han har kvalitetsaktier. Han får sina dividender som tidigare. Insider har köpt aktier som aldrig för och det visar att firmorna kommer med hyfsade bokslut. Kort sagt dividenderna är i alla fall räddad.
Jag har visst inte köpt någonting den senaste tid men på grund av det ovannämnda inte såld någonting heller. Det är säkert inte skyndsam att köpa till, jag överväger dock köpa till, före dividend utdelningarna, då direktavkastningen till dess kan bli utmärkt.Desto mera aktierna faller tills dess desto mera är jag villig att köpa men så länge aktierna stiger med 1% ena dagen och sjunker 2% följande dag är det bara att vänta och glädja sig över att det bli billigare efterhand

Vi bör naturligtvis också se det positiva av börsfallet.
När börsfallet sluter kommer det antagligen att finnas utmärkta köpmöjligheter som vi inte hade de senaste 10 år.
Om en aktie av en kvalitetsbolag som för ett år betalade 5% dividender, före den kommande dividend utbetalning, sjunker med 50% så kommer direktavkastning att vara 10% om man köper aktien. Det förutsätter naturligtvis att dividend utbetalning är lika stor som i fjol, vad man kan räkna med, då bolagen går hyfsad.
Blir det sämre tider brukar dividenderna inte nödvändigtvis sjunka då firmorna i ett sådan fall ofta gör en investeringspaus och därför har mycket pengar i kassan.
.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG