Konto

Konto Bevaka tråd

Startad av Maxwell

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Jag har tänkt köpa aktie på avanza men kan inte bestämma mig för om jag ska ha ett Isk konto eller aktie- och fondkonto hos dom. Vad är bästa alternativ?

Experten Bos bild
aktieexpert

Maxwell skrev 3 jan, 09:01

Jag har tänkt köpa aktie på avanza men kan inte bestämma mig för om jag ska ha ett Isk konto eller aktie- och fondkonto hos dom. Vad är bästa alternat...
Pil nerSe hela citeringen

Maxwell skrev 3 jan, 09:01

Jag har tänkt köpa aktie på avanza men kan inte bestämma mig för om jag ska ha ett Isk konto eller aktie- och fondkonto hos dom. Vad är bästa alternativ?

2018 års ISK-skatt 0,45%30 november 2017

Nya ISK-skatten för 2018 blir 0,45%. Regeringens beslut kostar oss 0,07% extra. Summan är ändå precis på snittet senaste 5 åren. Och ISK är ändå mest förmånliga kontot, för att spara aktiefonder och aktier. ISK är konstruerat för att vara bäst på lång sikt. Det är bara i år när regeringen strulat med skatten som det är värt att ha lite koll:

ISK är bästa kontot för sparande som växer. Den låga jämna skatten tas ju varje år, vilket gynnar dina aktiefonder, men även aktier och särskilt de med årlig utdelning. 

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG