Fondförvaltare

Fondförvaltare Bevaka tråd

Startad av Pärre

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Pärres bild
  • Pärre
  • Kön: Man
  • Ålder: 47
  • Yrke: elektriker

Hej!
Jag har mina fonder hos Avanza, det tar sån himla tid innan försäljning/köp går igenom.
Är det någon som har tips på förvaltare där det går fortare?
Mvh Pärre

Jacke 77s bild

Pärre skrev 11 sep, 14:09

Hej!
Jag har mina fonder hos Avanza, det tar sån himla tid innan försäljning/köp går igenom.
Är det någon som har tips på förvaltare där det går for...
Pil nerSe hela citeringen

Hej!
Mvh Pärre

Hej.
Tyvärr finns det ingen som gör det bättre än Avanza och Nordnet. Fonder tar tid att byta hos alla och det beror vad du har för fond hur lång tid det tar. Inget som Avanza bestämmer. Fonder är långsiktigt sparande då man inte ska byta dem så ofta. Annars väljer man rena aktier och köper/ säljer på sekunden. Lycka till.
Mvh

Pärres bild
  • Pärre
  • Kön: Man
  • Ålder: 47
  • Yrke: elektriker

Hej!
Är det någon som har tips på förvaltare där det går for...

Hej!
Mvh Pärre

Jacke 77 skrev 11 sep, 15:09

Hej.
Tyvärr finns det ingen som gör det bättre än Avanza och Nordnet. Fonder tar tid att byta hos alla och det beror vad du har för fond hur lång tid...

Jacke 77 skrev 11 sep, 15:09

Hej.
Tyvärr finns det ingen som gör det bättre än Avanza och Nordnet. Fonder tar tid att byta hos alla och det beror vad du har för fond hur lång tid det tar. Inget som Avanza bestämmer. Fonder är långsiktigt sparande då man inte ska byta dem så ofta. Annars väljer man rena aktier och köper/ säljer på sekunden. Lycka till.
Mvh

Tack för svar!
Mvh Pärre

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Jag håller med dig Pärre .

Avanza är sämst i klassen

Därefter kommer PPM

Bättre betydligt är Skandia , Fondmarknaden samt särskilt SPP , där går det på två dagar.

Tror att Avanza gör så för att tjäna pengar de dagar som det tar extra.

Jan Axings bild
aktieexpert

Om man vill att det ska gå fortare än hos exempelvis Avanza så får man leta upp en fondåterförsäljare som erbjuder kredit vid fondbyten. Alla gör det inte och i synnerhet Länsförsäkringar slutade med det.

Här skulle nätmäklarna kunna göra lite PR för sig själva genom erbjudande av kredit.

Med kredit menar jag då under tiden från och med att kursen fastställt tills pengar är tillgängliga som varierar med 1-5 dagar för dagshandlade fonder.

Annars kan man ju alltid göra som jag, ha en del av kapitalet i fondportföljen likvid för att snabba upp byten. Kostar lite i ingen avkastning på likviden men kanske tas igen på ett par intjänade dagar i nya fonden, vem vet?

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG