Säkerhetsfonder/säkerhetsbolag

Säkerhetsfonder/säkerhetsbolag Bevaka tråd

Startad av Johan Didron

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Johan Didrons bild

Hej!

I protektionistiska tider som dessa känns det som ett bra läge att investera i säkerhetsfonder eller säkerhetsaktier. Har ni något bra tips på vad man kan köpa? Gärna i papper som har stor exponering i Europa och Sverige.

Tacksam för svar!

Jan Axings bild
aktieexpert

Securitas är väl det bolag man tänker på först men det finns ju även bolag som är inblandade indirekt som AssaAbloy och Gunnebo.

Danmark har G4S som verkar lite överallt men deras svenska verksamhet har tagits över av Sector Alarm som inte mig veterligt är noterat.

Fonder med så smal inriktning finns inte.

Jag tror själv att vi kommer att få se så kallade gated communities i Sverige och ute i Europa i en nära framtid, det vill säga inhägnade bostadsområden med bevakad grind. Här ser jag en marknad för säkerhetsbolag i framtiden.

Johan Didrons bild

Jan Axing skrev 18 aug, 15:08

Securitas är väl det bolag man tänker på först men det finns ju även bolag som är inblandade indirekt som AssaAbloy och Gunnebo.

Danmark har G4S som...
Pil nerSe hela citeringen

Jan Axing skrev 18 aug, 15:08

Danmark har G4S som verkar lite överallt men deras svenska verksamhet har tagits över av Sector Alarm som inte mig veterligt är noterat.

Fonder med så smal inriktning finns inte.

Jag tror själv att vi kommer att få se så kallade gated communities i Sverige och ute i Europa i en nära framtid, det vill säga inhägnade bostadsområden med bevakad grind. Här ser jag en marknad för säkerhetsbolag i framtiden.

Jag tror precis som du Jan. Kameraövervakningen kommer att öka och vi kommer att se mer produkter och tjänster som rör grannsamverkan.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG