Är det någon som har tillgång till TA för Badger Explorer?

Är det någon som har tillgång till TA för Badger Explorer? Bevaka tråd

Startad av Museo12

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Museo12s bild

Suttit och lurat länge i norska Badger Explorer.
Flera intressanta investerare och mycket på gång.
Men, det händer ändå ingenting... så funderar på att satsa på något annat.

Jag har inte tillgång till TA för bolaget. Någon som har?
Antar iofs att jag inte blir klokare av det, men...

Jan Axings bild
aktieexpert

Museo12 skrev 28 apr, 14:04

Men, det händer ändå ingenting... så funderar på ...
Pil nerSe hela citeringen

Efter att ha ögnat igenom senaste protokollet från extrastämman vill jag bara springa så långt från bolaget som det går. De fick fria händer att göra en riktad nyemission och strunta i existerande aktieägare. Sådant är minuspoäng i min bok.

Museo12s bild

Men, det händer ändå ingenting... så funderar på ...

Jan Axing skrev 28 apr, 18:04

Efter att ha ögnat igenom senaste protokollet från extrastämman vill jag bara springa så långt från bolaget som det går. De fick fria händer att göra ...

Jan Axing skrev 28 apr, 18:04

Efter att ha ögnat igenom senaste protokollet från extrastämman vill jag bara springa så långt från bolaget som det går. De fick fria händer att göra en riktad nyemission och strunta i existerande aktieägare. Sådant är minuspoäng i min bok.

Nej, det var riktigt dåligt!

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Badger

Oljeservice-oppkjøp i boks

Hunter Group ASA, tidligere kjent som Badger Explorer, har fullført oppkjøp.

Hunter Group ASA, tidligere kjent som Badger Explorer, meldte 20. mars om kjøp av 100 prosent av utestående aksjer i Dwellop.

Nå er den endelige avtalen signert.

Prisen for Dwellop er 185 millioner kroner. Oppgjøret skje i form av 60 millioner i kontanter og 125 millioner i 192,3 millioner nye aksjer til kurs 0,65 kroner pr aksje.

Det ventes at transaksjonen vil finne sted mot slutten av mai 2017.

For kort tid siden (den 09. januar 2017) ble det kjent at Øystein Stray Spetalen, Arne Fredly, Ketil Grim Skorstad og Kristian G Lundkvist kjøpte seg tungt inn i selskapet i forbindelse med en emisjon i selskapet.

Øystein Stray Spetalens Tycoon Industrier A/S hadde blitt tildelt 56 millioner aksjer i den rettede emisjonen og som tilsvarer 14,79 prosent av selskapet. Fredlys Apollo Asset Ltd. ble også tildelt 56 millioner aksjer i likhet med Spetalen. Middelborg Invest AS ble tildelt 36,8 millioner aksjer, tilsvarende 9,72 prosent av selskapet, og Ketil Skortstads Tigerstaden AS ble også tildelt 36,8 millioner aksjer.

Til sammen kontrollerer disse kjendisinvestorene nå da hele 55,62 prosent av Badger Explorer.

Det är riktigt att mycket kunde skötts bättre i Badger Explorer. Det gjordes nyemissioner , riktade emissioner utan slut, Sedan sköljde en sunamin av aktier över marknaden och kursen sjönk som en sten . Halverades under en enda dag,

Men vad har vi i dag.

Ett företag som har en kassa motsvarande dagens kurs borträknat det senaste inköpet förstås.

Senaste inköpet gjordes delvis med egna aktier , till en kurs om 0,65 kroner. Vilket innebär att både köpare och säljare ansåg att substansen på Badger skulle motsvara den kursen. Uppköpet av Dwellop gjordes till multipler P/E tal på 5 - 6 . Mindre än hälften av Börsens vanliga p/e tal.

Badger har sedan tidigare utvecklat en revolutionerande borrteknik som under föregående året utprovades av Statoil .

Summa summarum så har vi i dag ett nytt företag - om man kan lägga misstagen i samband med emissionen bakom sig . En lågt värderad rörelse, fortfarande stor kassa och kändisinvesterare som äger 55 procent av bolaget .

En av Oslo Börsens vinnare för året 217 .

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Museo 12 , du frågade även om TA på Badger

Badger Explorer har brutit upp genom taket i en fallande trendkanal. Det indikerar i första skedet en svagare nedgångstakt eller en mer horisontell utveckling. Aktien testar stödet vid ca 0.43 kroner, vilket kan ge en reaktion uppåt. Aktien är tekniskt neutral på kort sikt.

På 1 - 6 månaders sikt , medellång sikt

Badger Explorer visar ingen klar trend. Aktien har motstånd vid ca 0.56 kroner. Aktien är tekniskt neutral på medellång sikt.

Museo12s bild

Tack för detta Bengt Erik!

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG