Dotterns sparande

Dotterns sparande Bevaka tråd

Startad av Bon Scott

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Bon Scotts bild

Min dotter har nyligen fått ut försäkringspengar som följd av en hörselskada och jag funderar på hur man bäst investerar de pengarna. Det känns som att aktier är väldigt högt värderade i dag, skall man inrikta sig mer på fonder i dagsläget?

Bon Scott skrev 6 feb, 21:02

Min dotter har nyligen fått ut försäkringspengar som följd av en hörselskada och jag funderar på hur man bäst investerar de pengarna. Det känns som at...
Pil nerSe hela citeringen

Bon Scott skrev 6 feb, 21:02

Min dotter har nyligen fått ut försäkringspengar som följd av en hörselskada och jag funderar på hur man bäst investerar de pengarna. Det känns som att aktier är väldigt högt värderade i dag, skall man inrikta sig mer på fonder i dagsläget?

Hej,

För mig beror det till stor del på hur lång placeringshorisonten är. Vid en längre placeringshorisont, säg 5 år eller längre, hade jag personligen valt att gå helt på aktier eller aktiefonder även i dagens osäkra läge.

Ett alternativ när det gäller en klumpsumma som i ditt fall är att sprida ut inköpen en del över tid och på så sätt minska risken för att man går in med allt i helt fel läge.

mvh
Stefan

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG