Tips på bra räntefonder?

Tips på bra räntefonder? Bevaka tråd

Startad av Museo12

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Museo12s bild

Inte direkt aktier, men hoppas på svar ändå...

Museo12s bild

Museo12 skrev 27 dec, 09:12

Hela inlägget försvann när jag publicerade det.
Kort gick det ut på att jag har 600 000 kr att sätta i räntefond till min frus portfölj. Har redan 800 000 i Spiltans korta räntefond som är trygg och tickar på i låg takt. Hade ni satt 600 000 till i den eller valt en annan räntefond. I så fall vilken?

Experten Bos bild
aktieexpert

Kort gick det ut på att jag har 600 000 kr att sätta i räntefond till min frus portfölj. Har redan 80...
Pil nerSe hela citeringen

Kort gick det ut på att jag har 600 000 kr att sätta i räntefond till min frus portfölj. Har redan 800 000 i Spiltans korta räntefond som är trygg och tickar på i låg takt. Hade ni satt 600 000 till i den eller valt en annan räntefond. I så fall vilken?

Spiltan räntefond Sverige är billigast 0.10% och har den lägsta risken och har leverat bra avkastning till låg risk och låg avgift.

Fonden investerar numera även i företagsobligationer på samma sett som Spiltan högräntefond gör.

Spiltan högräntefond är den räntefond som gått bäst i år i svenska kronor så vill man ta en högre risk med en del av kapitalet så kan det vara ett alternativ.

Sen finns det många räntefonder i amerikanska dollar som gått 25% i år men det beror främst på att svenska kronan tappat i värde.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG