Köpsignal: Litiums nya kunder. Litium måste nyanställa. Toppentecken, tycker jag!

Köpsignal: Litiums nya kunder. Litium måste nyanställa. Toppentecken, tycker jag! Bevaka tråd

Startad av Aktiegruppen

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Teknikmagasinet växer digitalt
– Idag är vår webbutik en självklar del av vår multikanalstrategi. Erbjudandet hänger samman i alla kanaler och den digitala närvaron är en självklar förlängning av Teknikmagasinets varumärke.
Erik Nielsen, e-handelsansvarig på Teknikmagasinet

Från att ha börjat resan som en renodlad detaljhandelskedja gör Teknikmagasinet en allt större del av sina affärer på nätet. I takt med att kunderna förändrat sitt köpbeteende och rör sig alltmer mellan de fysiska butikerna och den digitala världen har satsningarna på ehandel ökat. Idag driver webbutiken affärer på nätet och i Teknikmagasinets fysiska butiker.
En webbutik med 20 år på nacken
Teknikmagasinet lanserade sin första online-butik redan i slutet av 1990-talet. 20 år senare hade den förvandlats till en plats där besökare hittade information om kedjans fysiska butiker, adresser, öppettider och vilka produkter som fanns i lager. Visst gick det att handla på nätet men användarvänligheten hade mycket att önska.
– När vi tittade kunde vi klart se hur webben drev trafik till våra fysiska butiker. Vi insåg att om vi förbättrade vår online-butik skulle vi också kunna göra direkt nytta för hela vårt butiksnät, förklarar Erik Nielsen, ehandelsansvarig.
Affärsbehov omsatta i rätt tekniklösning
Med siktet inställt på att öka försäljningen både digitalt och i butik började jakten på en ny ehandelsplattform. Efter åren med en hemmasnickrad lösning sökte Teknikmagasinet en etablerad plattform och en partner med gedigen kunskap om ehandel som kunde leverera en färdig webbutik.
– Litiums medarbetare gav rätt känsla redan från början. Vi vet hur vi vill göra affärer och vad våra kunder förväntar sig. Litium förstod våra kommersiella behov och kunde direkt översätta dem i den bästa tekniska lösningen, berättar Erik Nielsen.
Färdigpaketerade ehandelslösningar frigör tid och resurser
Med standardiserade paketeringar, anpassade för detaljhandeln som bas kunde utvecklingsarbetet fokuseras på den interna effektiviseringen och på att utveckla Teknikmagasinets unika flöden.
– Vi lanserade den nya online-butiken tidigt. Det gjorde att vi hela tiden kunde testa av nya funktioner för att se vad funkade bäst och vad som var viktigast för kundens köpupplevelse. Vi tittar fortfarande hela tiden på hur vi kan förbättra och optimera lösningen och på så sätt våra affärer. Idag har vi en ehandelslösning som verkligen möter våra krav på flexibilitet, förklarar Erik Nielsen.

Om Teknikmagasinet
Redan från start fanns ambitionen att bygga en rikstäckande butikskedja. Målsättningen var att TM skulle erbjuda ett unikt sortiment av spännande, roliga och prisvärda produkter inom teknik- & hobbyområdet – kända märkesvaror såväl som billigare alternativ. Dessutom skulle kundservice och köptrygghet högprioriterats och ligga i absolut toppklass. TM var 1993 först i branschen med att lämna 2 års varugaranti.
Två gånger om året ger Teknikmagasinet ut en väl tilltagen produktkatalog som presenter det aktuella sortimentet. Katalogen trycks i över 2 miljoner exemplar per år och läses av ca 3 miljoner människor.
Teknikmagasinet har ca 500 anställda och omsätter drygt 1 miljard kr inkl moms. Expansionen fortsätter, och f.n. (november 2014) finns totalt 117 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland.

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

Teknikmagasinet växer digitalt
? Idag är vår webbutik en självklar del av vår multikanalstrategi. Erbjudandet hänger samman i alla kanaler och den di...
Pil nerSe hela citeringen

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

Teknikmagasinet växer digitalt
– Idag är vår webbutik en självklar del av vår multikanalstrategi. Erbjudandet hänger samman i alla kanaler och den digitala närvaron är en självklar förlängning av Teknikmagasinets varumärke.
Erik Nielsen, e-handelsansvarig på Teknikmagasinet

Från att ha börjat resan som en renodlad detaljhandelskedja gör Teknikmagasinet en allt större del av sina affärer på nätet. I takt med att kunderna förändrat sitt köpbeteende och rör sig alltmer mellan de fysiska butikerna och den digitala världen har satsningarna på ehandel ökat. Idag driver webbutiken affärer på nätet och i Teknikmagasinets fysiska butiker.
En webbutik med 20 år på nacken
Teknikmagasinet lanserade sin första online-butik redan i slutet av 1990-talet. 20 år senare hade den förvandlats till en plats där besökare hittade information om kedjans fysiska butiker, adresser, öppettider och vilka produkter som fanns i lager. Visst gick det att handla på nätet men användarvänligheten hade mycket att önska.
– När vi tittade kunde vi klart se hur webben drev trafik till våra fysiska butiker. Vi insåg att om vi förbättrade vår online-butik skulle vi också kunna göra direkt nytta för hela vårt butiksnät, förklarar Erik Nielsen, ehandelsansvarig.
Affärsbehov omsatta i rätt tekniklösning
Med siktet inställt på att öka försäljningen både digitalt och i butik började jakten på en ny ehandelsplattform. Efter åren med en hemmasnickrad lösning sökte Teknikmagasinet en etablerad plattform och en partner med gedigen kunskap om ehandel som kunde leverera en färdig webbutik.
– Litiums medarbetare gav rätt känsla redan från början. Vi vet hur vi vill göra affärer och vad våra kunder förväntar sig. Litium förstod våra kommersiella behov och kunde direkt översätta dem i den bästa tekniska lösningen, berättar Erik Nielsen.
Färdigpaketerade ehandelslösningar frigör tid och resurser
Med standardiserade paketeringar, anpassade för detaljhandeln som bas kunde utvecklingsarbetet fokuseras på den interna effektiviseringen och på att utveckla Teknikmagasinets unika flöden.
– Vi lanserade den nya online-butiken tidigt. Det gjorde att vi hela tiden kunde testa av nya funktioner för att se vad funkade bäst och vad som var viktigast för kundens köpupplevelse. Vi tittar fortfarande hela tiden på hur vi kan förbättra och optimera lösningen och på så sätt våra affärer. Idag har vi en ehandelslösning som verkligen möter våra krav på flexibilitet, förklarar Erik Nielsen.

Om Teknikmagasinet
Redan från start fanns ambitionen att bygga en rikstäckande butikskedja. Målsättningen var att TM skulle erbjuda ett unikt sortiment av spännande, roliga och prisvärda produkter inom teknik- & hobbyområdet – kända märkesvaror såväl som billigare alternativ. Dessutom skulle kundservice och köptrygghet högprioriterats och ligga i absolut toppklass. TM var 1993 först i branschen med att lämna 2 års varugaranti.
Två gånger om året ger Teknikmagasinet ut en väl tilltagen produktkatalog som presenter det aktuella sortimentet. Katalogen trycks i över 2 miljoner exemplar per år och läses av ca 3 miljoner människor.
Teknikmagasinet har ca 500 anställda och omsätter drygt 1 miljard kr inkl moms. Expansionen fortsätter, och f.n. (november 2014) finns totalt 117 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland.

NordicFeel prisas av kunderna år efter år
– Vi är otroligt stolta över femte året som Årets e-handlare vilket är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrik.
Anders Sjöberg, VD för NordicFeel

För att lyckas som e-handlare gäller det att ha fokus på att stärka kundrelationen och bygga kundlojalitet. I NordicFeels nätbutiker ligger allt fokus på kundupplevelsen.
Personligt bemötande på nätet
NordicFeel vill att varje kund känner sig väl omhändertagen i nätbutiken trots att de inte erbjuds ett personligt möte. För att hjälpa kunden hitta vad de söker satsar man därför på en intelligent sökfunktion som efter hand lär sig kundens beteende och ger mer träffsäkra resultat. Undersökningar visar att kunder som använder en nätbutiks egen sökfunktion genomför ett köp dubbelt så ofta som övriga besökare på sajten.
Mobilen en primär kanal för unga
Eftersom NordicFeel har en stor andel unga kunder är den mobila kanalen mycket betydelsefull. Genom att använda Litiums färdigbyggda nätbutik anpassas designen utifrån skärmstorlek vilket gör det lätt att hitta i sortimentet och att avsluta köpet.
Årets e-handlare fem år i rad
NordicFeel har fem år i rad utnämnts till Årets E-handlare i kategorin Skönhet och Hälsa. Utmärkelserna grundar sig på konsumentrecensioner via prisjämförelsesajten Pricerunner.
– Vi är otroligt stolta över detta pris som är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrikt. Vi har idag över 700 000 kunder som handlar hos oss vilket gör oss till den största aktören på nätet vad avser parfym och andra skönhetsprodukter, säger NordicFeels VD Anders Sjöberg.

Om NordicFeel
NordicFeel grundades 2006 och har sedan dess expanderat kraftigt och omsätter i år cirka 280 MSEK. NordicFeel har över 700 000 kunder vilket gör företaget till en av Sveriges största webbutiker inriktat på skönhetsprodukter.
NordicFeel är även etablerade i Norge, Finland och Danmark. NordicFeel blev utsedda till årets e-handlare 2011 till 2015 av Pricerunner i kategorin Skönhet & Hälsa.

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

Teknikmagasinet växer digitalt
? Idag är vår webbutik en självklar del av vår multikanalstrategi. Erbjudandet hänger samman i alla kanaler och den di...
Pil nerSe hela citeringen

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

Teknikmagasinet växer digitalt
– Idag är vår webbutik en självklar del av vår multikanalstrategi. Erbjudandet hänger samman i alla kanaler och den digitala närvaron är en självklar förlängning av Teknikmagasinets varumärke.
Erik Nielsen, e-handelsansvarig på Teknikmagasinet

Från att ha börjat resan som en renodlad detaljhandelskedja gör Teknikmagasinet en allt större del av sina affärer på nätet. I takt med att kunderna förändrat sitt köpbeteende och rör sig alltmer mellan de fysiska butikerna och den digitala världen har satsningarna på ehandel ökat. Idag driver webbutiken affärer på nätet och i Teknikmagasinets fysiska butiker.
En webbutik med 20 år på nacken
Teknikmagasinet lanserade sin första online-butik redan i slutet av 1990-talet. 20 år senare hade den förvandlats till en plats där besökare hittade information om kedjans fysiska butiker, adresser, öppettider och vilka produkter som fanns i lager. Visst gick det att handla på nätet men användarvänligheten hade mycket att önska.
– När vi tittade kunde vi klart se hur webben drev trafik till våra fysiska butiker. Vi insåg att om vi förbättrade vår online-butik skulle vi också kunna göra direkt nytta för hela vårt butiksnät, förklarar Erik Nielsen, ehandelsansvarig.
Affärsbehov omsatta i rätt tekniklösning
Med siktet inställt på att öka försäljningen både digitalt och i butik började jakten på en ny ehandelsplattform. Efter åren med en hemmasnickrad lösning sökte Teknikmagasinet en etablerad plattform och en partner med gedigen kunskap om ehandel som kunde leverera en färdig webbutik.
– Litiums medarbetare gav rätt känsla redan från början. Vi vet hur vi vill göra affärer och vad våra kunder förväntar sig. Litium förstod våra kommersiella behov och kunde direkt översätta dem i den bästa tekniska lösningen, berättar Erik Nielsen.
Färdigpaketerade ehandelslösningar frigör tid och resurser
Med standardiserade paketeringar, anpassade för detaljhandeln som bas kunde utvecklingsarbetet fokuseras på den interna effektiviseringen och på att utveckla Teknikmagasinets unika flöden.
– Vi lanserade den nya online-butiken tidigt. Det gjorde att vi hela tiden kunde testa av nya funktioner för att se vad funkade bäst och vad som var viktigast för kundens köpupplevelse. Vi tittar fortfarande hela tiden på hur vi kan förbättra och optimera lösningen och på så sätt våra affärer. Idag har vi en ehandelslösning som verkligen möter våra krav på flexibilitet, förklarar Erik Nielsen.

Om Teknikmagasinet
Redan från start fanns ambitionen att bygga en rikstäckande butikskedja. Målsättningen var att TM skulle erbjuda ett unikt sortiment av spännande, roliga och prisvärda produkter inom teknik- & hobbyområdet – kända märkesvaror såväl som billigare alternativ. Dessutom skulle kundservice och köptrygghet högprioriterats och ligga i absolut toppklass. TM var 1993 först i branschen med att lämna 2 års varugaranti.
Två gånger om året ger Teknikmagasinet ut en väl tilltagen produktkatalog som presenter det aktuella sortimentet. Katalogen trycks i över 2 miljoner exemplar per år och läses av ca 3 miljoner människor.
Teknikmagasinet har ca 500 anställda och omsätter drygt 1 miljard kr inkl moms. Expansionen fortsätter, och f.n. (november 2014) finns totalt 117 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland.

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

NordicFeel prisas av kunderna år efter år
? Vi är otroligt stolta över femte året som Årets e-handlare vilket är ett bevis på att vår satsning på kva...
Pil nerSe hela citeringen

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

NordicFeel prisas av kunderna år efter år
– Vi är otroligt stolta över femte året som Årets e-handlare vilket är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrik.
Anders Sjöberg, VD för NordicFeel

För att lyckas som e-handlare gäller det att ha fokus på att stärka kundrelationen och bygga kundlojalitet. I NordicFeels nätbutiker ligger allt fokus på kundupplevelsen.
Personligt bemötande på nätet
NordicFeel vill att varje kund känner sig väl omhändertagen i nätbutiken trots att de inte erbjuds ett personligt möte. För att hjälpa kunden hitta vad de söker satsar man därför på en intelligent sökfunktion som efter hand lär sig kundens beteende och ger mer träffsäkra resultat. Undersökningar visar att kunder som använder en nätbutiks egen sökfunktion genomför ett köp dubbelt så ofta som övriga besökare på sajten.
Mobilen en primär kanal för unga
Eftersom NordicFeel har en stor andel unga kunder är den mobila kanalen mycket betydelsefull. Genom att använda Litiums färdigbyggda nätbutik anpassas designen utifrån skärmstorlek vilket gör det lätt att hitta i sortimentet och att avsluta köpet.
Årets e-handlare fem år i rad
NordicFeel har fem år i rad utnämnts till Årets E-handlare i kategorin Skönhet och Hälsa. Utmärkelserna grundar sig på konsumentrecensioner via prisjämförelsesajten Pricerunner.
– Vi är otroligt stolta över detta pris som är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrikt. Vi har idag över 700 000 kunder som handlar hos oss vilket gör oss till den största aktören på nätet vad avser parfym och andra skönhetsprodukter, säger NordicFeels VD Anders Sjöberg.

Om NordicFeel
NordicFeel grundades 2006 och har sedan dess expanderat kraftigt och omsätter i år cirka 280 MSEK. NordicFeel har över 700 000 kunder vilket gör företaget till en av Sveriges största webbutiker inriktat på skönhetsprodukter.
NordicFeel är även etablerade i Norge, Finland och Danmark. NordicFeel blev utsedda till årets e-handlare 2011 till 2015 av Pricerunner i kategorin Skönhet & Hälsa.

LITIUM
Gnosjö Konstsmide väljer Litium för digital marknadssatsning (Cision)
2016-09-02 10:37
Gnosjö Konstsmide AB, en av Europas ledande aktörer inom jul- och utebelysning, valde innan sommaren molntjänsten Litium On Demand för sin satsning på digital marknadsföring.

Konstsmides breda produktsortiment finns hos återförsäljare över hela landet och målet med den nya satsningen är att stärka varumärket och hjälpa återförsäljare öka försäljningen i butik.

– Vi valde Litiums plattform för att den ger oss förutsättningarna att bygga vårt varumärke ännu starkare genom vår satsning på digital marknadsföring, säger Mattias Hogane, IT-ansvarig på Konstsmide. Vi befinner oss i en spännande fas där vi arbetar mot högre effektivitet och förbättrad kommunikation med våra kunder och med Litium får vi en samarbetspartner som förstår hur vi driver vår affär.

Projektet startar under hösten 2016 och leds av Litiums partner iStone.

Detta är en nyhet som av Litium betraktas som ej kurspåverkande. Litium publicerar utvalda nyheter där bolaget anser att det finns ett nyhetsvärde, efter kundens godkännande och vid den tidpunkt som kunden önskar, enligt Litiums nyhetspolicy.

För ytterligare information kontakta:

Mattias Hogane, IT-chef Gnosjö Konstsmide
Mobil: +46 76-147 61 42
E-post: mattias.hogane@konstsmide.se

Henrik Lundin, VD Litium AB
Mobil: +46 709 73 42 31
E-post: henrik.lundin@litium.se

Om Gnosjö Konstsmide AB

Gnosjö Konstsmide AB grundades 1942. Bolaget ingår i den familjeägda koncernen Gunnar Johansson Gruppen AB. Konstsmide tillverkar och marknadsför konsumentprodukter inom jul- och dekorationsbelysning samt trädgårdsbelysning. Konstsmidekoncernen omsätter ca 480 mkr och har drygt 200 anställda. Dotterbolag finns i Tyskland, England, Finland, Hong Kong, Ungern och Norge. Huvudkontoret är beläget i Gnosjö.

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

Teknikmagasinet växer digitalt
? Idag är vår webbutik en självklar del av vår multikanalstrategi. Erbjudandet hänger samman i alla kanaler och den di...
Pil nerSe hela citeringen

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

Teknikmagasinet växer digitalt
– Idag är vår webbutik en självklar del av vår multikanalstrategi. Erbjudandet hänger samman i alla kanaler och den digitala närvaron är en självklar förlängning av Teknikmagasinets varumärke.
Erik Nielsen, e-handelsansvarig på Teknikmagasinet

Från att ha börjat resan som en renodlad detaljhandelskedja gör Teknikmagasinet en allt större del av sina affärer på nätet. I takt med att kunderna förändrat sitt köpbeteende och rör sig alltmer mellan de fysiska butikerna och den digitala världen har satsningarna på ehandel ökat. Idag driver webbutiken affärer på nätet och i Teknikmagasinets fysiska butiker.
En webbutik med 20 år på nacken
Teknikmagasinet lanserade sin första online-butik redan i slutet av 1990-talet. 20 år senare hade den förvandlats till en plats där besökare hittade information om kedjans fysiska butiker, adresser, öppettider och vilka produkter som fanns i lager. Visst gick det att handla på nätet men användarvänligheten hade mycket att önska.
– När vi tittade kunde vi klart se hur webben drev trafik till våra fysiska butiker. Vi insåg att om vi förbättrade vår online-butik skulle vi också kunna göra direkt nytta för hela vårt butiksnät, förklarar Erik Nielsen, ehandelsansvarig.
Affärsbehov omsatta i rätt tekniklösning
Med siktet inställt på att öka försäljningen både digitalt och i butik började jakten på en ny ehandelsplattform. Efter åren med en hemmasnickrad lösning sökte Teknikmagasinet en etablerad plattform och en partner med gedigen kunskap om ehandel som kunde leverera en färdig webbutik.
– Litiums medarbetare gav rätt känsla redan från början. Vi vet hur vi vill göra affärer och vad våra kunder förväntar sig. Litium förstod våra kommersiella behov och kunde direkt översätta dem i den bästa tekniska lösningen, berättar Erik Nielsen.
Färdigpaketerade ehandelslösningar frigör tid och resurser
Med standardiserade paketeringar, anpassade för detaljhandeln som bas kunde utvecklingsarbetet fokuseras på den interna effektiviseringen och på att utveckla Teknikmagasinets unika flöden.
– Vi lanserade den nya online-butiken tidigt. Det gjorde att vi hela tiden kunde testa av nya funktioner för att se vad funkade bäst och vad som var viktigast för kundens köpupplevelse. Vi tittar fortfarande hela tiden på hur vi kan förbättra och optimera lösningen och på så sätt våra affärer. Idag har vi en ehandelslösning som verkligen möter våra krav på flexibilitet, förklarar Erik Nielsen.

Om Teknikmagasinet
Redan från start fanns ambitionen att bygga en rikstäckande butikskedja. Målsättningen var att TM skulle erbjuda ett unikt sortiment av spännande, roliga och prisvärda produkter inom teknik- & hobbyområdet – kända märkesvaror såväl som billigare alternativ. Dessutom skulle kundservice och köptrygghet högprioriterats och ligga i absolut toppklass. TM var 1993 först i branschen med att lämna 2 års varugaranti.
Två gånger om året ger Teknikmagasinet ut en väl tilltagen produktkatalog som presenter det aktuella sortimentet. Katalogen trycks i över 2 miljoner exemplar per år och läses av ca 3 miljoner människor.
Teknikmagasinet har ca 500 anställda och omsätter drygt 1 miljard kr inkl moms. Expansionen fortsätter, och f.n. (november 2014) finns totalt 117 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland.

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

NordicFeel prisas av kunderna år efter år
? Vi är otroligt stolta över femte året som Årets e-handlare vilket är ett bevis på att vår satsning på kva...
Pil nerSe hela citeringen

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

NordicFeel prisas av kunderna år efter år
– Vi är otroligt stolta över femte året som Årets e-handlare vilket är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrik.
Anders Sjöberg, VD för NordicFeel

För att lyckas som e-handlare gäller det att ha fokus på att stärka kundrelationen och bygga kundlojalitet. I NordicFeels nätbutiker ligger allt fokus på kundupplevelsen.
Personligt bemötande på nätet
NordicFeel vill att varje kund känner sig väl omhändertagen i nätbutiken trots att de inte erbjuds ett personligt möte. För att hjälpa kunden hitta vad de söker satsar man därför på en intelligent sökfunktion som efter hand lär sig kundens beteende och ger mer träffsäkra resultat. Undersökningar visar att kunder som använder en nätbutiks egen sökfunktion genomför ett köp dubbelt så ofta som övriga besökare på sajten.
Mobilen en primär kanal för unga
Eftersom NordicFeel har en stor andel unga kunder är den mobila kanalen mycket betydelsefull. Genom att använda Litiums färdigbyggda nätbutik anpassas designen utifrån skärmstorlek vilket gör det lätt att hitta i sortimentet och att avsluta köpet.
Årets e-handlare fem år i rad
NordicFeel har fem år i rad utnämnts till Årets E-handlare i kategorin Skönhet och Hälsa. Utmärkelserna grundar sig på konsumentrecensioner via prisjämförelsesajten Pricerunner.
– Vi är otroligt stolta över detta pris som är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrikt. Vi har idag över 700 000 kunder som handlar hos oss vilket gör oss till den största aktören på nätet vad avser parfym och andra skönhetsprodukter, säger NordicFeels VD Anders Sjöberg.

Om NordicFeel
NordicFeel grundades 2006 och har sedan dess expanderat kraftigt och omsätter i år cirka 280 MSEK. NordicFeel har över 700 000 kunder vilket gör företaget till en av Sveriges största webbutiker inriktat på skönhetsprodukter.
NordicFeel är även etablerade i Norge, Finland och Danmark. NordicFeel blev utsedda till årets e-handlare 2011 till 2015 av Pricerunner i kategorin Skönhet & Hälsa.

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

LITIUM
Gnosjö Konstsmide väljer Litium för digital marknadssatsning (Cision)
2016-09-02 10:37
Gnosjö Konstsmide AB, en av Europas ledande aktörer i...
Pil nerSe hela citeringen

Aktiegruppen skrev 2 okt, 12:10

LITIUM
Gnosjö Konstsmide väljer Litium för digital marknadssatsning (Cision)
2016-09-02 10:37
Gnosjö Konstsmide AB, en av Europas ledande aktörer inom jul- och utebelysning, valde innan sommaren molntjänsten Litium On Demand för sin satsning på digital marknadsföring.

Konstsmides breda produktsortiment finns hos återförsäljare över hela landet och målet med den nya satsningen är att stärka varumärket och hjälpa återförsäljare öka försäljningen i butik.

– Vi valde Litiums plattform för att den ger oss förutsättningarna att bygga vårt varumärke ännu starkare genom vår satsning på digital marknadsföring, säger Mattias Hogane, IT-ansvarig på Konstsmide. Vi befinner oss i en spännande fas där vi arbetar mot högre effektivitet och förbättrad kommunikation med våra kunder och med Litium får vi en samarbetspartner som förstår hur vi driver vår affär.

Projektet startar under hösten 2016 och leds av Litiums partner iStone.

Detta är en nyhet som av Litium betraktas som ej kurspåverkande. Litium publicerar utvalda nyheter där bolaget anser att det finns ett nyhetsvärde, efter kundens godkännande och vid den tidpunkt som kunden önskar, enligt Litiums nyhetspolicy.

För ytterligare information kontakta:

Mattias Hogane, IT-chef Gnosjö Konstsmide
Mobil: +46 76-147 61 42
E-post: mattias.hogane@konstsmide.se

Henrik Lundin, VD Litium AB
Mobil: +46 709 73 42 31
E-post: henrik.lundin@litium.se

Om Gnosjö Konstsmide AB

Gnosjö Konstsmide AB grundades 1942. Bolaget ingår i den familjeägda koncernen Gunnar Johansson Gruppen AB. Konstsmide tillverkar och marknadsför konsumentprodukter inom jul- och dekorationsbelysning samt trädgårdsbelysning. Konstsmidekoncernen omsätter ca 480 mkr och har drygt 200 anställda. Dotterbolag finns i Tyskland, England, Finland, Hong Kong, Ungern och Norge. Huvudkontoret är beläget i Gnosjö.

LITIUM
CTEK väljer Litium för global produktmarknadsföring (Cision)
2016-09-30 10:39
CTEK SWEDEN AB, som utvecklar och säljer batteriladdare till några av bilvärldens mest prestigefyllda varumärken, valde innan sommaren Litiums molnbaserade e-handelsplattform för att ta ett helhetsgrepp om marknadsföring av produktsortimentet på fler än 30 marknader globalt.

– Litium är en kraftfull plattform för digital marknadsföring som ger oss en modern miljö att växa med i vår vidare utveckling online, säger Jon Lind, vd på CTEK. I och med att plattformen redan innehåller så mycket färdig funktionalitet för B2B-handel kan vi lägga vår budget på att öka kundupplevelsen, effektivisera våra arbetsprocesser och öka servicegraden mot våra distributörer.

Med återförsäljare på 34 marknader finns mycket att hämta genom att strukturera informationsflödet och öka användarvänligheten. Dels den ökade servicegraden mot återförsäljare men också möjligheten att ta kontroll över varumärket på en global marknad.

Litium publicerar utvalda nyheter där bolaget anser att det finns ett nyhetsvärde, efter kundens godkännande och vid den tidpunkt som kunden önskar, enligt Litiums nyhetspolicy.

För ytterligare information kontakta:

Jon Lind, vd CTEK SWEDEN AB
Mobil: +46 225 352 10
E-post: jon.lind@ctek.com

Henrik Lundin, VD Litium AB
Mobil: +46 709 73 42 31
E-post: henrik.lundin@litium.se

Om CTEK SWEDEN AB

CTEK SWEDEN AB utvecklar och tillverkar batteriladdare för alla typer av blysyra- och litiumbatterier för både privat och professionell användning. Med CTEKs starka innovatörsförmåga har en spjutspetsteknologi utvecklats med ett flertal patenterade funktioner och egenskaper som gör CTEKs batteriladdare och tillbehör unika.

Sedan starten har CTEK sålt ca 6,2 miljoner batteriladdare i 70 länder runt om i världen. CTEK är en pålitlig leverantör till många av världens mest aktade bil- och motorcykeltillverkare. CTEK har vunnit mer än 15 olika oberoende batteriladdartester sedan 2005.

Trombens bild
  • Tromben
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Ja, Litium känns väldigt heta just nu. Tycker dom överträffar marknadens förväntningar på alla plan. Fint läge att köpa in sig. Får nog ett bra 2017-2018 nu med Lindex som kund. Skulle kunna vara intressanta för ett uppköp, börsvärde under 60 millar!!!

Trombens bild
  • Tromben
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Stockpicker köprek 80millar i motiverat marknadsvärde. Känns något bättre än dagens allt för låga värdering.

Trombens bild
  • Tromben
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Två nya avtal i Norge!

Det ena ingår i den tyska koncernen Wûrth Group!

Måste lossna för kursen i detta bolag snart!

Börsvärdet är sjukt låga 55 miljoner.

Trombens bild
  • Tromben
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Litium inleder samarbete med Videoburst för onlinevideo!

Deras senaste delårsrapport pekar i helt rätt riktning. Ökar omsättningen med 35 procent i första kvartalet. Kommer att kosta betydligt mer att köpa in sig när dom når lönsamhet.

Börsvärde fortfarande runt 55 miljoner!

Stockpickeranalys 80 miljoner = 12kr aktie

OBS! Mycket het marknad som växer så att det knakar.

Trombens bild
  • Tromben
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Litiums incitamentsprogram övertecknades !

E-handelsplattformen Litium incitamentsprogram i form av teckningsoptioner 2017/20 till anställda övertecknades. Samtliga erbjudna heltidsanställda har köpt teckningsoptioner i
incitamentsprogrammet och totalt sett anmäldes intresse från anställda med 167 procent av erbjudet antal. Det framgår av ett pressmeddelande.

Och Litiums vd Henrik Lundin köper ytterligare 6 000 aktier!

Trombens bild
  • Tromben
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Litium avtal med två nya kunder:

SMD Logistics byter till Litium e-handel för hela återförsäljarledet och Cyberphoto AB väljer Litium e-handel för fortsatt tillväxt online.

Börsvärdet sjukt låga 51 miljoner!

Trombens bild
  • Tromben
  • Kön: Man
  • Ålder: 40
  • Yrke: Ekonom

Litium
Litium ingår partnerskap med Knowit (Finwire)
2017-08-22 09:15
E-handelsplattformen Litium ingår ett partnerskap med Knowit som är noterat på Stockholmsbörsen med 2 000 anställda i sex länder. Knowit levererar tjänster genom tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det framgår av ett pressmeddelande.

- Knowit har bred erfarenhet och kompetens inom e-handel och är en perfekt partner för Litium. Vi är båda mitt i en spännande resa där vi har stora möjligheter att att hjälpa våra kunder med sin omställning till digital handel. Att Knowit finns i många länder är också viktigt för Litiums expansion till fler marknader, säger Henrik Lundin, vd på Litium.

- Litiums moderna e-handelsplattform och Acceleratorer är ger oss ytterligare möjligheter att skapa unika e-handelslösningar för våra kunder. Det blir ett viktigt komplement i Knowits satsning på eCommerce och PIM. Vi ser fram emot att fördjupa och bredda vårt samarbete både inom Sverige och internationellt, säger Per Wallentin, vd och koncernchef på Knowit.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Rapport imorgon!
Fortfarande 20% från introkurs

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG