Norska kronan

Norska kronan Bevaka tråd

Startad av eobet

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Undrar vad ni tror om norska kronan? Kommer den att sjunka mer? Jag jobbar både i Norge och Sverige. Funderar på om jag ska föra över mina svenska pengar till norska för att bankerna ger bättre ränta där och för att svenska kronan är högre. Men om norska kronan fortsätter ner så är ju min idé dålig....

Urs Hofers bild
aktieexpert

eobet skrev 21 jan, 14:01

Undrar vad ni tror om norska kronan? Kommer den att sjunka mer? Jag jobbar både i Norge och Sverige. Funderar på om jag ska föra över mina svenska pen...
Pil nerSe hela citeringen

eobet skrev 21 jan, 14:01

Undrar vad ni tror om norska kronan? Kommer den att sjunka mer? Jag jobbar både i Norge och Sverige. Funderar på om jag ska föra över mina svenska pengar till norska för att bankerna ger bättre ränta där och för att svenska kronan är högre. Men om norska kronan fortsätter ner så är ju min idé dålig....

Norge är som du vet ett dyrt land och delvis beroende av oljepriset. Så fort oljepriset börjar stiga, vad den tidigare eller senare antagligen gör, stiger den norska kronan gen men den svenska kronan tenderar också att bli starkare. Jag skulle därför behålla den svenska krona trots lägre ränta. De Norska bankerna är antagligen tvungna att betala högre räntor på grund av att risknivå för den norska kronan är högre

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG