Den önskade totalkollapsen

Den önskade totalkollapsen Bevaka tråd

Startad av Urs Hofer

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Urs Hofers bild
aktieexpert

Jag har den intryck att Ryssland gick in i Syrien för att öka flyktingströmmen till Europa ytterlig och på detta sätt dela Europa, få EU sprängt, och samtidig försöka främja en europeisk ekonomisk totalkollaps. Med det förstnämnda har de redan lyckads.
Lyckas de med resten också så har Europa inte fått Ryssland genom bojkotter att ekonomisk kollapsa utan Ryssland får Europa, genom att skapa ett allt intensivare flyktingström, att kollapsa. Om inte det så kommer det i alla fall för EU bli enorma ekonomiska konsekvenser.
Jag är förvånad att ingen upptäcker det fula spelet.

Jan Axings bild
aktieexpert

Urs Hofer skrev 20 okt, 09:10

Jag har den intryck att Ryssland gick in i Syrien för att öka flyktingströmmen till Europa ytterlig och på detta sätt dela Europa, få EU sprängt, och ...
Pil nerSe hela citeringen

Jag har den intryck att Ryssland gick in i Syrien för att öka flyktingströmmen till Europa ytterlig och på detta sätt dela Europa, få EU sprängt, och samtidig försöka främja en europeisk ekonomisk totalkollaps. Med det förstnämnda har de redan lyckads.
Lyckas de med resten också så har Europa inte fått Ryssland genom bojkotter att ekonomisk kollapsa utan Ryssland får Europa, genom att skapa ett allt intensivare flyktingström, att kollapsa. Om inte det så kommer det i alla fall för EU bli enorma ekonomiska konsekvenser.

Du är inte ensam i denna synen, även jag ser fulspelet. En allt mer despotisk Putin stödjer despoten Assad i Syrien och ser poängen med att tvinga folk på flykt för att destabilisera EU. Lägg till att Polen och Ungern har fascistoida regeringar och fascismen överlag är på frammarsch. Även i Sverige. Lite grann 30-talet i repris.

Urs Hofers bild
aktieexpert

Jag har den intryck att Ryssland gick in i Syrien för att öka flyktingströmmen till Europa ytterlig och på detta sätt dela Europa, få EU sprängt, och ...

Jan Axing skrev 31 dec, 10:12

Du är inte ensam i denna synen, även jag ser fulspelet. En allt mer despotisk Putin stödjer despoten Assad i Syrien och ser poängen med att tvinga fol...

Jan Axing skrev 31 dec, 10:12

Du är inte ensam i denna synen, även jag ser fulspelet. En allt mer despotisk Putin stödjer despoten Assad i Syrien och ser poängen med att tvinga folk på flykt för att destabilisera EU. Lägg till att Polen och Ungern har fascistoida regeringar och fascismen överlag är på frammarsch. Även i Sverige. Lite grann 30-talet i repris.

I Finland har man Sannfinländarna, Sverige åter har Sverigedemokraterna. Båda var ungefär lika stor före valen.
I Finland tog man dem med i regeringen, sedan föll deras valunderstöd efter ca 6 månader med 50%. På detta sätt slipper vi dem antagligen vid nästa val.
I Sverige åter bojkotter man dem, därför växer de så länge tills de möjligtvis blir störst.
Väljarna vill varken i Finnland eller Sverige egentligen ha dem utan majoritet av väljarna vill att man inte tar obegränsade mängder invandare till landet utan bara så många som man verkligen kan ta hand om. Folket tycker helt enkelt att man inte kan ta hela kontinenter emot om man vill ta bra hand om dem.
När sedan regeringarna inte respekterar folkmajoritetens vilja röster folk på extrempartier för att få sin vilja fram. Det är farligt men inte bara väljarnas fel. De invalde borde ta hänsyn till vad folkmajoriteten vill ha. Ofta är folket klokare än beslutfattarna vill tror.
Jag tycker själv att det är lite som med medicin, för mycket gör mera skadan än nytta. Vad som är den rätta dosering är sedan en annan fråga. Skulle jag vara politiker skulle jag dock vara lyhörd vad gäller folkmajoritetens vilja oberoende vad jag själv tycker. Vi påstår ju att vi är en demokreti.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG