Helt ny på forumet och allt vad aktier heter, behöver lite hjälp

Helt ny på forumet och allt vad aktier heter, behöver lite hjälp Bevaka tråd

Startad av KrilleKrull

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Bo Eloffs bild
aktieexpert

KrilleKrull skrev 2 jun, 21:06

jaha, så man bör kanske sälja allt runt september ta all vinst och sen köpa när allt har gått ner massa ? eller investera om i något som går upp när b...
Pil nerSe hela citeringen

KrilleKrull skrev 2 jun, 21:06

jaha, så man bör kanske sälja allt runt september ta all vinst och sen köpa när allt har gått ner massa ? eller investera om i något som går upp när börserna går ner ?

okej då kommer jag att köra på fonder då, så när jag har börjat fått ihop ca 200 000 i fonder så ska man kanske ta och flytta över 100 000 till aktier ? känns som att det är det ända sättet att få ihop ca 100 000 på ?

Bo Eloff skrev 3 jun, 12:06

Ingen vet självklart vad som kommer hända men sannolikheten är stor att det är bättre att vara utanför börsen under September och Oktober.

För nybör...
Pil nerSe hela citeringen

Bo Eloff skrev 3 jun, 12:06

Ingen vet självklart vad som kommer hända men sannolikheten är stor att det är bättre att vara utanför börsen under September och Oktober.

För nybörjare så är fonder det bästa alternativet.
Så vänta med aktier tills du fått ihop lite pengar.

Så länge som du tar rygg på mig får du veta när det är dags att lämna börsen och vilka aktier som är mest köpvärda.

KrilleKrull skrev 4 jun, 23:06

Va bra, känns tryggt :)
Kommer PPMn gå upp snart igen eller kommer den fortsätta att gå ner en stund till ?

Utvecklingen på börsen bestäms på kort sikt av vilken lösning det blir på Greklands budgetkris.

Om man jämför med AP7 såfan som har 150% exponering mot världsindex så går den ner mer när börsen går ner.

KrilleKrulls bild

okej, hoppas att allt går bra då så att PPM fonderna rusar uppåt ;)

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG