Diamyd igen

Diamyd igen Bevaka tråd

Startad av Mats Gessbo

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Mats Gessbos bild

God eftermiddag alla!

För er som eventuellt är intresserade av Diamyd vill jag nämna att Diamyd idag har rönt massmedial uppmärksamhet.

Svenska Dagbladets hela löpsedel löd:
"Diabetes hos barn kan bromsas med nytt vaccin. Svensk metod först i världen att testas" Artikel sedan på sidorna 6-7.

Varenda nyhetssändning i radio och TV har tagit rygg på Svenska Dagbladet, liksom text-TV. Kanske kan bli något inslag på Rapport/Aktuellt i kväll?

Vidare kan jag nämna - för er som inte följer bolaget närmare - att för en tid sedan kom mycket lovande resultat från bolagets första avslutade studie rörande NTDDS-platform angående kronisk smärta.

Dessutom har Neurologix (inlicensierat från Diamyd) redovisat positiva studieresultat rörande sin forskning på Parkinssons.

Slutligen kan nämnas att PCS har löst tvisten med Emergent samt slutit ett avtal.

Kursreaktionen idag var förvånansvärt måttlig. Men min tro är att kursen succesivt kommer att spekuleras upp inför avkodningen av pågående FasIII-studier i Europa som sker under våren 2011.

Hälsningar

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG