KÖP C-Rad

KÖP C-Rad Bevaka tråd

Startad av Experten Bo

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

MMRs bild

Rekin skrev 19 maj, 12:05

Financial hearing avslutades just. Försäljning pågår vilket är positivt. C-rad kommer antagligen inleda ett kommersiellt samarbete i sommar med Varian...
Pil nerSe hela citeringen

Financial hearing avslutades just. Försäljning pågår vilket är positivt. C-rad kommer antagligen inleda ett kommersiellt samarbete i sommar med Varian enligt erik h. Bästa nyheten var att hela c-rad eller delar av c-rad kan komma att bli uppköpta av någon av de tre stora, dvs Varian , Siemens eller Elekta. Detta pga att c-rads produkter slår deras egna. Jag tycker detta är högst troligt då c-rad är ett förhållandesvis litet företag jämfört med dessa och de kommer ha svårt att konkurrera ut de andra. Därför är ett uppköp en win win från båda håll. Ps Köpte in tusen färska aktier idag. Det ser ljust ut på horisonten

Rekin

Det skrivs på annat forum att det talades om att det ev. kommer en riktad emission till större investerare på hearingen.
Stämmer det?

Stockiss bild

En pratar om uppköp av olika delar. En säger att Erik inte sa det. Så antingen är han här den som pratar sanning eller han på VCW. Jobbigt att behöva invänta videorapporten som kommer 1800 ca

Financial hearing avslutades just. Försäljning pågår vilket är positivt. C-rad kommer antagligen inleda ett kommersiellt samarbete i sommar med Varian...

Financial hearing avslutades just. Försäljning pågår vilket är positivt. C-rad kommer antagligen inleda ett kommersiellt samarbete i sommar med Varian enligt erik h. Bästa nyheten var att hela c-rad eller delar av c-rad kan komma att bli uppköpta av någon av de tre stora, dvs Varian , Siemens eller Elekta. Detta pga att c-rads produkter slår deras egna. Jag tycker detta är högst troligt då c-rad är ett förhållandesvis litet företag jämfört med dessa och de kommer ha svårt att konkurrera ut de andra. Därför är ett uppköp en win win från båda håll. Ps Köpte in tusen färska aktier idag. Det ser ljust ut på horisonten

störig skrev 19 maj, 13:05

Det låter helt perfekt i mina ögon.

Sa Hedlund det så tydligt att det är föreligger intresse från de stora om uppköp eller är det nånting du läste m...

Sa Hedlund det så tydligt att det är föreligger intresse från de stora om uppköp eller är det nånting du läste mellan raderna?

Känns hur som helst skönt att ha tankat lite extra =)

Vill inte vinkla någonting, så ungefär så här var det, ni får tolka själva:

under frågestunden sa en före detta elektaanställd att c-rad visserligen har produkter som slår de andra har att komma med, fast det kommer ändå vara svårt att konkurrera med dessa då marknaden i dagens läge ser ut som så att det är ett oligopol mellan dem.

Så han undrade om det finns chanser att c-rad vill bli uppköpta eller i alla fall sälja vissa av sina produkter till någon av de ovannämnda företagen:

Hedlund sa att den möjligheten kan aldrig uteslutas med ett flin på läpparna ( som jag tolkade att något sånt redan kan vara på gång) Med tanke på att c-rad redan samarbetar med Elekta, Varian och Iba så är möjligheterna stora

för övrigt hade han samma flin då han inte ville avslöja den kommande kvartalsrapportens siffror för oss, vilket jag också tolkar som positivt.

Om ni inte litar på mig kan ni se företagspresentationen för er själva: http://www.financialhearings.nu/110519/c-rad/

den komemr upp kl 18:00

Stockiss bild

Jag tror dig men tycker det är konsigt att folk säger olika. Men det blir nog bra vilketsom(=

Stockiss bild

Nämde Hedlund något om en Nyemmission?

Hymners bild

Finns inte mycket troligt på vcw, senast häromdan slängde någon ur sig att Elekta kommer att lansera en konkurrerande produkt till Sentinel; något som visade sig vara helt taget ur luften.

MMRs bild

Sa Hedlund det så tydligt att det är föreligger intresse från de stora om uppköp eller är det nånting du läste m...

Sa Hedlund det så tydligt att det är föreligger intresse från de stora om uppköp eller är det nånting du läste mellan raderna?

Känns hur som helst skönt att ha tankat lite extra =)

Rekin skrev 19 maj, 16:05

under frågestunden sa en före detta elektaanställd att c-rad visserlige...

Rekin skrev 19 maj, 16:05

under frågestunden sa en före detta elektaanställd att c-rad visserligen har produkter som slår de andra har att komma med, fast det kommer ändå vara svårt att konkurrera med dessa då marknaden i dagens läge ser ut som så att det är ett oligopol mellan dem.

Så han undrade om det finns chanser att c-rad vill bli uppköpta eller i alla fall sälja vissa av sina produkter till någon av de ovannämnda företagen:

Hedlund sa att den möjligheten kan aldrig uteslutas med ett flin på läpparna ( som jag tolkade att något sånt redan kan vara på gång) Med tanke på att c-rad redan samarbetar med Elekta, Varian och Iba så är möjligheterna stora

för övrigt hade han samma flin då han inte ville avslöja den kommande kvartalsrapportens siffror för oss, vilket jag också tolkar som positivt.

Om ni inte litar på mig kan ni se företagspresentationen för er själva: http://www.financialhearings.nu/110519/c-rad/

den komemr upp kl 18:00

Tack Rekin.

Gustav88s bild

Hymner skrev 19 maj, 16:05

Finns inte mycket troligt på vcw, senast häromdan slängde någon ur sig att Elekta kommer att lansera en konkurrerande produkt till Sentinel; något som...

Hymner skrev 19 maj, 16:05

Finns inte mycket troligt på vcw, senast häromdan slängde någon ur sig att Elekta kommer att lansera en konkurrerande produkt till Sentinel; något som visade sig vara helt taget ur luften.

Förstår inte varför någon skulle vilja läsa där (VCW) asså finns ingen där som har ngn info av värde mellan bara en kort period då de klipper in PM en som skickas ut!

iof kanske inte vi heller men vi försöker ju iaf hjälpa varandra på ett helt annat sätt...

googla runt lite själva, hittat massa positiva grejer som jag inte sett på ngt forum lr snack innan!

tex att de redan ger försäkringspengar till kliniker med sentinel. att det tar ca 3månader att tjäna in den!

att de har distributörer i USA, Japan, Korea, kina, Indien, Taiwan; polen, Frankrike , Spanien,Finland, UK och irland, redan gediget! de kanske inte va så svårt å hitta iof...

Någon klok som kan förklara hur vidare en NE skulle påverka oss aktieägare idag? Finns det något positivt att hämta ur det, samt det negativa skulle i så fall..?

Tacksam för svar!

Mvh

talitos bild

Vad är egentligen skillnaden mellan CLS och C-Rad? Bådas syfte är väl egentligen behandling av cancer, vad skulle hända med C-Rad om CLS system skulle vara bättre?

Det må vara dumma frågor men är väldigt nyfiken!

Tacksam för svar

mvh talito

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG