KÖP C-Rad

KÖP C-Rad Bevaka tråd

Startad av Experten Bo

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

tigers bild

tiger skrev 18 maj, 13:05

Jag känner mig lite vilsen. 50% av min portfölj är C-RAD, vilket är bra mycket mer än vad många experter rekommenderar för en enskild aktie. Nu pågår ...
Pil nerSe hela citeringen

Jag känner mig lite vilsen. 50% av min portfölj är C-RAD, vilket är bra mycket mer än vad många experter rekommenderar för en enskild aktie. Nu pågår värsta rean, och ena hjärnhalvan säger "KÖP, för tusan!" och andra säger "Tänk på Diamyd, det är en dålig idé att ligga för djupt i en enskild aktie, köp nåt annat istället."

Hur skulle ni resonera?

störig skrev 18 maj, 14:05

Enkelt, C-rad är inte Diamyd.

De är inte ens inom samma bransch, samma sak kan inte hända.

Biotech vs Medicinteknik är STOR skillnad.

Jag ligger...

Jag ligger också rätt tung för tillfället efter att ha ökat och även om kursen föll efter ökningen så ser jag ingen anledning till oro.

Jag är inte heller så orolig egentligen, det är bara det att två grundregler går emot varandra:

1. Köp undervärderade aktier.
2. Sprid riskerna (en av experterna har ju t ex en regel som säger max 30% i en enskild aktie, den har jag ju redan brutit med råge)

Frågan är ju inte om jag ska sälja C-RAD, det gör jag inte i dagsläget. Frågan är om jag i mina nya investeringar borde passa på att köpa mer C-RAD under rean, eller sprida riskerna. Jag frågar egentligen inte just specifikt för C-RAD, jag undrar mer hur olika experter skulle resonera i liknande situationer.

störigs bild

Jag känner mig lite vilsen. 50% av min portfölj är C-RAD, vilket är bra mycket mer än vad många experter rekommenderar för en enskild aktie. Nu pågår ...

Jag känner mig lite vilsen. 50% av min portfölj är C-RAD, vilket är bra mycket mer än vad många experter rekommenderar för en enskild aktie. Nu pågår värsta rean, och ena hjärnhalvan säger "KÖP, för tusan!" och andra säger "Tänk på Diamyd, det är en dålig idé att ligga för djupt i en enskild aktie, köp nåt annat istället."

Hur skulle ni resonera?

Jag ligger...

Jag ligger också rätt tung för tillfället efter att ha ökat och även om kursen föll efter ökningen så ser jag ingen anledning till oro.

tiger skrev 18 maj, 15:05

Jag är inte heller så orolig egentligen, det är bara det att två grundregler går emot varandra:

2. Sprid riskerna (en...

tiger skrev 18 maj, 15:05

2. Sprid riskerna (en av experterna har ju t ex en regel som säger max 30% i en enskild aktie, den har jag ju redan brutit med råge)

Frågan är ju inte om jag ska sälja C-RAD, det gör jag inte i dagsläget. Frågan är om jag i mina nya investeringar borde passa på att köpa mer C-RAD under rean, eller sprida riskerna. Jag frågar egentligen inte just specifikt för C-RAD, jag undrar mer hur olika experter skulle resonera i liknande situationer.

Jag själv är kanske ingen "expert" men just nu ligger jag tungt i tre bolag.

Argex Mining 31%
Biotec Pharmacon 28%
C-rad 41%

Jag har vänt och vridit på varenda siffra i dessa tre bolag och jag känner mig väldigt trygg i min placering.

Visst finns det en viss risk, men risken klassar jag ändå som mindre än om jag äger 10% i 10 bolag och inte är påläst.

Det är bara att ligga lång och ta det lugnt i solstolen, förr eller senare blir man belönad.

Stockiss bild

Det ända jag kan säga att det är ett fint köpläge på C-rad med tanke på att det har inte kommit några negativa nyheter och det är tvångsförsäljningar som försigår. När de är slut kan det nog gå fort uppåt. Sen är det financial hearing imorgon och rapport tisdag årsstämma onsdag. Jag tror det blir en händelserik och positiv vecka(=

Rays bild
  • Ray
  • Kön: Man
  • Ålder: 53
  • Yrke: Egen företagare

Stockis skrev 18 maj, 15:05

Det ända jag kan säga att det är ett fint köpläge på C-rad med tanke på att det har inte kommit några negativa nyheter och det är tvångsförsäljningar ...

Det ända jag kan säga att det är ett fint köpläge på C-rad med tanke på att det har inte kommit några negativa nyheter och det är tvångsförsäljningar som försigår. När de är slut kan det nog gå fort uppåt. Sen är det financial hearing imorgon och rapport tisdag årsstämma onsdag. Jag tror det blir en händelserik och positiv vecka(=

Jag slog till med 250 st i slutcallen, tyckte det ur ett tekniskt perspektiv ser bättre ut med stängning över 30 än under. Tänker fylla på med betydligt mer när jag har ny info från företaget att gå på. Antingen något man kan utläsa imorgon eller så på rapport nästa vecka.

net maskens bild

Nytt från Estro 2011 på hemsidan. Mycket positivt när C-rad tar stora ord i mun! Vilket inte hör till vanligheterna. Överväldigande response på C-rad produkter!!
Som sagt nästa vecka 40kr, nu åker jag åter igen ut till golfbanan!
Grattis till er som låg kvar!

Stockiss bild

Jag tror på vinst eller en fullproppad orderbok nästa vecka(=

Rays bild
  • Ray
  • Kön: Man
  • Ålder: 53
  • Yrke: Egen företagare

Det ända jag kan säga att det är ett fint köpläge på C-rad med tanke på att det har inte kommit några negativa nyheter och det är tvångsförsäljningar ...

Ray skrev 18 maj, 17:05

Jag slog till med 250 st i slutcallen, tyckte det ur ett tekniskt perspektiv ser bättre ut med stängning över 30 än under. Tänker fylla på med betydli...

Jag slog till med 250 st i slutcallen, tyckte det ur ett tekniskt perspektiv ser bättre ut med stängning över 30 än under. Tänker fylla på med betydligt mer när jag har ny info från företaget att gå på. Antingen något man kan utläsa imorgon eller så på rapport nästa vecka.

Sagt och gjort jag ökade idag. =)

Experten Bos bild
aktieexpert

Jag slog till med 250 st i slutcallen, tyckte det ur ett tekniskt perspektiv ser bättre ut med stängning över 30 än under. Tänker fylla på med betydli...

Ray skrev 19 maj, 10:05

Sagt och gjort jag ökade idag. =)

Jag tror verkligen stenhårt på C-Rad vilket jag gjort sedan jag skrev köprekommendationen när aktien kostade 15,50kr.

C-Rad är nu nästan 30% av min aktieportfölj vilket också är min max gräns för ett enskilt innehav.

Om vi får en ny uppgång under nästa vecka upp mot 40kr kommer jag ta hem en del av vinsten så att inte C-Rad blir större än 30% av portföljen.

Med tanke på Diamyd historien så borde vi lära oss att riskspridning är mycket viktigt i aktieförvaltning.

Jag skulle aldrig i livet gå all in i någon aktie överhuvudtaget någonsin det är än allt för stor risk att ta.

Det finns allt för många tragedier från historien där människor förlorat hela sitt sparkapital under några börsdagar framför allt om man går all in med belåning.

En bra aktieportfölj bör alltid bestå av 10-15 innehav i 6-8 olika brancher.

Det är lätt att bli fartblind och gripas av girighet.

Financial hearing avslutades just. Försäljning pågår vilket är positivt. C-rad kommer antagligen inleda ett kommersiellt samarbete i sommar med Varian enligt erik h. Bästa nyheten var att hela c-rad eller delar av c-rad kan komma att bli uppköpta av någon av de tre stora, dvs Varian , Siemens eller Elekta. Detta pga att c-rads produkter slår deras egna. Jag tycker detta är högst troligt då c-rad är ett förhållandesvis litet företag jämfört med dessa och de kommer ha svårt att konkurrera ut de andra. Därför är ett uppköp en win win från båda håll. Ps Köpte in tusen färska aktier idag. Det ser ljust ut på horisonten

störigs bild

Rekin skrev 19 maj, 12:05

Financial hearing avslutades just. Försäljning pågår vilket är positivt. C-rad kommer antagligen inleda ett kommersiellt samarbete i sommar med Varian...

Rekin skrev 19 maj, 12:05

Financial hearing avslutades just. Försäljning pågår vilket är positivt. C-rad kommer antagligen inleda ett kommersiellt samarbete i sommar med Varian enligt erik h. Bästa nyheten var att hela c-rad eller delar av c-rad kan komma att bli uppköpta av någon av de tre stora, dvs Varian , Siemens eller Elekta. Detta pga att c-rads produkter slår deras egna. Jag tycker detta är högst troligt då c-rad är ett förhållandesvis litet företag jämfört med dessa och de kommer ha svårt att konkurrera ut de andra. Därför är ett uppköp en win win från båda håll. Ps Köpte in tusen färska aktier idag. Det ser ljust ut på horisonten

Det låter helt perfekt i mina ögon.

Sa Hedlund det så tydligt att det är föreligger intresse från de stora om uppköp eller är det nånting du läste mellan raderna?

Känns hur som helst skönt att ha tankat lite extra =)

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG