KÖP C-Rad

KÖP C-Rad Bevaka tråd

Startad av Bo Eloff

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

AktieSiarens bild

Härligt med lite tryck i aktien igen.

C-rad går som tåget och marknaden börjar vädra morgonluft. De börjar förstå vad som är på gång att hända och det är givetvis oerhört positivt. Det som är så speciellt just nu är att det fortfarande rör sig om väldigt låga nivåer. Jag kunde inte låta bli att köpa ännu en liten post idag kring 17 kr.

När listbytet väl sker så vet vi att det här nivåerna är långt förbi och då är det oerhört tillfredställande att veta att man agerade rationellt och enligt sin plan. Säger inte att alla ska göra likadant - säger endast att jag gör så. Jag utgår i från sannolikheten för att ett listbyte ska ske och vad vi i så fall får för reaktioner på kursen. Jag ser helst att vi har ett byte innan de lite mer fundamentala nyheterna kablas ut. De är mycket svårare att värdera och det har C-rads anhängare haft svårt med i historien. Jag ser hellre att vi då bedöms av seriösa och professionella investerare som kan branschen.

En återhämtning av kursen bör fortsätta en bit till. Vi borde kunna se en konsolidering kring 20 kr för att sedan ta ny fart med hjälp av de triggers som jag målade upp i mitt inlägg i söndags. Det är ju inte bara en trigger om man säger så. Får vi nyheter innan listbytet så är vi en bra bit över 20 kr innan vi vet ordet av.

Trevlig kväll!

Mvh Aktiesiaren

Drakens bild

AktieSiaren skrev 18 nov, 21:11

C-rad går som tåget och marknaden börjar vädra morgonluft. De börjar förstå vad som är på gång att hända och d...
Pil nerSe hela citeringen

C-rad går som tåget och marknaden börjar vädra morgonluft. De börjar förstå vad som är på gång att hända och det är givetvis oerhört positivt. Det som är så speciellt just nu är att det fortfarande rör sig om väldigt låga nivåer. Jag kunde inte låta bli att köpa ännu en liten post idag kring 17 kr.

När listbytet väl sker så vet vi att det här nivåerna är långt förbi och då är det oerhört tillfredställande att veta att man agerade rationellt och enligt sin plan. Säger inte att alla ska göra likadant - säger endast att jag gör så. Jag utgår i från sannolikheten för att ett listbyte ska ske och vad vi i så fall får för reaktioner på kursen. Jag ser helst att vi har ett byte innan de lite mer fundamentala nyheterna kablas ut. De är mycket svårare att värdera och det har C-rads anhängare haft svårt med i historien. Jag ser hellre att vi då bedöms av seriösa och professionella investerare som kan branschen.

En återhämtning av kursen bör fortsätta en bit till. Vi borde kunna se en konsolidering kring 20 kr för att sedan ta ny fart med hjälp av de triggers som jag målade upp i mitt inlägg i söndags. Det är ju inte bara en trigger om man säger så. Får vi nyheter innan listbytet så är vi en bra bit över 20 kr innan vi vet ordet av.

Trevlig kväll!

Mvh Aktiesiaren

Måste bara få fråga dig.

Flera personer på andra forum är skeptiska till om beslut om listbyte verkligen kommer att ske den 10:e dec,

Att TT inte själv har det avgörandet i sina händer är ju fullt förståligt även om han uttalat sig klart och tydligt att flytten kommer att ske i år.

Men om han då inte blåljuger oss rakt i ansiktet, vilka fler datum i december finns det att tillgå hos OMX för att en flytt ska kunna ske i år?

Mvh

AktieSiarens bild

C-rad går som tåget och marknaden börjar vädra morgonluft. De börjar förstå vad som är på gång att hända och d...

Trevlig kväll!

Mvh Aktiesiaren

Draken skrev 6 dec, 12:12

Måste bara få fråga dig.

Flera personer på andra forum är skeptiska till om beslut om listbyte verkligen kommer att ske den 10:e dec,

Att TT inte ...

Måste bara få fråga dig.

Att TT inte själv har det avgörandet i sina händer är ju fullt förståligt även om han uttalat sig klart och tydligt att flytten kommer att ske i år.

Men om han då inte blåljuger oss rakt i ansiktet, vilka fler datum i december finns det att tillgå hos OMX för att en flytt ska kunna ske i år?

Mvh

Det datum som de har att gå på är just den 10:e december. Tar de inte upp C-rad på det mötet så dröjer det till nästa år.

Även jag är nu skeptisk till att listbytet sker i år - det kan hända men jag tror det dröjer någon månad till. Jag tror och har fått indikationer på att OMX vill se sista kvartalets räkenskaper innan revisorn tar beslut. Alltså behöver vi kommer förbi 1/1 innan vi kan få besked men antagligen dröjer det tills bolaget släpper rapporten offentligt den 31/1. Sen är det väl på kommande möte i februari som beslutet i så fall tas.

Det här spelar mindre roll långsiktigt - faktiskt ingen alls. Men på kort sikt så hade det varit betydligt trevligare att komma in redan nu. Vi vet ju hur den här marknaden agerat hittills...

Men som sagt - det kan komma nu men jag räknar inte med det.

Mvh Aktiesiaren

Daniel Lindhes bild

Trevlig kväll!

Mvh Aktiesiaren

Måste bara få fråga dig.

Att TT inte ...

Måste bara få fråga dig.

Mvh

AktieSiaren skrev 6 dec, 12:12

Det datum som de har att gå på är just den 10:e december. Tar de inte upp C-rad på det mötet så dröjer det till nästa år.

Även jag är nu skeptisk ti...

Även jag är nu skeptisk till att listbytet sker i år - det kan hända men jag tror det dröjer någon månad till. Jag tror och har fått indikationer på att OMX vill se sista kvartalets räkenskaper innan revisorn tar beslut. Alltså behöver vi kommer förbi 1/1 innan vi kan få besked men antagligen dröjer det tills bolaget släpper rapporten offentligt den 31/1. Sen är det väl på kommande möte i februari som beslutet i så fall tas.

Det här spelar mindre roll långsiktigt - faktiskt ingen alls. Men på kort sikt så hade det varit betydligt trevligare att komma in redan nu. Vi vet ju hur den här marknaden agerat hittills...

Mvh Aktiesiaren

Hans förhoppning är listning innan årets slut.

Fokusera på verksamheten så kommer listningen som en bonus:-)

Drakens bild

Måste bara få fråga dig.

Att TT inte ...

Måste bara få fråga dig.

Mvh

Även jag är nu skeptisk ti...

Mvh Aktiesiaren

Daniel Lindhe skrev 6 dec, 12:12

Hans förhoppning är listning innan årets slut.

Fokusera på verksamheten så kommer listningen som en bonus:-)

Självklart så har ni ju rätt båda två!

Bytet kommer när det kommer, man blir bara sååå jäv... trött på den handel som förekommit/er i aktien.

Det är ju egentligen ganska fantastiskt det vi just nu är med om. Lilla C-rad har snart täckt in hela världen som sin försälningsmarknad dels på egen hand och dels med samarbetsavtal med giganter.

Klart att detta kommer att bli fantastiskt inom sinom tid!

pettter1s bild
  • pettter1
  • Kön: Man
  • Ålder: 61
  • Yrke: säljare

Lite om framtida listning på small cap. Hade för mig att jag läst att vd och styrelse skulle ha minst 12 månaders erfarenhet av styrelsearbete. Men har hittat detta på nasdaqs sidor.

Vid bedömning av ledningens och styrelsens kvalifikationer kommer börsen att värdera
tidigare erfarenheter av positioner i börsnoterade bolag, bolag noterade på annan reglerad
marknad eller en marknadsplats med liknande juridisk status. Motsvarande kunskap och
erfarenhet kan även ha vunnits på annat sätt.
Det är viktigt att styrelsen och ledningen kan bolaget och dess verksamhet samt har kunskap
om hur bolaget har organiserat exempelvis sin interna rapportering, den interna kontrollen
gällande den finansiella rapporteringen, investor relations och processen för offentliggörande
av finansiella rapporter och ad hoc-information till aktiemarknaden. Börsen kommer normalt
att anse att styrelsen och ledningen har tillräcklig kunskap om bolagets organisation och
verksamhet om de har varit aktiva i bolaget under minst tre månader och om de även
medverkat i framtagandet av åtminstone en årsredovisning eller en kvartalsrapport innan
noteringen.

lite längre ner läser jag ...

Bolaget ska ha en organisation som möjliggör snabb spridning av information till
aktiemarknaden. Organisationen och systemen ska vara på plats före noteringen, vilket
innebär att bolaget ska ha producerat åtminstone en kvartalsrapport i enlighet med börsens
regler. Detta innebär dock inte att informationen behöver offentliggöras. Börsen
rekommenderar dock bolag som ansöker om notering att organisationen för informationsgivning
till aktiemarknaden fungerat i åtminstone två kvartal innan noteringen och producerat
minst två kvartalsrapporter eller en bokslutskommuniké och en kvartalsrapport.

Som jag tolkar det har 3 månader och 2 stycken Q rapporter uppfyllts, men är inte alls säker på att de "nya i ledningen" varit med om någon boksluts kommunike.

Så vi får VERKLIGEN hoppas att Eric Penser BA läser på denna gång eller lyfter telefonluren och ringer någon på nasdaq, om ett informellt förhandsbesked (tror inte de har förhandsbesked)
För varför ska man annars ha en financial advisor?
Jag kunde googlat fram detta till C-rad för en låg penning ;).

Hoppas jag har fel angående kraven, för annars får vi minst vänta till slutet på Q2.
PS iam still a beliver

Hälsar Petttter1

http://www.nasdaqomx.com/digitalAssets/92/92772_nasdaq-omx-stockholms-re...

http://www.nasdaqomx.com/digitalAssets/96/96154_nasdaq-stockholms-regelv...

sorry det blev en aning långt

AktieSiarens bild

pettter1 skrev 7 dec, 12:12

Lite om framtida listning på small cap. Hade för mig att jag läst att vd och styrelse skulle ha minst 12 månaders erfarenhet av styrelsearbete. Men ha...

pettter1 skrev 7 dec, 12:12

Lite om framtida listning på small cap. Hade för mig att jag läst att vd och styrelse skulle ha minst 12 månaders erfarenhet av styrelsearbete. Men har hittat detta på nasdaqs sidor.

Vid bedömning av ledningens och styrelsens kvalifikationer kommer börsen att värdera
tidigare erfarenheter av positioner i börsnoterade bolag, bolag noterade på annan reglerad
marknad eller en marknadsplats med liknande juridisk status. Motsvarande kunskap och
erfarenhet kan även ha vunnits på annat sätt.
Det är viktigt att styrelsen och ledningen kan bolaget och dess verksamhet samt har kunskap
om hur bolaget har organiserat exempelvis sin interna rapportering, den interna kontrollen
gällande den finansiella rapporteringen, investor relations och processen för offentliggörande
av finansiella rapporter och ad hoc-information till aktiemarknaden. Börsen kommer normalt
att anse att styrelsen och ledningen har tillräcklig kunskap om bolagets organisation och
verksamhet om de har varit aktiva i bolaget under minst tre månader och om de även
medverkat i framtagandet av åtminstone en årsredovisning eller en kvartalsrapport innan
noteringen.

lite längre ner läser jag ...

Bolaget ska ha en organisation som möjliggör snabb spridning av information till
aktiemarknaden. Organisationen och systemen ska vara på plats före noteringen, vilket
innebär att bolaget ska ha producerat åtminstone en kvartalsrapport i enlighet med börsens
regler. Detta innebär dock inte att informationen behöver offentliggöras. Börsen
rekommenderar dock bolag som ansöker om notering att organisationen för informationsgivning
till aktiemarknaden fungerat i åtminstone två kvartal innan noteringen och producerat
minst två kvartalsrapporter eller en bokslutskommuniké och en kvartalsrapport.

Som jag tolkar det har 3 månader och 2 stycken Q rapporter uppfyllts, men är inte alls säker på att de "nya i ledningen" varit med om någon boksluts kommunike.

Så vi får VERKLIGEN hoppas att Eric Penser BA läser på denna gång eller lyfter telefonluren och ringer någon på nasdaq, om ett informellt förhandsbesked (tror inte de har förhandsbesked)
För varför ska man annars ha en financial advisor?
Jag kunde googlat fram detta till C-rad för en låg penning ;).

Hoppas jag har fel angående kraven, för annars får vi minst vänta till slutet på Q2.
PS iam still a beliver

Hälsar Petttter1

http://www.nasdaqomx.com/digitalAssets/92/92772_nasdaq-omx-stockholms-re...

http://www.nasdaqomx.com/digitalAssets/96/96154_nasdaq-stockholms-regelv...

sorry det blev en aning långt

Håller med dig till viss del - tror att de vill invänta bokslutet - men varför ska det dröja till slutet Q2? Verkar onödigt länge:)

Tror mitten Q1.

Mvh

Plexuss bild
  • Plexus
  • Kön: Man
  • Ålder: 36
  • Yrke: Läkare

C-rad godkänt för listbyte till Small-cap med första handelsdag 16/12!

AktieSiarens bild

Listning på Nasdaq!

Ja det här beskedet kom som en riktig överraskning för mig efter de senaste veckornas tveksamheter. Men vilken positiv överraskning!

Äntligen!

Redan nu på tisdag ska alltså C-rad börja handlas på Stockholmsbörsen. Jag har skrivit om värdet kring det här många gånger tidigare. Att handeln i aktien kommer bli mer stabil kan man utgå ifrån när större investerare får tillgång till den. Att bolaget kommer att utvärderas från diverse håll kan vi utgå ifrån. Vi kan även utgå ifrån att det kommer att komma rekommendationer från bankerna. Ni som följt något bolag under en längre tid vet hur det här spelar in.

Men givetvis gäller det först och främst att bolaget fortsätter att prestera. Det gäller att resultaten börja komma för då kan vi få en underbar utveckling av både bolaget och aktien framöver.

Jag roade mig precis med att läsa hela prospektet som finns att läsa på C-rads hemsida just nu. Det finns mycket bra information för er som inte är direkt insatta i branschen. Även bra förklaringar till produkterna, affärsmodellen och för första gången sedan jag började följa C-rad (2008) så har de även gett ut målsättningar.

De siktar på att hålla minst en 50 % omsättningstillväxt och en bruttomarginal över 60 %. Under de kommande tre åren...

Det här tycker jag att alla borde räkna på, jag tänker själv inte presentera några utsagor här men jag råder er att göra en egen analys inom kort. Det kommer framgå ganska tydligt vart C-rad är påväg. Man får anta att C-rad har fog för sina starka prognoser (målsättningar) och enligt mig så kommer det verkligen att kunna smälla till kring försäljningen. Vi vet att det nu gått över 12 månader sedan avtalet med Elekta stod klart. Deras ledtider är 12 - 18 månader. Jag vet att samarbetet har utvecklats bra och har därför varit oerhört förvånad att vi inte sett en större och snabbare utveckling. Vi kan dock räkna med att det kommer att kunna bli fantastiska år 2015 och 2016.

Vi vet även att det väntar härliga nyheter innan klockorna ringer och skumpan serveras. Det kommer för övrigt att bli en lite finare sort detta år...

Jag skulle inte bli förvånad om vi når ATH redan under januari eller februari.

Nu kör vi!

Mvh AktieSiaren

Martin Vidhalls bild

Någon som har en åsikt om Beamocular anspråk på C-Rad patent?

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG