Försäkringsbolag 2015

Försäkringsbolag 2015 Bevaka tråd

Startad av larzs0n

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

larzs0ns bild
  • larzs0n
  • Kön: Man
  • Ålder: 32
  • Yrke: Student

Hej! Väldigt länge har jag varit sugen på att gå in i något försäkringsbolag. Tyvärr finns det ju inga svenska (varför?) som man kan gå in i. Detta gör att bolagen som finns tillgängliga oftast är lite okända för mig och man har inte direkt någon känsla för de som finns.

Vardia Insurance Group från norge skrivs det om på många bloggar som en uppstickare som kan växa med åren. Detta är inget jag brukar gå in på då jag gillar stabila bolag med utdelning men deras låga(?) värdering gör att man blir sugen på att gå in i Vardia Insurance Group. Jag är även lite skeptisk till detta bolag främst för att det är så himla många bloggar (köpta?) som skriver om bolaget. Brukar vell vara så att när "alla" pratar om något ska man gå ur? ;)

Vilka försäkringsbolag äger ni och skulle rekommendera?
Ser ni värdeökningen i Vardia Insurance Group som alla skriver om?

Generellt sett går jag in i bolag med 5-10 års sikt.

Mvh

larzs0n skrev 24 jan, 23:01

Hej! Väldigt länge har jag varit sugen på att gå in i något försäkringsbolag. Tyvärr finns det ju inga svenska (varför?) som man kan gå in i. Detta gö...
Pil nerSe hela citeringen

larzs0n skrev 24 jan, 23:01

Hej! Väldigt länge har jag varit sugen på att gå in i något försäkringsbolag. Tyvärr finns det ju inga svenska (varför?) som man kan gå in i. Detta gör att bolagen som finns tillgängliga oftast är lite okända för mig och man har inte direkt någon känsla för de som finns.

Vardia Insurance Group från norge skrivs det om på många bloggar som en uppstickare som kan växa med åren. Detta är inget jag brukar gå in på då jag gillar stabila bolag med utdelning men deras låga(?) värdering gör att man blir sugen på att gå in i Vardia Insurance Group. Jag är även lite skeptisk till detta bolag främst för att det är så himla många bloggar (köpta?) som skriver om bolaget. Brukar vell vara så att när "alla" pratar om något ska man gå ur? ;)

Vilka försäkringsbolag äger ni och skulle rekommendera?
Ser ni värdeökningen i Vardia Insurance Group som alla skriver om?

Generellt sett går jag in i bolag med 5-10 års sikt.

Mvh

Hej!

Vardia kommer definitivt att visa hög omsättningstillväxt under 2015. Om det sen resulterar i att aktiekursen följer med upp kommer till stor del att bero på om skadeprocenten fortsätter att utvecklas åt rätt håll.

Det finns andra norska försäkringsbolag som passar bättre in på dina favoriter "stabila bolag med utdelning":

Gjensidige, där man kanske inte kan räkna med någon jättetillväxt framöver men stort och stabilt bolag med bra direktavkastning.

Protector forsikring (en annan bloggfavorit), som visar rejäl tillväxt (räknar med 18% under 2015, se länk), bra resultat och fin direktavkastning. Inte lika attraktivt värderade nu som för 1-2 år sedan men helt klart en tänkbar kandidat i en långsiktig portfölj.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=369438

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG