SEB bioteknikfond

SEB bioteknikfond Bevaka tråd

Startad av kasak

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Hej!

Vad tror ni om SEB Bioteknikfond?

Har ni någon favoritfond inom sektorn?

Biotekniksektorn har gått bra sista åren. Är det försent att hoppa på?

Hur känslig är biotekniksektorn om börsen skulle gå ned?

Mvh

Jan Axings bild
aktieexpert

kasak skrev 11 jan, 07:01

Hej!

Biotekniksektorn har gått bra sista åren. Är det försent att hoppa...
Pil nerSe hela citeringen

kasak skrev 11 jan, 07:01

Hej!

Biotekniksektorn har gått bra sista åren. Är det försent att hoppa på?

Hur känslig är biotekniksektorn om börsen skulle gå ned?

Mvh

SEB är en av mina favoriter inom bioteknik. En annan är Franklin Biotechnology Disc A Acc USD. Vilken av dem jag väljer beror på hur det går för var och en för stunden.

I normala fall korrelerar bioteknik dåligt med resten av börsen men vid större oro på marknaderna följer även dessa med ner. På lång sikt är dock tillväxten god. Jag tycker inte det är för sent att hoppa på.

Låter bra! Hittade följande länk:

http://www.folksam.se/sparalana/fonder/fondnyheter/1.93533

Ska man välja SEB bioteknikfond med eller utan utdelning?

Jan Axings bild
aktieexpert

Välj den utan, den återinvesterar innehavens utdelningar.

Jan Axing skrev 11 jan, 13:01

Tittar själv på SEB Bioteknikfonden. Dock, om jag hellre vill ha utdelning, är det precis som med en aktie då? Om jag väljer SEB Bioteknik med utdellning, betalas denna till mig 1ggr/år då? kan man se vad summan är?
Tänker köpa för 50 000kr via ett ISK-konto på avanza.

Mvh

Jan Axings bild
aktieexpert

Jan Axing skrev 11 jan, 13:01

Sofokles- skrev 22 jan, 11:01

Tittar själv på SEB Bioteknikfonden. Dock, om jag hellre vill ha utdelning, är det precis som med en aktie då? Om jag väljer SEB Bioteknik med utdelln...
Pil nerSe hela citeringen

Sofokles- skrev 22 jan, 11:01

Tittar själv på SEB Bioteknikfonden. Dock, om jag hellre vill ha utdelning, är det precis som med en aktie då? Om jag väljer SEB Bioteknik med utdellning, betalas denna till mig 1ggr/år då? kan man se vad summan är?
Tänker köpa för 50 000kr via ett ISK-konto på avanza.

Mvh

Jag tycker du kan satsa på den återinvesterande varianten. Skillnaden är försvinnande liten då en stor del av innehaven inte delar ut ändå. Nu i januari delade fonden ut 0,18%. Det skulle bli 90 kr för ett värde på 50000. Per år.

Hej!

Valde Franklin Biotechnology Disc A Acc USD men ser att SEB bioteknikfond gått bättre sista tiden! Ska man byta till SEB?

Valde Franklin pga att många tror på en starkare dollar. Var det rätt val tror du? Fondernas största innehav är rätt så lika men ändå har utvecklingen varit till SEBs fördel....

Mvh

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG