clinical laserthermia system

clinical laserthermia system Bevaka tråd

Startad av pman

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

börssiarens bild

börssiaren skrev 9 jun, 12:06

Men så att......

Kanske några som tänkt om här i denna tråd nu och insett att det är bra med kritiska röster bland hejaropen.

börssiaren skrev 17 jun, 15:06

Dagens nyhet får ses som ett stort steg framåt mot att i framtiden kunna kommersialisera en behandlingsmetod mot vissa cancertyper. När nästa godkänna...
Pil nerSe hela citeringen

Dagens nyhet får ses som ett stort steg framåt mot att i framtiden kunna kommersialisera en behandlingsmetod mot vissa cancertyper. När nästa godkännande kommit och första patient behandlats gissningsvis från min sida runt första halvåret 2015 borde det ta 2-3 år innan studieresultat kan presenteras. Är resultaten bra borde de kunna presentera en ansökan inom 1 år därifrån och godkännande kan komma inom ytterligare 1-2 år. Runt 2020 -22 borde behandlingar kunna startas i större skala troligtvis då genom samarbetspartner.
Detta är ett litet steg på vägen mot förhoppningsvis framgångsrik behandlingsmetod.

Mvh

Mysgubben skrev 17 jun, 18:06

De tålmodiga bliva rikligt belönade ;-)

Och jag tror det blir tidigare än 2020.

Håller inte riktigt med där,men de som går in i bolaget efter den sista emmissionen är gjord och om bolaget lyckas borde bli rikligt belönad.

Men i daxläget så gissar jag på att det är just en nyemmission som är nästa större nyhet. Bolaget har en väldigt skral kassa och det är nu som det kommer börja kosta pengar framöver.

Mvh

jonatans bild

Hej

Jag har investerat i CLS med ca 20 % av innehavet i portföljen. Detta har gett en uppgång med 25%. Har ni några råd att dela med er av för denna aktie?

börssiarens bild

Men så att......

Kanske några som tänkt om här i denna tråd nu och insett att det är bra med kritiska röster bland hejaropen.

Dagens nyhet får ses som ett stort steg framåt mot att i framtiden kunna kommersialisera en behandlingsmetod mot vissa cancertyper. När nästa godkänna...

Dagens nyhet får ses som ett stort steg framåt mot att i framtiden kunna kommersialisera en behandlingsmetod mot vissa cancertyper. När nästa godkännande kommit och första patient behandlats gissningsvis från min sida runt första halvåret 2015 borde det ta 2-3 år innan studieresultat kan presenteras. Är resultaten bra borde de kunna presentera en ansökan inom 1 år därifrån och godkännande kan komma inom ytterligare 1-2 år. Runt 2020 -22 borde behandlingar kunna startas i större skala troligtvis då genom samarbetspartner.
Detta är ett litet steg på vägen mot förhoppningsvis framgångsrik behandlingsmetod.

Mvh

Tycker att min tidsplan fortfarande verkar rimlig fast mycket som kan försena ytterligare givetvis kan dyka upp. Men när man läser på andra forum verkar många ha uppfattningen att tusentals patienter snart kommer behandlas. Detta är en försöksverksamhet fortfarande i sin linda så innan studierna är klara om några år kommer vi inte att se några inkomster för bolaget. Däremot kostar det nog en del att få studiedeltagare.

Mvh

Mysgubbens bild

Mvh

börssiaren skrev 6 aug, 15:08

Tycker att min tidsplan fortfarande verkar rimlig fast mycket som kan försena ytterligare givetvis kan dyka upp. Men när man läser på andra forum verk...

Tycker att min tidsplan fortfarande verkar rimlig fast mycket som kan försena ytterligare givetvis kan dyka upp. Men när man läser på andra forum verkar många ha uppfattningen att tusentals patienter snart kommer behandlas. Detta är en försöksverksamhet fortfarande i sin linda så innan studierna är klara om några år kommer vi inte att se några inkomster för bolaget. Däremot kostar det nog en del att få studiedeltagare.

Mvh

"Däremot kostar det nog en del att få studiedeltagare"

Ja, CLS måste nog betala väldigt höga summor till dom som vill vara med, och kanske bli botade från sin cancer. Hua-hua ;-)

börssiarens bild

Tycker att min tidsplan fortfarande verkar rimlig fast mycket som kan försena ytterligare givetvis kan dyka upp. Men när man läser på andra forum verk...

Mvh

Mysgubben skrev 6 aug, 17:08

Ja, CLS måste nog betala väldigt höga summor till dom som vill vara med, och kanske bli botad...

Mysgubben skrev 6 aug, 17:08

Ja, CLS måste nog betala väldigt höga summor till dom som vill vara med, och kanske bli botade från sin cancer. Hua-hua ;-)

Marknadsföring och ersättning till studiedeltagare som agerar försökspersoner är normala kostnader i sammanhanget.
Verkar inte som många förstår att detta är på försöksstadiet ännu och endast som sagt försök på personer som är villiga och delta och kanske fördröja den normala behandlingen med strålning cellgift. Dessa försök görs ju för att man förhoppningsvis ska få resultat att peka på som är bättre än dagens behandlingar. Men där är man inte idag Mysgubben men det inser du också så småningom.

Mvh

Mysgubbens bild

"fördröja den normala behandlingen med strålning cellgift."

Mmm, tror dom föredrar att fortsätta med strålning och cellgifter "gratis", istället för att testa CLS. Det är ju så mysigt med strålbehandling och cellgifter, som man mår sååå bra utav. ;-)

börssiarens bild

Mysgubben skrev 7 aug, 00:08

Mmm, tror dom föredrar att fortsätta med strålning och cellgifter "gratis", istället för...

Mmm, tror dom föredrar att fortsätta med strålning och cellgifter "gratis", istället för att testa CLS. Det är ju så mysigt med strålbehandling och cellgifter, som man mår sååå bra utav. ;-)

Då jag har/har haft flera bekanta med cancer som genomgått och genomgår cellgift och strålningsbehandling så kan jag tala om för dig att cancerbesked med tillhörande behandling är allt annat än mysigt. Men att delta i studier med nya behandlingar är ett stort steg att ta. Tror ju att de svåraste formerna med dåliga prognoser från början kommer vara det första som cls kan komma ifråga för. Men vi får ju se i vilken takt deras studie framskrider. I den som jag tror eller annan,facit närmar sig ju hela tiden. Har du några tidsgissningar Mysgubben så kan vi ju jämföra och se vem som hamnar närmast verkligheten.

Mvh

Mysgubbens bild

Mmm, tror dom föredrar att fortsätta med strålning och cellgifter "gratis", istället för...

börssiaren skrev 7 aug, 08:08

Då jag har/har haft flera bekanta med cancer som genomgått och genomgår cellgift och strålningsbehandling så kan jag tala om för dig att cancerbesked ...

börssiaren skrev 7 aug, 08:08

Då jag har/har haft flera bekanta med cancer som genomgått och genomgår cellgift och strålningsbehandling så kan jag tala om för dig att cancerbesked med tillhörande behandling är allt annat än mysigt. Men att delta i studier med nya behandlingar är ett stort steg att ta. Tror ju att de svåraste formerna med dåliga prognoser från början kommer vara det första som cls kan komma ifråga för. Men vi får ju se i vilken takt deras studie framskrider. I den som jag tror eller annan,facit närmar sig ju hela tiden. Har du några tidsgissningar Mysgubben så kan vi ju jämföra och se vem som hamnar närmast verkligheten.

Mvh

Sorry. Jag är bara ironisk ;-)

Usch för cancer i alla former, och jag håller tummar å tår för CLS framgång. Inte bara för att jag har aktier. Av underordnad betydelse. Har alldeles för många nära/kära som gått bort på detta elaka sätt. Mor å far å svärmor bla. :-(

Tidsgissningar är omöjligt i nuläget, men jag hoppas/tror man kan presentera något slags positiva resultat under 2015. Tycker det är fantastiskt att allt som sagts hittills stämt (trots fördröjningar såklart), och nu har man sina KOL. Bara det visar på att det inte är någon bluffburk/metod man har :-)

börssiarens bild

börssiaren skrev 3 feb, 22:02

Ja,dagens besked kanske får fler att inse det jag skrev om redan för 2 år sedan att en mindre studie först sedan större bekräftande studie SEN om det ...

börssiaren skrev 3 feb, 22:02

Ja,dagens besked kanske får fler att inse det jag skrev om redan för 2 år sedan att en mindre studie först sedan större bekräftande studie SEN om det går bra behandling av patienter på riktigt med inkomster för företaget. Dvs många år kvar att testa. Jag fick ju stark kritik av en del här på forumet som trodde att behandlingarna skulle regenerera pengar redan förra året.
Och deras informationsgivning har ju även Aktietorget haft synpunkter på,det var inte bara jag.

mvh

Men så att......

Mvh

Känns som jag börjar bli bra på detta med tidsplaner för medicin/bioteknik. Verkar som detta jag för ett tag sedan ligger bra i fas.

"När nästa godkännande kommit och första patient behandlats gissningsvis från min sida runt första halvåret 2015 borde det ta 2-3 år innan studieresultat kan presenteras. Är resultaten bra borde de kunna presentera en ansökan inom 1 år därifrån och godkännande kan komma inom ytterligare 1-2 år. Runt 2020 -22 borde behandlingar kunna startas i större skala troligtvis då genom samarbetspartner.
Detta är ett litet steg på vägen mot förhoppningsvis framgångsrik behandlingsmetod. "

2 studier planeras idag starta september-november då borde första patient kunna behandlas runt första alvåret 2015.

Vad som står i rapporten som kanske inte kommunicerats tidigare är ju att arbetet med marknadsavdelning USA förutsätter kliniskt godkännande dvs väldigt långt fram i tiden.

Som det verkar så räcker kassan till en liten bit in i 2015 så en emmission borde komma under hösten för man kommer väl inte att gambla ner den till 0 och riskera sitta i knä på och rabbatera emmissionen kraftigt?

Fortsättning följer. Mvh

Uniqiuss bild

Men så att......

Mvh

börssiaren skrev 20 aug, 09:08

Känns som jag börjar bli bra på detta med tidsplaner för medicin/bioteknik. Verkar som detta jag för ett tag sedan ligger bra i fas.

"När nästa godk...

börssiaren skrev 20 aug, 09:08

"När nästa godkännande kommit och första patient behandlats gissningsvis från min sida runt första halvåret 2015 borde det ta 2-3 år innan studieresultat kan presenteras. Är resultaten bra borde de kunna presentera en ansökan inom 1 år därifrån och godkännande kan komma inom ytterligare 1-2 år. Runt 2020 -22 borde behandlingar kunna startas i större skala troligtvis då genom samarbetspartner.
Detta är ett litet steg på vägen mot förhoppningsvis framgångsrik behandlingsmetod. "

2 studier planeras idag starta september-november då borde första patient kunna behandlas runt första alvåret 2015.

Vad som står i rapporten som kanske inte kommunicerats tidigare är ju att arbetet med marknadsavdelning USA förutsätter kliniskt godkännande dvs väldigt långt fram i tiden.

Som det verkar så räcker kassan till en liten bit in i 2015 så en emmission borde komma under hösten för man kommer väl inte att gambla ner den till 0 och riskera sitta i knä på och rabbatera emmissionen kraftigt?

Fortsättning följer. Mvh

Flytt, studiestart och marknadsfokusering. Det verkar som att väntan snart är över.

http://www.mediconvillage.se/sv/news/2014/09/inkubatorbolag-flyttar-ut-f...

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG