NeuroVive - om senaste veckan m m

NeuroVive - om senaste veckan m m Bevaka tråd

Startad av löparn

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

löparns bild
  • löparn
  • Kön: Man
  • Ålder: 65
  • Yrke: Nej men är aktiep...

Jag har gjort oerhört mycket gratis PR för NeuroVive sedan början av april vid kurs 39 kr (före avskiljd TR) då min analys kom . Massor av analysutskick till life science-investmentbolag och analytiker. Det bidrog starkt till toppkursen 65 kr (TR-korr ca 60 kr) och att nyemissionen blev så lätt genomförd. Många kunde casha hem. T ex sign berry på Placera.nu (aka adolfsbergaren på aktiexeperterna.se ?) kunde ta hem några miljoner kr i vinst på 60 kr (före TR) och köpa tillbaka avsevärt fler på 33 kr i snitt i ett läge nyligen, enligt hans egna utsagor. Att han har lite otur och nu ligger tillfälligt back på senaste inhoppet kan snart kanske vändas till nya miljonvinster.

Insiders och Maas Biolab, LLC-ägare som fick utdelade NVP-aktier kunde tack vare att BHR Pharma, LLC ännu var okänt för gissningsvis >95 % av aktieplacerare i NeuroVive sälja ut med av den "nyheten" i stort opåverkad effekt...
Även inför den utförsäljningen fann jag det lämpligt att göra ett analysutskick till analytiker och Life Science-storinvesterare för att underlätta processen.

Det är ganska givet att jag mot bakgrund av det och usel kursutveckling relativt de goda nyheterna i sensommar och höst blev besviken på bolaget när jag så sent insåg att BHR Pharma, LLC var i fas 3 inom TBI och hade utelämnats i prospektet. Dels pga att förtroendet sjönk för bolaget och dess informationsgivning och dels att min aktieanalys byggde på något underskattad konkurrens m a p marknadsandelar. Det gynnade dock de som hade sålt innan "nyheten".

Speckarna vill ofta ha snabba vinster och blir givetvis sura när jag sålde ut pga denna nyhet men själva hade antagligen de flesta gjort likadant OM de kunnat...
Nu hoppas jag att mitt "statuerande exempel" i den väl underbyggda FI-anmälan medför att informationen blir korrekt framöver vilket i så fall höjer trovärdigheten för NeuroVive och värdet på aktien - allt annat lika. Kommande triggers lär göra att många speckare glömmer den senaste veckan lika fort som de tar hem sina vinster på 10 % eller så medan andra väntar ett tag och cashar hem miljonerna, ingen nämnd ingen glömd ;-)

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG