Optifreeze - redan stor uppmärksamhet

Optifreeze - redan stor uppmärksamhet Bevaka tråd

Startad av Uniqius

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Uniqiuss bild

Idag är första dagen denna aktie går att handla på börsen och vi ser ett mycket stort intresse.

Att dessutom Reuters uppmärksammar metoden och publicerar ett inslag gör ju inte saken sämre.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/06/19/optifreeze-den...

Länken till Reuters inslag finns här:
http://uk.reuters.com/video/2014/06/16/researchers-put-the-crunch-back-i...

Uniqiuss bild

Uniqius skrev 19 jun, 15:06

Idag är första dagen denna aktie går att handla på börsen och vi ser ett mycket stort intresse.

Att dessutom Reuters uppmärksammar metoden och publi...
Pil nerSe hela citeringen

Att dessutom Reuters uppmärksammar metoden och publicerar ett inslag gör ju inte saken sämre.

Revolutionerande metod, enorm potential.

Har satt samman mina tankar, https://www.bullstreet.se/2014/06/optifreeze-revolutionen-nu-pa-borsen/

Uniqiuss bild

Att dessutom Reuters uppmärksammar metoden och publi...

Uniqius skrev 22 jun, 21:06

Revolutionerande metod, enorm potential.

Har satt samman mina tankar, https://www.bullstreet.se/2014/06/optifreeze-revolutionen-nu-pa-borsen/

Optifreeze avtal med Orkla Foods

Pilotanläggningen kommer att byggas upp vid Orkla Foods anläggning i Eslöv. Projektet kommer att pågå fram till oktober 2014 därefter är ambitionen att avtala om ett kommersiellt samarbete.

- I och med samarbetet med ett så välrenommerat livsmedelsföretag som Orkla Foods Sverige har OptiFreeze tagit ett stort steg närmare målsättningen att industrialisera bolagets teknik. Vi har fått en samarbetspartner som kan tillföra kunskaper och erfarenheter vilket känns bra. Och det är så klart en stor fördel för bolaget att testa och skala upp tekniken i en industriell miljö, säger Fredrik Westman, VD OptiFreeze AB.

- Orkla är en mycket kompetent och intressant partner som tidigt hörde av sig till Optifreeze. Därefter har vi haft en dialog, nu tar vi ett steg vidare. Optifreeze får genom Orkla, som har sin innovationsavdelning i Eslöv, tillgång till såväl know-how som Orklas avancerade produktionsanläggning. Detta ger bolaget en bra plattform att ta OptiCept™ vidare till industriella volymer och kommersiell tillämpning, säger Pär Henriksson, styrelseordförande och medgrundare OptiFreeze AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Westman, VD OptiFreeze AB
Telefon: 0738-14 52 15
E-post: fredrik.w@optifreeze.se

OptiFreeze AB har en patenterad teknik som möjliggör att smak, form och struktur hos grönsaker, frukt och bär kan säkerställas genom hela nedfrysnings- och upptiningsprocessen. Tekniken öppnar för nya affärsmöjligheter för odlare och distributörer samt för företag inom kylteknik och livsmedelsproduktion runt om i världen. Bolagets teknik innebär att cellerna i grönsaker, frukt och bär tar upp naturliga antifrysprotein och sockerarter som bevarar smak, form och struktur. OptiFreeze är resultatet av en längre tids forskning vid institutionen för livsmedelsteknik i Lund.

Plexuss bild
  • Plexus
  • Kön: Man
  • Ålder: 36
  • Yrke: Läkare

Story grattis till det fina lyftet I fredags! Själv hann jag inte sätta mig på tåget innan dess, missade precis. Frågan är om inte marknaden överreagerade på nyheten och pilotsamarbetet och pilotanläggningen? Det känns inte längre självklart att köpa aktier nu, inte än iallafall.

Tacksam analys om någon har gällande det nya börsvärdet och köpindikation.

Än en gång, stort grattis!

Plexus skrev 29 jun, 13:06

Story grattis till det fina lyftet I fredags! Själv hann jag inte sätta mig på tåget innan dess, missade precis. Frågan är om inte marknaden överreage...

Story grattis till det fina lyftet I fredags! Själv hann jag inte sätta mig på tåget innan dess, missade precis. Frågan är om inte marknaden överreagerade på nyheten och pilotsamarbetet och pilotanläggningen? Det känns inte längre självklart att köpa aktier nu, inte än iallafall.

Tack! Jag ser att du är läkare. Skulle vara intressant att höra vad du tror om Emotra, Dignitana och Braincools produkter? Äger Emotra, WntResearch, Dignitana (sedan nyss då det känns som REA-läge) och NeuroVive. Hur ser du som läkare på dessa produkter? Vilken tror du mest resp. minst på? Äger du själv något av bolagen? Väldigt stor fråga till dig, men skulle gärna diskutera detta lite. Tusen tack /C

Plexuss bild
  • Plexus
  • Kön: Man
  • Ålder: 36
  • Yrke: Läkare

Story grattis till det fina lyftet I fredags! Själv hann jag inte sätta mig på tåget innan dess, missade precis. Frågan är om inte marknaden överreage...

Phantom83 skrev 29 jun, 14:06

Tack! Jag ser att du är läkare. Skulle vara intressant att höra vad du tror om Emotra, Dignitana och Braincools produkter? Äger Emotra, WntResearch, D...

Tack! Jag ser att du är läkare. Skulle vara intressant att höra vad du tror om Emotra, Dignitana och Braincools produkter? Äger Emotra, WntResearch, Dignitana (sedan nyss då det känns som REA-läge) och NeuroVive. Hur ser du som läkare på dessa produkter? Vilken tror du mest resp. minst på? Äger du själv något av bolagen? Väldigt stor fråga till dig, men skulle gärna diskutera detta lite. Tusen tack /C

Som läkare kan jag bara intyga att Wnts och Neurovives läkemedel har en enorm marknad om de godkänns, en påtaglig revolution faktiskt. Sen tycker jag personligen att det lätt blir en utdragen process. Själv äger jag samtliga du nämner utom Emotra som jag inte vet mycket om. Utöver dessa är C-rad intressanta med stor potential, särskilt till dagens pris.

Tack! Jag ser att du är läkare. Skulle vara intressant att höra vad du tror om Emotra, Dignitana och Braincools produkter? Äger Emotra, WntResearch, D...

Plexus skrev 29 jun, 16:06

Som läkare kan jag bara intyga att Wnts och Neurovives läkemedel har en enorm marknad om de godkänns, en påtaglig revolution faktiskt. Sen tycker jag ...

Plexus skrev 29 jun, 16:06

Som läkare kan jag bara intyga att Wnts och Neurovives läkemedel har en enorm marknad om de godkänns, en påtaglig revolution faktiskt. Sen tycker jag personligen att det lätt blir en utdragen process. Själv äger jag samtliga du nämner utom Emotra som jag inte vet mycket om. Utöver dessa är C-rad intressanta med stor potential, särskilt till dagens pris.

Kolla upp Emotra. En helt unik produkt utan konkurrenter. Tror mycket på den. Kan revolutionera psykvården. Bra läge att köpa nu. Vad tror du om DigniCap? Kan den få genomslag inom cancervården? Impulsköpte Dignitana nyss då jag tror att det kan vara en bra investering på sikt även fast folk verkar väldigt besvikna. Skulle du rekommendera att köpa C-rad i dagens läge? Tack! /C

Uniqiuss bild

Tack Plexus,

alltid roligt att hitta en aktie med enorm potential innan marknaden uppmärksammar den.

Jag delar inte din uppfattning om att marknaden överreagerade, utan jag tycker fortfarande att kursen bör upp en rejäl bit. Avtalet med Orkla är riktigt, riktigt bra och borde ge ännu mer på kursen och det tror jag att det ger framöver. Självklart kommer alltid vinsthemtagningar efter en snabb uppgång, men i fredags visades stark köpsignal varje gång någon sålde mot köpsidan och detta vittnar om att intresset är fortsatt stort och jag tror att vi inom kort har kursen mellan 15-20kr

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG