Stark rapport från Bahnhof idag

Stark rapport från Bahnhof idag Bevaka tråd

Startad av Tennistränare

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Tennistränares bild

Telekom bolaget Bahnhof kom med en stark rapport idag.
6000 nya kunder kunde man stoltsera med.
Undrar hur länge tillväxten kan fortsätta i Bahnhof?
Jag tror att till och med huvudägarna är förvånade eftersom de sålde ganska mkt av sina aktier i en aktiespridningar för en tid sedan.

Allltele visar ju lite växtvärk.

Även kursrekord i TeliaSonera idag (högsta kurs sedan 2008). Undrar när man kan sälja och få tillbaka utförsäljningspriset som man betalade när det begav sig. Jag sitter kvar i TeliaSonera och hoppas på att det blir uppköpsrykten när svenska staten minskat ner sitt ägande.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Tennistränare skrev 25 okt, 21:10

Undrar hur länge tillväxten kan fortsätta i Bahnhof?...
Pil nerSe hela citeringen

Jag tror att till och med huvudägarna är förvånade eftersom de sålde ganska mkt av sina aktier i en aktiespridningar för en tid sedan.

Även kursrekord i TeliaSonera idag (högsta kurs sedan 2008). Undrar när man kan sälja och få tillbaka utförsäljningspriset som man betalade när det begav sig. Jag sitter kvar i TeliaSonera och hoppas på att det blir uppköpsrykten när svenska staten minskat ner sitt ägande.

Utförsäljningspriset har du nog fått tillbaka tack vare alla extra utdelningar som Telia har gjort , däremot så har du inte fått någon avkastning på pengarna , och det är illa nog .

Undrar hur länge tillväxten kan fortsätta i Bahnhof?...
Pil nerSe hela citeringen

Jag är väldigt positiv till Bahnhof som företag. Nackdelen är att aktien handlas på en av de mindre listorna, Aktietorget och omsättningen är blygsam. Efter en kursrusning på 50 % i början av året har den i princip stått still. Rapporten var bra, men tydligen inte tillräckligt kursdrivande och man vill inte fastna i något som står still. Köper den kanske i december, många småbolag som inte hängt med under året rusar i januari månad av någon anledning.

Man kommer förmodligen uppnå sitt mål för 2010 med en vinst efter skatt på 18,5 mkr. Det ger ett p/e tal på 13 för 2010. Tillväxtmålen för de tre kommande åren ligger på 500 mkr, alltså en fördubbling jämfört med idag. Om det ska hålla bör både omsättningen och vinsten öka med 25 %. Det ger ett p/e på 10 för 2011. Det är billigt för ett så fint bolag som Bahnhof som fortsätter växa.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG