Vad är era mål med ert sparande?

Vad är era mål med ert sparande? Bevaka tråd

Startad av Museo12

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Museo12s bild

Alla ni som sparar pengar på ett eller annat sätt - vad har ni för mål med ert sparande? Är ni ute efter första bostadsrätten eller vill ni ha en tryggad pension? Eller gillar ni att ha råd att köpa finare och dyrare saker? Eller sparar ni till era barn?

Ett svar från många förmodar jag är att bli ekonomiskt oberoende. För de som investerar i aktier kanske intresset för att hitta vinnaraktier är så stort att eventuell vinst kommer i andra hand.

Vad är mitt eget mål? Eftersom jag är 41 år med ordinär lön och började spara vid 40 så hinner jag inte bli ekonomiskt oberoende. Men, förhoppningen är att kunna arbeta åtminstone deltid någon gång i framtiden. Jag skulle gärna hitta fler mål, så jag kan ju bli lite inspirerad av era mål!

störigs bild

Kulturarbetare, är det inte a-kassa 50% av tiden? :)

Mål 1

Pension
Vill att min fru ska kunna gå i pension samtidigt som mig då det skiljer 5 år mellan oss utan att det ska innebära något problem

Mål 2

Bostad
Kunna ha ett skuldfritt boende i 4-5 miljoners-klassen.

Mål 3

Barn
Kunna ge dem en bra start ut i vuxenlivet och såklart en bra uppväxt.

Museo12s bild

störig skrev 17 jul, 10:07

Mål 1

Pension
Vill att min fru ska kunna gå i pension samtidigt som mig då det skiljer 5 år...
Pil nerSe hela citeringen

störig skrev 17 jul, 10:07

Mål 1

Pension
Vill att min fru ska kunna gå i pension samtidigt som mig då det skiljer 5 år mellan oss utan att det ska innebära något problem

Mål 2

Bostad
Kunna ha ett skuldfritt boende i 4-5 miljoners-klassen.

Mål 3

Barn
Kunna ge dem en bra start ut i vuxenlivet och såklart en bra uppväxt.

Det är nog A-kassa 50% av tiden för många, vilket inte är bra för någon. Själv är jag anställd på 100%, men det går utöver det konstnärliga utövandet. Jag jobbar på museum och kan jobba med kreativa saker där så jag ska inte klaga.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG