SensoDetect - Ny analys - Häpnadsväckande potential!

SensoDetect - Ny analys - Häpnadsväckande potential! Bevaka tråd

Startad av CfoSthlm

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

rikkars bild
  • rikkar
  • Kön: Man
  • Ålder: 61
  • Yrke: aktieplacerare

Precis som jag trodde så blev rapporten lika slätstruken som vanligt.
Det låg väldigt mycket förväntningar på att rapporten skulle innehålla en del nyheter, därav kursuppgången på 60%, precis innan rapporten. Även en positiv blogg var anledningen till kursuppgången.

Det man kan konstatera är att bolaget har väldigt svårt att sälja sin produkt sd-bera. VD Jens Holmberg går ännu engång ut och beklagar att man inte är tillfredställd med försäljning trots att man satsa och prioriterat området.

Redan i april 2012 började påbörjade man en satsning på försäljningen men 1,5 år senare har omsättningen tom gått ner (under 9 månader 2013).

I dag är det svårt att se vad som skulle göra att vi får se en uppvärdering. Bolaget måste visa att man har en produkt som säljer bra.
Risken är stor att vi snart är tillbaka på 13 kr OM inte sensodetect börjar leverera avtal.

Adolfsbergarens bild

rikkar skrev 25 nov, 14:11

Det låg väldigt mycket förväntningar på att rapporten skulle innehålla en del n...
Pil nerSe hela citeringen

rikkar skrev 25 nov, 14:11

Det låg väldigt mycket förväntningar på att rapporten skulle innehålla en del nyheter, därav kursuppgången på 60%, precis innan rapporten. Även en positiv blogg var anledningen till kursuppgången.

Det man kan konstatera är att bolaget har väldigt svårt att sälja sin produkt sd-bera. VD Jens Holmberg går ännu engång ut och beklagar att man inte är tillfredställd med försäljning trots att man satsa och prioriterat området.

Redan i april 2012 började påbörjade man en satsning på försäljningen men 1,5 år senare har omsättningen tom gått ner (under 9 månader 2013).

I dag är det svårt att se vad som skulle göra att vi får se en uppvärdering. Bolaget måste visa att man har en produkt som säljer bra.
Risken är stor att vi snart är tillbaka på 13 kr OM inte sensodetect börjar leverera avtal.

rikkar!

Potentialen i SensoDetect är enorm men jag har också börjat tvivla pga den låga omsättningen. De har prioriterat försäljning i 1,5 år och borde fått bättre försäljningssiffror.
Jag sålde faktiskt av ytterligare aktier i förra veckan. Har bara ca 15% kvar av vad jag hade från början.

Positiva studieresultat kan säkert stärka kursen kortsiktigt men jag tror precis som dig att man på allvar måste visa att man kan sälja sin vara.

Mardrömmen för bolaget är om det blir förseningar med studieresultatet. Då är vi snart tillbaka på åtminstone 15 kr, kanske tom 13 kr som du skriver.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG