SensoDetect - Ny analys - Häpnadsväckande potential!

SensoDetect - Ny analys - Häpnadsväckande potential! Bevaka tråd

Startad av CfoSthlm

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

CfoSthlms bild

Jag har ägnat senaste helgen åt att sätta ihop en analys av caset SensoDetect. Efter att ha räknat i detalj på detta och läst på ordentligt kan jag konstatera att jag aldrig tidigare stött på ett case med bättre risk/reward än Senso just nu.

Ta gärna del av analysen på denna länk och kom med reflektioner.

http://www.scribd.com/doc/137386616/Analys-sensoDetect-Sounds-like-a-rev...

Adolfsbergarens bild

CfoSthlm skrev 23 apr, 19:04

Jag har ägnat senaste helgen åt att sätta ihop en analys av caset SensoDetect. Efter att ha räknat i detalj på detta och läst på ordentligt kan jag ko...
Pil nerSe hela citeringen

Jag har ägnat senaste helgen åt att sätta ihop en analys av caset SensoDetect. Efter att ha räknat i detalj på detta och läst på ordentligt kan jag konstatera att jag aldrig tidigare stött på ett case med bättre risk/reward än Senso just nu.

SensoDetect är ett intressant bolag, frågan är bara när man börjar tjäna bra med pengar och när man ska ta position.

Enligt bolaget är resultatet från Uppsala viktiga och kring detta säger VD följande:
När räknar ni med att Uppsalastudien är publicerad i sin helhet?
Vi räknar med att detta sker under 2013. Den här delen ligger ju tyvärr utanför vår påverkan.

Small cap frågade också:
Vad anser du krävs för att få fart på försäljningen?
Med Uppsalastudien i ryggen kommer vi kunna annonsera och kommunicera ut vårt budskap mer aktivt än tidigare. Detta kommer att medföra merförsäljning.

Risken är att många tröttnar på att vänta om resultatet från Uppsalastudien dröjer. Sen kommer det förmodligen att ta ytterligare månader innan färdigförhandlade avtal rullar in.

Jag är positiv till bolaget men tveksam till när jag ska gå in.
Får fundera några veckor.
Är medveten om att det också finns en risk att sitta utanför vid en ev uppgång.

CfoSthlms bild

Jag har ägnat senaste helgen åt att sätta ihop en analys av caset SensoDetect. Efter att ha räknat i detalj på detta och läst på ordentligt kan jag ko...

Adolfsbergaren skrev 24 apr, 15:04

SensoDetect är ett intressant bolag, frågan är bara när man börjar tjäna bra med pengar och när man ska ta position.

Enligt bolaget är resultatet fr...

Enligt bolaget är resultatet från Uppsala viktiga och kring detta säger VD följande:
Vi räknar med att detta sker under 2013. Den här delen ligger ju tyvärr utanför vår påverkan.

Small cap frågade också:
Med Uppsalastudien i ryggen kommer vi kunna annonsera och kommunicera ut vårt budskap mer aktivt än tidigare. Detta kommer att medföra merförsäljning.

Risken är att många tröttnar på att vänta om resultatet från Uppsalastudien dröjer. Sen kommer det förmodligen att ta ytterligare månader innan färdigförhandlade avtal rullar in.

Resultaten från uppsalastudien har delvis redan publicerats och via dessa fick bolaget i december 2012 Proof-of-Concept för diagnostisering av Schizofreni och ADHD (Vuxen), vilket i praktiken innebär att företagets metod och produkt är validerad.

länk till PM:
https://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=N1952558

Med andra ord har företaget redan nu tillräckligt med kött på benen för att med trovärdighet kunna marknadsföra och sälja produkten. Detta har än så länge lett till två kommersiella försäljningsavtal med privata aktörer under april månad, och bolaget har meddelat att man förhandlar med flera aktörer.

Kika lite närmare på analysen vet jag. Ofantligt bra risk/reward i detta läge när finansieringen är på plats, produkten validerad och aktiekursen nedtryckt i sviterna av emissionen.

Adolfsbergarens bild

Small cap frågade också:

CfoSthlm skrev 24 apr, 18:04

Resultaten från uppsalastudien har delvis redan publicerats och via dessa fick bolaget i december 2012 Proof-of-Concept för diagnostisering av Schizof...

Resultaten från uppsalastudien har delvis redan publicerats och via dessa fick bolaget i december 2012 Proof-of-Concept för diagnostisering av Schizofreni och ADHD (Vuxen), vilket i praktiken innebär att företagets metod och produkt är validerad.

länk till PM:

Med andra ord har företaget redan nu tillräckligt med kött på benen för att med trovärdighet kunna marknadsföra och sälja produkten. Detta har än så länge lett till två kommersiella försäljningsavtal med privata aktörer under april månad, och bolaget har meddelat att man förhandlar med flera aktörer.

Kika lite närmare på analysen vet jag. Ofantligt bra risk/reward i detta läge när finansieringen är på plats, produkten validerad och aktiekursen nedtryckt i sviterna av emissionen.

Som jag skrev så tycker jag att bolaget är intressant, bara frågan när man ska köpa.

CfoSthlms bild

Small cap frågade också:

Resultaten från uppsalastudien har delvis redan publicerats och via dessa fick bolaget i december 2012 Proof-of-Concept för diagnostisering av Schizof...

länk till PM:

Adolfsbergaren skrev 24 apr, 18:04

Som jag skrev så tycker jag att bolaget är intressant, bara frågan när man ska köpa.

Small cap som är en betaltjänst som SensoDetect anlitat stöder ...

Adolfsbergaren skrev 24 apr, 18:04

Small cap som är en betaltjänst som SensoDetect anlitat stöder mina tankar.

"SensoDetect har två problem som hänger ihop: Bristande försäljning och behovet av publicerade studier. När man ligger så långt i framkant av forskningen och presenterar ett helt nytt angreppssätt på ett problem gäller det att ha övertygande försäljningsargument.

Övertygande försäljningsargument betyder i SensoDetects fall publicerade studier. Det är uppenbart att bolagets egna publicerade studier inte räckt som försäljningsargument för att nå den bredare marknaden och därför sätts nu hoppet till Uppsalastudien som är utförd av en oberoende part och är blind för både den som testar och den som analyserar. Resultaten sägs vara fina, men hur fina får vi inte reda på förrän studierna publiceras.
Smallcap tror att merparten av de tilltänkta köparna vill se studien publicerad innan de slår till. Undantagsfallet skulle kunna vara Uppsala eftersom de utfört studien men de är ännu inte köpare."

Vd säger följande:
"Vår målsättning är tydlig; att genom föreliggande kapitalisering accelerera SensoDetects försäljning och därmed nå positivt kassaflöde under 2015. För att uppnå målsättningen ska vi, genom befintlig teknisk plattform, bredda användningsområdet från schizofreni och ADHD till att även omfatta demens, ADHD hos barn och ungdom samt bipolär sjukdom."

Hittills har inte SensoDetects pm gett något kurslyft så marknaden tycks vilja ha mer kött på benen innan de värderar upp bolaget. Aktieägarna har även tidigare hänvisat till avslutade studier som en möjlighet till kurslyft men så har inte skett, Tysklandsstudien tex

Alltid svårt med timingen förstås och att pricka lägsta möjliga ingångskurs.

Nu känns det som att kursen fått lite välförtjänt luft under vingarna. Min gissning är att vi kommer ha en positiv utveckling såväl på kort som lång sikt från dagens låga värdering.

Lycka till!

Adolfsbergarens bild

Har nu tagit en större position i SensoDetect.

Som jag skrivit förut tycker jag att bolaget har en mycket spännande produkt i sin SD-BERA.

cfosthm har redan gjort en mycket seriös analys av bolaget så det är egentligen inte mycket att tillägga.

Anledningentill att jag köper just nu är:

1. Enligt bolaget behövs inga fler emissioner.
2. VD har sagt att 2013 ska bli ett ekonomiskt genombrottsår.
3. Finns flera trigger i närtid, där jag bla tänker på besked om man får Proof-of-Concept gällande applikationerna ADHD (barn) och Biopolär sjukdom (båda under Q4 2013)
4. Bolaget har nu "tre intressanta ben att stå på", Diagnosis, Pharma och Research. Alla dessa marknader är gigantiska om man lyckas.
5. Den stora Uppslastudien kommer att publiceras i sin helhet under 2013.

Listan på triggers kan göras väldigt lång men jag hänvisar till analysen (cfosthm).

Min förhoppning och tro är att C-rad, Dignitana och SensoDetect får sina stora genombrott under 2013-2014.
Förutsättningar är mycket goda, i mina ögon.
Vi får se om jag får rätt eller fel.

CfoSthlms bild

Adolfsbergaren skrev 2 aug, 17:08

Som jag skrivit förut tycker jag att bolaget har en mycket spännande produkt i sin SD-BERA.

cfosthm...

cfosthm har redan gjort en mycket seriös analys av bolaget så det är egentligen inte mycket att tillägga.

3. Finns flera trigger i närtid, där jag bla tänker på besked om man får Proof-of-Concept gällande applikationerna ADHD (barn) och Biopolär sjukdom (båda under Q4 2013)
4. Bolaget har nu "tre intressanta ben att stå på", Diagnosis, Pharma och Research. Alla dessa marknader är gigantiska om man lyckas.

Listan på triggers kan göras väldigt lång men jag hänvisar till analysen (cfosthm).

Min förhoppning och tro är att C-rad, Dignitana och SensoDetect får sina stora genombrott under 2013-2014.

Grattis till ett bra köp och lycka till!

Framåt höstkanten borde det kunna bli riktigt riktigt intressant att vara aktieägare i SensoDetect igen efter en period av torka.

Perfekt köpläge med andra ord.

Adolfsbergarens bild

cfosthm...

CfoSthlm skrev 2 aug, 17:08

Framåt höstkanten borde det kunna bli riktigt riktigt intressant att vara aktieägare i SensoDetect igen eft...

CfoSthlm skrev 2 aug, 17:08

Framåt höstkanten borde det kunna bli riktigt riktigt intressant att vara aktieägare i SensoDetect igen efter en period av torka.

Perfekt köpläge med andra ord.

Tack cfosthm!

Man vet aldrig om kursen går ner mer men jag har handlat på mig till snittkurs 13,86 kr, ganska många dessutom.

Känns som om det är en väldigt bra ingångskurs.
Jag har följt SensoDetect under många år, och också varit inne vid ett par tillfällen. Men det känns som om vi börjar närma oss ett genombrott, dessutom finns det intressanta triggers både i närtid och på sikt.

Förhoppningsvis har VD bra koll när han går ut och säger att 2013 blir ett ekonomiskt genombrott för "Senso".

Det som dock stör mig väldigt mycket är Jens aktieinnehav, som är på tok för lite för att vara Vd. Nu väger det upp att de andra insiders äger stora poster, om jag inte minns fel äger de väl ca 40%?

Hur som helst så blir detta ett långsiktigt innehav, under förutsättning att inga negativa överraskningar kommer.

Tyckte dina riktkurser låg alldeles för högt men efter att jag gått igenom bolaget ordentligt så har jag ändrat uppfattning. Potentialen är enorm, vilket också Smallcap skriver.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Att kommersialisera en produkt och få lönsamhet är oftast en lång historia. Se de bolag som tidigare skrivits om på sajten såsom C-rad , Neurovive , Medirätt o s v, det kan ligga långt fram i tiden innan en investering ger ränta på pengarna .

Sensodetect har en följd av år med fallande omsättning och ackumulerade förluster.

Oms. 2009 1481 , 2010 1555, 2011 750 , 2012 460 .

Kursutvecklingen har gått i samma riktning från 50 kronor ned till dagens 14,20 kr.

Tekniskt sett stödlöst långt inunder dagens kurs

SensoDetect ligger i en fallande trend och fortsatt negativ utveckling innanför den indikeras. Har fallit kraftigt efter säljsignal från en rektangelformation vid brottet ner genom stödet vid 21.31. Målkursen vid 16.47 är nu nått, men formationen signalerar en fortsatt utveckling i samma riktning. Aktien har brutit ned genom stödet vid ca 15.00 kronor. Vidare nedgång är därmed signalerad, och det är nu motstånd vid 15.00 kronor vid reaktioner tillbaka . Nästa synliga stöd är ca 8 kronor,

Adolfsbergarens bild

Bengt-Erik Freiholtz skrev 4 aug, 19:08

Att kommersialisera en produkt och få lönsamhet är oftast en lång historia. Se de bolag som tidigare skrivits om på sajten såsom C-rad , Neurovive , M...

Bengt-Erik Freiholtz skrev 4 aug, 19:08

Att kommersialisera en produkt och få lönsamhet är oftast en lång historia. Se de bolag som tidigare skrivits om på sajten såsom C-rad , Neurovive , Medirätt o s v, det kan ligga långt fram i tiden innan en investering ger ränta på pengarna .

Sensodetect har en följd av år med fallande omsättning och ackumulerade förluster.

Oms. 2009 1481 , 2010 1555, 2011 750 , 2012 460 .

Kursutvecklingen har gått i samma riktning från 50 kronor ned till dagens 14,20 kr.

Tekniskt sett stödlöst långt inunder dagens kurs

SensoDetect ligger i en fallande trend och fortsatt negativ utveckling innanför den indikeras. Har fallit kraftigt efter säljsignal från en rektangelformation vid brottet ner genom stödet vid 21.31. Målkursen vid 16.47 är nu nått, men formationen signalerar en fortsatt utveckling i samma riktning. Aktien har brutit ned genom stödet vid ca 15.00 kronor. Vidare nedgång är därmed signalerad, och det är nu motstånd vid 15.00 kronor vid reaktioner tillbaka . Nästa synliga stöd är ca 8 kronor,

Hur kom Neurovive in här, har de en färdig produkt som är klar för kommersialisering?

Roligt att du nämner C-rad där du själv varit väldigt positivt inställd och även ägt aktier om jag inte minns fel.

När det gäller det tekniska så är det i mina ögon helt ointressant i denna typ av bolag. Det är pm som styr kursen.
Vi får väl se om din tekniska analys håller och vi får se 8 kr?

Jag håller med dig om att det tar tid att kommersialisera nya produkter men det är inte bara sådan info som kan få aktiekursen att lyfta i denna typ av bolag.
Jag tycker att du lägger alla bolag i samma korg när det gäller ev potential i aktiekursen.
Det går inte att jämföra Volvo med Emotro, för att ta ett ex.

I Volvo kanske man kan följa ett mönster med teknisk analys men absolut inte i Emotra.

Vd för SensoDetect har klargjort att 2013 blir ett ekonomisk genombrott för SensoDetect (jag är medveten om att detta inte är skrivet i sten, går aldrig att lita på någon till 100%).
Men förhoppningsvis får man det att lossna under 2013-2014.

Om du följt SensoDetect så vet du att man under väldigt lång tid forskat och gjort framsteg med sin SD-BERA.
Proof-of-Concept gällande applikationerna ADHD och Schizofreni finns redan, och under Q4 kommer besked gällande ADHD (barn) och Biopolär sjukdom. Demens 2014.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Hej Adolfsbergaren

Helt riktigt har jag varit inne i C-rad vid några tillfällen och gjort vinster . Men eftersom mitt uppdrag för klienter innebär att tjäna pengar så har jag lämnat sedan länge . Jag lägger en helt kommersiellt synsätt med mina placeringar och avstår när det inte verkar vinstgivande. Så även SensoDetect , ett forskningsbolag som efter fem år omsätter 127 tusen . Kan säkert bli ett fantastiskt bolag men då får man oftast en andra chans .

Teknisk analys är en av många av de parametrar som jag använder , kan ha sina brister om det är extremt liten omsättning och om en aktie inte omsätts dagligen . Samtidigt så väger Investtech in aktieomsättning så det ger en bra vägledning .

För nytillkomna aktiesparare kan det vara värt att läsa min analys från 2011

http://www.aktieexperterna.se/node/513

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG