Arc Aroma Pure - ny listning, nya möjligheter

Arc Aroma Pure - ny listning, nya möjligheter Bevaka tråd

Startad av Uniqius

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Uniqiuss bild

Ett bolag som är på väg att listas på Aktietorget är Arc Aroma Pure som jag tycker är värt att titta närmare på, www.arcaromapure.se

Bolaget har en patenterad metod för att öka gasutvinningen, minska energianvändningen och snabba på röttningsprocessen vid framställandet av biogas. Detta är mycket intressant, men det jag tycker är mest intressant är att man med denna metod kommer att kunna använda andra produkter än vad som idag är möjligt att använda för att utvinna biogas, bland annat kommer man att med den patenterade CEPT metoden även att kunna använda skogsavfall, tång och andra odlade grödor för att utvinna biogas. Detta har man tidigare inte kunnat, då röttningsprocessen varit för lång och inte varit ekonomiskt lönsam, förrän nu.

Helt rätt i tiden då miljö, energianvändande och utsläpp av växthusgaser är i fokus.

Läs mer på Energimyndighetens hemsida, http://www.energimyndigheten.se/sv/Foretag/Affarsutveckling_och_kommersi...

Vinnova anser att bolaget har en spännande affärside och har gett Arc Aroma Pure bidrag om 3,0 Mkr, läs på http://www.vinnova.se/sv/Resultat/Projekt/Effekta/Arc-Aroma-Pure-CEPT-Ef...

I samband med listningen genomför man en nyemission och denna blev rejält övertecknad. Om de som anmält sitt intresse att vara med (jag har) skall besked skickas ut efter den 7 mars och bolaget beräknar att första handelsdag på Aktietorget är den 3 april, läs mer på http://www.arcaromapure.se/?p=967

Det finns inspelningar både med uppfinnaren och grundaren Pär Henriksson och ifrån en av informationsträffarna inför listningen som är väl värda att avsätta en timme av sin tid för att höra dem prata om och beskriva bolaget och dess produkt, följ denna länk http://www.arcaromapure.se/?p=913

Man kan även se att de redan nu är ute och rekryterar personal, en driven juniorutvecklare och en ansvarig konstruktör, läs på http://se.incruit.com/arc+aroma+pure-jobs

Nyligen gick bolaget även ut med nyheten om ett kommande samarbete med global aktör för att rena vatten, läs mer på http://www.arcaromapure.se/?p=957

Intressanta och kunniga människor i ledningen vilket är en mycket viktig del av framtida förväntningar. Stora nätverk och bred erfarenhet är ett stort plus.

Jag finner detta bolag mycket intressant och har ansökt om att vara med från start och sedan får vi se ifall tilldelningen ger mig något. Om inte, eller mindre än jag ansökt om kommer jag att öka innehavet vid start. Bolagets låga värdering och potential gör att jag anser att risk/reward känns mycket bra.

Intressant att höra vad ni andra tycker

Hils

Uniqiuss bild

Uniqius skrev 9 mar, 10:03

Ett bolag som är på väg att listas på Aktietorget är Arc Aroma Pure som jag tycker är värt att titta närmare på, www.arcaromapure.se

Bolaget har en ...
Pil nerSe hela citeringen

Uniqius skrev 9 mar, 10:03

Bolaget har en patenterad metod för att öka gasutvinningen, minska energianvändningen och snabba på röttningsprocessen vid framställandet av biogas. Detta är mycket intressant, men det jag tycker är mest intressant är att man med denna metod kommer att kunna använda andra produkter än vad som idag är möjligt att använda för att utvinna biogas, bland annat kommer man att med den patenterade CEPT metoden även att kunna använda skogsavfall, tång och andra odlade grödor för att utvinna biogas. Detta har man tidigare inte kunnat, då röttningsprocessen varit för lång och inte varit ekonomiskt lönsam, förrän nu.

Helt rätt i tiden då miljö, energianvändande och utsläpp av växthusgaser är i fokus.

Läs mer på Energimyndighetens hemsida, http://www.energimyndigheten.se/sv/Foretag/Affarsutveckling_och_kommersi...

Vinnova anser att bolaget har en spännande affärside och har gett Arc Aroma Pure bidrag om 3,0 Mkr, läs på http://www.vinnova.se/sv/Resultat/Projekt/Effekta/Arc-Aroma-Pure-CEPT-Ef...

I samband med listningen genomför man en nyemission och denna blev rejält övertecknad. Om de som anmält sitt intresse att vara med (jag har) skall besked skickas ut efter den 7 mars och bolaget beräknar att första handelsdag på Aktietorget är den 3 april, läs mer på http://www.arcaromapure.se/?p=967

Det finns inspelningar både med uppfinnaren och grundaren Pär Henriksson och ifrån en av informationsträffarna inför listningen som är väl värda att avsätta en timme av sin tid för att höra dem prata om och beskriva bolaget och dess produkt, följ denna länk http://www.arcaromapure.se/?p=913

Man kan även se att de redan nu är ute och rekryterar personal, en driven juniorutvecklare och en ansvarig konstruktör, läs på http://se.incruit.com/arc+aroma+pure-jobs

Nyligen gick bolaget även ut med nyheten om ett kommande samarbete med global aktör för att rena vatten, läs mer på http://www.arcaromapure.se/?p=957

Intressanta och kunniga människor i ledningen vilket är en mycket viktig del av framtida förväntningar. Stora nätverk och bred erfarenhet är ett stort plus.

Jag finner detta bolag mycket intressant och har ansökt om att vara med från start och sedan får vi se ifall tilldelningen ger mig något. Om inte, eller mindre än jag ansökt om kommer jag att öka innehavet vid start. Bolagets låga värdering och potential gör att jag anser att risk/reward känns mycket bra.

Intressant att höra vad ni andra tycker

Hils

Första handelsdagen blir den 3 april.

Bengt-Erik Freiholtzs bild
aktieexpert

Arc Aroma Pure

En av många intressanta uppstartsbolag med intressanta ide'er , som vi så väl behöver för att föra utvecklingen framåt.

Sedan tar det alltid längre tid och behövs mera pengar än planerat , så många tröttnar och säljer. Ofta kan man därför efter emissionen köpa billigare än till emissionen.

Om man inte satsar mycket så kan det vara intressant att följa med på resan , om man nu inte är ute efter att tjäna pengar . resan blir oftast lång , kanske om 10 år kan du skörda frukterna av en investering med lite tur.

Uniqiuss bild

Bengt-Erik Freiholtz skrev 1 apr, 17:04

Arc Aroma Pure

En av många intressanta uppstartsbolag med intressanta ide'er , som vi så väl behöver för att föra utvecklingen framåt.

Sedan tar d...

Bengt-Erik Freiholtz skrev 1 apr, 17:04

Arc Aroma Pure

Sedan tar det alltid längre tid och behövs mera pengar än planerat , så många tröttnar och säljer. Ofta kan man därför efter emissionen köpa billigare än till emissionen.

Om man inte satsar mycket så kan det vara intressant att följa med på resan , om man nu inte är ute efter att tjäna pengar . resan blir oftast lång , kanske om 10 år kan du skörda frukterna av en investering med lite tur.

Bengt-Erik, roligt att du tittat på bolaget och svarar på inlägget. Dock delar jag inte din uppfattning när det gäller tidsuppfattningen, utan ser en betydligt kortare väg till vinstdrivande företag och med det mycket högre kurser än dagens introduktionskurs med ett börsvärde på cirka 33Mkr.

Första försäljning sker troligen redan i år, och fortsättning kommer att ske under 2014. Under 2015 när man break-even och kommer framåt att visa på fina siffror. Fina marginaler på produkten och flera mycket intressanta sidoaffärer med nya samarbeten och delägda företag, detta samtidigt som stort energibolag redan är med från start kommer att ge en fin uppsida.

Du har rätt i att saker tar tid, men några 10 år är i mina ögon en grov felräkning, vi får se vem som får rätt.

Jag skrev mycket tidigt om CLS på AE och deras kursutveckling från mitt första inlägg har varit mer än godkänd och där kommer snart resan att fortsätta.

Jag är med på resan med Arc Aroma från start och ser med spänning fram emot de kommande åren.

aktieexpert

Har varit med en lång tid och satsat på en del av dessa lovande upp startsbolag med fantastiska vyer . Förr i tiden så såldes nystartade bolag med rabatt , i dag tar ägarna fullt betalt eller mer , ibland så ger de sig själva optioner och gratisaktier så att de även i fortsättningen kan utan ansträngning ta del av ev. vinster.Så i 8 fall av tio så köper man aktien billigare efter nyintroduktion , en månad efter då emittenten alltid förbinder sig att hålla kursen i en månad. Kanske detta fall blir ett undantag , får hoppas detta . Vi följer utvecklingen med spänning .

Du har lyckats bra med CLS , köpt i botten på 3,60 och nu 9,75 . Den som köpte vid introduktionen och betalade 10 kr har nu samma värde på sin aktie .

Synd att du inte sålde på 30 kr .

Upprepar historien sig i Arc Aroma Pure så skulle du om några månader kunna utöka ditt innehav med rabatt .

Arc Aroma Pure vänder sig i första hand till kommuner och allmänna inrättningar om jag har förstått rätt.. Beroendet av politiker och allmänna medel är alltid en påfrestning
i alla länder . Se på vindkraften och övriga alternativa energikällor som finansieras med skattemedel. Har en god vän här som säljer ett amerikanskt slutet avloppssystem som varje kommun borde intstallera i stället för att släppa ut avloppet i havet t ex . Efter femton år börjar han se ljuset i tunneln. Men du är ung och har framtiden för dig .

Uniqiuss bild

Bengt-Erik Freiholtz skrev 2 apr, 17:04

Har varit med en lång tid och satsat på en del av dessa lovande upp startsbolag med fantastiska vyer . Förr i tiden så såldes nystartade bolag med rab...

Bengt-Erik Freiholtz skrev 2 apr, 17:04

Har varit med en lång tid och satsat på en del av dessa lovande upp startsbolag med fantastiska vyer . Förr i tiden så såldes nystartade bolag med rabatt , i dag tar ägarna fullt betalt eller mer , ibland så ger de sig själva optioner och gratisaktier så att de även i fortsättningen kan utan ansträngning ta del av ev. vinster.Så i 8 fall av tio så köper man aktien billigare efter nyintroduktion , en månad efter då emittenten alltid förbinder sig att hålla kursen i en månad. Kanske detta fall blir ett undantag , får hoppas detta . Vi följer utvecklingen med spänning .

Du har lyckats bra med CLS , köpt i botten på 3,60 och nu 9,75 . Den som köpte vid introduktionen och betalade 10 kr har nu samma värde på sin aktie .

Synd att du inte sålde på 30 kr .

Upprepar historien sig i Arc Aroma Pure så skulle du om några månader kunna utöka ditt innehav med rabatt .

Arc Aroma Pure vänder sig i första hand till kommuner och allmänna inrättningar om jag har förstått rätt.. Beroendet av politiker och allmänna medel är alltid en påfrestning
i alla länder . Se på vindkraften och övriga alternativa energikällor som finansieras med skattemedel. Har en god vän här som säljer ett amerikanskt slutet avloppssystem som varje kommun borde intstallera i stället för att släppa ut avloppet i havet t ex . Efter femton år börjar han se ljuset i tunneln. Men du är ung och har framtiden för dig .

Två dagars handel har hittills gett en uppgång på mer än 120%, vilket till och med är lite mer än vad jag trodde. Dock finns mycket kvar i utveckling och intresset för bolaget är bra, även om det endast är en liten skara som hittat bolaget.

Pär Henriksson och övriga i bolaget kommer att se till att marknaden får matnyttig information och se till att vi aktieägare får en fortsatt fin resa de framöver.

aktieexpert

Grattis till en strålande affär , en månad efter noteringen har du kanske chansen att köpa tillbaka till halva priset mot i dag när en månadsgränsen har gått ut. Kursen fortfarande upp 70 procent över utförsäljningspriset.

Uniqiuss bild

Bengt-Erik Freiholtz skrev 8 apr, 03:04

Grattis till en strålande affär , en månad efter noteringen har du kanske chansen att köpa tillbaka till halva priset mot i dag när en månadsgränsen h...

Bengt-Erik Freiholtz skrev 8 apr, 03:04

Grattis till en strålande affär , en månad efter noteringen har du kanske chansen att köpa tillbaka till halva priset mot i dag när en månadsgränsen har gått ut. Kursen fortfarande upp 70 procent över utförsäljningspriset.

Efter en fantastisk inledning av sitt börsäventyr är det nu dags att ta första steget mot lansering.

Pär Henriksson, grundare av Arc Aroma Pure AB (publ) och uppfinnare till CEPT®-plattformen, har inbjudits att presentera CEPT®-tekniken vid symposiet ”Bioelectrics 2013” i Karlsruhe, Tyskland. Konferensen, som hålls 16 – 19 september, utgör en del av ett EU projekt med syftet att främja internationellt samarbete och informationsflöde mellan forskargrupper och företag som arbetar med elektroporation. Detta är ett första steg i den globala marknadsföringen av CEPT®-plattformen.

Arc Aroma Pure har valts ut bland en stor mängd aktörer att presentera vid det tionde årligen återkommande Bioelektroniksymposiet som hålls vid Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Tyskland, den 16:e – 19:e september. Under rubriken ”Environmental applications” kommer Pär Henriksson, grundare av Arc Aroma Pure, att presentera CEPT®-tekniken och den unika förbehandlingslinje för effektivisering av biogasproduktion som är under tillverkning. Presentationen innebär att bolaget gör sitt första framträdande på en internationell arena. Detta ”cutting edge” symposium genomförs i samarbete mellan International Bioelectrics Consortium (IBC) och det EU-finansierade COST TD1104 projektet.

Arc Aroma Pure är en unik industriell partner i COST-projektet på grund av lång erfarenhet av såväl utveckling av utrustning som applikationer för användning i industriell skala. Detta är särskilt intressant då målet för årets symposium är att öka samarbetet och kunskapsutbytet inom elektroporation mellan olika forskargrupper och företag samt att sammanlänka IBC och det EU-finansierade COST projektet. Inbjudan att presentera kom via COST projektet, mer om COST finns att läsa på projektets hemsida (www.electroporation.net).

”Jag är både stolt och hedrad och har accepterat inbjudan att presentera Arc Aroma Pure och vår unika CEPT®-plattform. Jag ser fram emot att redovisa våra framgångar vid olika försök inför ledande forskargrupper, inom fältet elektroporation, från såväl Europa som USA och Japan. Mötet är ett utmärkt första steg i den globala lanseringen av den kommersiella CEPT®-plattformen. Planen att inledningsvis bearbeta den inhemska marknaden för att sedan ta steget ut i Europa, och därefter tackla Asien och Nordamerika kvarstår.” Säger Pär Henriksson, Grundare Arc Aroma Pure

Uniqiuss bild

Har varit aktieägare sedan start och gårdagens två PM från Arc visar tydligt att vi har en mycket intressant höst framför oss.

"Arc Aroma Pure AB har förstärkt organisationen genom att anställa två personer. Bolaget behöver fler resurser då det gått in i en marknadsfas och räknar med ett antal genombrott inom de närmaste månaderna."

"Det känns tryggt att bolaget lyckats knyta till sig erfarna och kunniga personer som förstärker bolaget nu när vi går in i en marknadsfas. Vi står inför ett antal positiva genombrott och arbetsbördan är stor – det aktuella tillskottet gör skillnad, säger Pär Henriksson, VD Arc Aroma Pure AB."

Går att utläsa från gårdagens PM och när VDn går ut så här tydligt med sina förväntningar är det en mycket stark köpsignal.

En av höstens raketer

Uniqiuss bild

Uniqius skrev 15 aug, 09:08

Har varit aktieägare sedan start och gårdagens två PM från Arc visar tydligt att vi har en mycket intressant höst framför oss.

"Arc Aroma Pure AB ha...

Uniqius skrev 15 aug, 09:08

"Arc Aroma Pure AB har förstärkt organisationen genom att anställa två personer. Bolaget behöver fler resurser då det gått in i en marknadsfas och räknar med ett antal genombrott inom de närmaste månaderna."

"Det känns tryggt att bolaget lyckats knyta till sig erfarna och kunniga personer som förstärker bolaget nu när vi går in i en marknadsfas. Vi står inför ett antal positiva genombrott och arbetsbördan är stor – det aktuella tillskottet gör skillnad, säger Pär Henriksson, VD Arc Aroma Pure AB."

Går att utläsa från gårdagens PM och när VDn går ut så här tydligt med sina förväntningar är det en mycket stark köpsignal.

En av höstens raketer

Fantastiska nyheter!

Bolaget levererar och detta är bara början...

Arc Aroma Pure AB (AAP) och Malmberg Water AB (MWAB) har tecknat ett samarbetsavtal som innebär att MWAB ska marknadsföra och sälja BioCEPT® till biogasaktörer på ett antal marknader runt om i världen. Avtalet har ett försäljningsvärde om minst 50 MSEK per år och volymen förväntas öka på sikt.

MWAB startar sina marknadsföringsinsatser direkt med aktiviteter med stöd från AAP i Sverige och utomlands. MWAB har idag utfört närmare 100 anläggningar för biogasuppgraderings i Europa och Kina. BioCEPT™ är ett naturligt komplement för MWABs sortiment och marknadsplan. Avtalet omfattar även eftermarknad och produktutveckling.

”Malmberg Water är en imponerade partner som har visat en fantastisk tillväxt inom segmentet biogas. Jag är övertygad att detta avtal kommer att göra ett tydligt avtryck i våra försäljningssiffror. Vi har nu fått möjligheten att samarbeta med ett företag som har en lång historik och som drivs av ett stort miljöengagemang i kombination med gedigen kunskap inom flera intressanta segment. MWAB har visat en stor kunskap, insikt och inte minst en stor entusiasm över möjligheten att marknadsföra vår BioCEPT™", säger PO Rosenqvist, styrelseordförande och marknadsansvarig i Arc Aroma Pure AB.

”Nu kan vi erbjuda ytterligare en innovativ processlösning inom vattenrening och biogas och det kommer bli ett stort mervärde för såväl våra befintliga som framtida kunder. Marknadsföringen av BioCEPT™ är igång mot nyckelkunder och signalerna vi får är positiva. Vi är övertygade att CEPT®-tekniken kan bidra till en väsentlig effektivisering av biogasproduktionen och kommer att bli en viktig pusselbit i byggandet av det energineutrala avloppsreningsverket ”, säger Per Johansson AO-chef på Malmberg Water AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

PO Rosenqvist, Styrelseordförande Arc Aroma Pure AB, 070 – 55 00 386, p.o.rosenqvist@arcaromapure.se.

Pär Henriksson, VD Arc Aroma Pure AB, 046 – 271 83 81, per@arcaromapure.se.

Per Johansson, AO-chef Malmberg Water AB, 044 – 780 18 30, per.johansson@malmberg.se.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG