PharmaLundensis

PharmaLundensis Bevaka tråd

Startad av Wictor

Välkommen till forumet!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva inlägg.

Daniel Lindhes bild

Johan Didron skrev 12 sep, 08:09

Det desperata engagemang från hårt pressad VD du nämner låter väldigt osunt och oroväckande. Jag har inte något alls att säga vad gäller produkternas ...
Pil nerSe hela citeringen

Johan Didron skrev 12 sep, 08:09

Det desperata engagemang från hårt pressad VD du nämner låter väldigt osunt och oroväckande. Jag har inte något alls att säga vad gäller produkternas verksamhetsgrad eller potential. Men med hänsyn till hur man socialt agerar mot sin omvärld och oförmågan att bemöta argument får mig att tvivla starkt på, i stort sätt allt, de har att säga. Det är med andra ord ett fatalt misslyckande i strategisk synpunkt om man söker investerare. Den dåliga förmågan att locka investerare kanske också ägarbilden visar?

Med det sagt får jag tacka för ett sakligt och välargumenterat inlägg Wictor

Daniel Lindhe skrev 12 sep, 09:09

Jag tycker deras prospekt är en katastrof och inte förtroende ingivande det ända han talar om är projektets potential.

Wictor skrev 12 sep, 09:09

Daniel!

Nu har vi konstaterat att man gör si och så. Kanske dags att fråga varför. För mig finns det en möjlig förklaring inbyggd i den teori jag ti...

Wictor skrev 12 sep, 09:09

Daniel!

Nu har vi konstaterat att man gör si och så. Kanske dags att fråga varför. För mig finns det en möjlig förklaring inbyggd i den teori jag tidigare nämnde, men som sagt, jag har inga belägg för den.

Om det skulle bli ett positivt utfall så hoppas jag att de i alla fall skaffar en representant med affärsbakgrund som kan styra upp kommunikationen. Än så länge har de säkert inte haft råd till det.

Mvh

Var mest något jag fick syn på igår. Men en fråga jag ställer mig är varför är de så extremt rädda för att bli utspädda när deras släkt sitter på merparten av aktierna och en investering på 10 lax kan ge 1m kronor vid lyckat utfall.

Wictors bild
  • Wictor
  • Kön: Man
  • Ålder: 66
  • Yrke: Pensionär

PharmaLundensis: Nyemission kraftigt övertecknad - Extra nyemission planeras!
Kurs på den nya emissionen 7:-
Aktuell kurs 7,20:-

Hmm?

Daniel Lindhes bild

Wictor skrev 25 sep, 14:09

PharmaLundensis: Nyemission kraftigt övertecknad - Extra nyemission planeras!
Kurs på den nya emissionen 7:-
Aktuell kurs 7,20:-

Hmm?

Det var kul och det trodde jag inte:-) måste vart många som ville göra 10 000 till en miljon:-)

Wictors bild
  • Wictor

Den extra nyemissionen också övertecknad.

Det inkom 851 st anmälningssedlar på totalt 9 056 460 kr, och emissionen tecknades således till 431 %. I enlighet med tidigare meddelad beräkningsmodell tilldelas 600 tecknare vardera en post på 500 aktier genom lottning. Avräkningsnotor kommer att skickas ut de närmaste dagarna

Hmm?

Johan Didrons bild

Wictor skrev 17 okt, 19:10

Det inkom 851 st anmälningssedlar på totalt 9 056 460 kr, och emissionen tecknades således till 431 %. I e...

Det inkom 851 st anmälningssedlar på totalt 9 056 460 kr, och emissionen tecknades således till 431 %. I enlighet med tidigare meddelad beräkningsmodell tilldelas 600 tecknare vardera en post på 500 aktier genom lottning. Avräkningsnotor kommer att skickas ut de närmaste dagarna

Hmm?

Hej Wictor! Är nyfiken vad du anser om Pharmalundensis VD:ns attacker mot Avanza och Astra Zeneca? Det verkar vara en arg och frispråkig VD detta vilket iofs är lite roligt som omväxling.

Först ut Astra Zeneka

"Varför är AZ så övertygade om att PharmaLundensis projekt kan vara värda mycket pengar? Den enkla förklaringen är nog att de redan har testat ämnet! Bolaget har kontakter med mängder med KOL-patienter, och de har säkert hittat personer som velat prova antingen det industriella jodkolet, eller medicinskt jodkol, som AZ:s kemister tillverkat med utgångspunkt från PharmaLundensis offentliggjorda patentansökan. Dessa personer har säkert berättat om förbättringar av deras KOL-besvär!"

Sen Avanza:

"PharmaLundenis håller på att sätta upp ett officiellt Forum, där alla som är intresserade av PharmaLundensis verksamhet kommer att kunna skriva. Jag kan försäkra att dömda ekobrottslingar och forumtroll inte kommer att vara välkomna där!

Utöver det hoppas vi att alla aktieägare som idag anlitar Avanza Bank flyttar sina aktier till andra banker. Detta dels för att Avanza Bank under en längre tid motarbetat PharmaLundensis, och dels för att vi bedömer att Avanza Bank löper stor risk för att gå i konkurs inom en inte alltför avlägsen framtid!"

Wictors bild
  • Wictor

Det inkom 851 st anmälningssedlar på totalt 9 056 460 kr, och emissionen tecknades således till 431 %. I e...

Hmm?

Johan Didron skrev 13 nov, 18:11

Hej Wictor! Är nyfiken vad du anser om Pharmalundensis VD:ns attacker mot Avanza och Astra Zeneca? Det verkar vara en arg och frispråkig VD detta vilk...

Hej Wictor! Är nyfiken vad du anser om Pharmalundensis VD:ns attacker mot Avanza och Astra Zeneca? Det verkar vara en arg och frispråkig VD detta vilket iofs är lite roligt som omväxling.

Först ut Astra Zeneka

"Varför är AZ så övertygade om att PharmaLundensis projekt kan vara värda mycket pengar? Den enkla förklaringen är nog att de redan har testat ämnet! Bolaget har kontakter med mängder med KOL-patienter, och de har säkert hittat personer som velat prova antingen det industriella jodkolet, eller medicinskt jodkol, som AZ:s kemister tillverkat med utgångspunkt från PharmaLundensis offentliggjorda patentansökan. Dessa personer har säkert berättat om förbättringar av deras KOL-besvär!"

Sen Avanza:

"PharmaLundenis håller på att sätta upp ett officiellt Forum, där alla som är intresserade av PharmaLundensis verksamhet kommer att kunna skriva. Jag kan försäkra att dömda ekobrottslingar och forumtroll inte kommer att vara välkomna där!

Utöver det hoppas vi att alla aktieägare som idag anlitar Avanza Bank flyttar sina aktier till andra banker. Detta dels för att Avanza Bank under en längre tid motarbetat PharmaLundensis, och dels för att vi bedömer att Avanza Bank löper stor risk för att gå i konkurs inom en inte alltför avlägsen framtid!"

Hej Johan!

Först av allt, detta är bara funderingar, givetvis så vet jag inte hur det ligger till.

1: Kursdumpningen, helt riktigt så matade säljarna köpsidan som bara behövde gapa och svälja, i alla fall så var det så när jag tittade. Vem/vilka som gjorde det och varför vet ingen mer än vederbörande säljare.

2: Att så tydligt beskylla namngiven person hos AZN tyder på att de fått reda på att det faktiskt var på det sättet, kanske från ledningen i Midicon Village om någon nu försökte få dem utkastade därifrån. Det kan också vara någon samarbetspartner vem som helst, där de enligt uppgift blivit baktalade. Var det kom ifrån får vi aldrig veta Hur som helst så kommer man inte med den typen av anklagelser utan att ha mycket bra på fötterna. Vi vet ju att sådant förekommer så varför inte? Om det inte är så så har jag en fundering som jag inte ens vill nämna.

3: Många tecken tyder på att det finns en liten möjlighet att de faktiskt lyckas. Eventuell verkan av preparatet måste visat sig för länge sen under studiens gång om det nu föreligger en sådan. Man kan då ställa sig frågan om varför tidigare NE inte blev fulltecknad medan denna blev det med råge liksom den extra emissionen.

Att de är så säkra tyder på att medlet redan är provat, kanske inte nödvändigtvis på det sätt som angetts. Löparn la en viktig pusselbit där som fick mig att köpa tillbaka aktien. Tack för det om du läser detta.

Tyvärr så har jag inte lust att chansa så det blev bara en mindre mängd, men om det blir jackpot så räcker det långt. Går det åt skogen med Skogwalls projekt så förlorar jag bara vad jag kan stå ut med. det ska bli intressant att se, kan bli vilken dag som helst nu fram till den siste, eftersom studien uppges vara klar under senhösten och december är en vintemånad i min värld.

Johan Didrons bild

Hmm?

Hej Wictor! Är nyfiken vad du anser om Pharmalundensis VD:ns attacker mot Avanza och Astra Zeneca? Det verkar vara en arg och frispråkig VD detta vilk...

Först ut Astra Zeneka

Sen Avanza:

Wictor skrev 13 nov, 20:11

Hej Johan!

Först av allt, detta är bara funderingar, givetvis så vet jag inte hur det ligger till.

1: Kursdumpningen, helt riktigt så matade sälja...

Hej Johan!

1: Kursdumpningen, helt riktigt så matade säljarna köpsidan som bara behövde gapa och svälja, i alla fall så var det så när jag tittade. Vem/vilka som gjorde det och varför vet ingen mer än vederbörande säljare.

2: Att så tydligt beskylla namngiven person hos AZN tyder på att de fått reda på att det faktiskt var på det sättet, kanske från ledningen i Midicon Village om någon nu försökte få dem utkastade därifrån. Det kan också vara någon samarbetspartner vem som helst, där de enligt uppgift blivit baktalade. Var det kom ifrån får vi aldrig veta Hur som helst så kommer man inte med den typen av anklagelser utan att ha mycket bra på fötterna. Vi vet ju att sådant förekommer så varför inte? Om det inte är så så har jag en fundering som jag inte ens vill nämna.

3: Många tecken tyder på att det finns en liten möjlighet att de faktiskt lyckas. Eventuell verkan av preparatet måste visat sig för länge sen under studiens gång om det nu föreligger en sådan. Man kan då ställa sig frågan om varför tidigare NE inte blev fulltecknad medan denna blev det med råge liksom den extra emissionen.

Att de är så säkra tyder på att medlet redan är provat, kanske inte nödvändigtvis på det sätt som angetts. Löparn la en viktig pusselbit där som fick mig att köpa tillbaka aktien. Tack för det om du läser detta.

Tyvärr så har jag inte lust att chansa så det blev bara en mindre mängd, men om det blir jackpot så räcker det långt. Går det åt skogen med Skogwalls projekt så förlorar jag bara vad jag kan stå ut med. det ska bli intressant att se, kan bli vilken dag som helst nu fram till den siste, eftersom studien uppges vara klar under senhösten och december är en vintemånad i min värld.

Ja deras VD har satt sitt rykte på spel med attacker till höger och vänster. Framför allt också med tanke på att man marknadsfört på det sättet man valt att göra ("10 000 kr kan bli en miljon").

För din och andra småsparares skull hoppas jag att det går vägen och isf även hoppas att man anlitar en mediachef. De kanske får råd till detta om man lyckas. =)

Wictors bild
  • Wictor

Först ut Astra Zeneka

Sen Avanza:

Hej Johan!

1: Kursdumpningen, helt riktigt så matade sälja...

Hej Johan!

Johan Didron skrev 13 nov, 22:11

Ja deras VD har satt sitt rykte på spel med attacker till höger och vänster. Framför allt också med tanke på att man marknadsfört på det sättet man va...

Johan Didron skrev 13 nov, 22:11

Ja deras VD har satt sitt rykte på spel med attacker till höger och vänster. Framför allt också med tanke på att man marknadsfört på det sättet man valt att göra ("10 000 kr kan bli en miljon").

För din och andra småsparares skull hoppas jag att det går vägen och isf även hoppas att man anlitar en mediachef. De kanske får råd till detta om man lyckas. =)

"Sammanfattning PharmaLundensis AB:s (publ) kliniska KOL-studie har gett positiva resultat! Testsubstansen jodkol gav en statistiskt säkerställd förbättring av lungfunktionen hos KOL-sjuka på 8.2 %! Detta innebär att jodkol kan bli den första nya substansklassen med en effektiv bronkvidgande effekt vid KOL som beskrivits på 50 år! "

Efter det att styrelsens ordförande avgick pga strategiska meningsskiljaktigheter tappade jag förtroendet och minskade minskade till 1000 aktier som en lottsedel. Tyvärr, men bättre än inget.

Kommentar önskas från löpare med med. medlöpare :-)

ynwas bild
  • ynwa
  • Ålder: 36
  • Yrke: Sales Manager

Så viktig nyhet!!!

STOCKHOLM (Direkt) Bioteknikbolaget Pharmalundensis, listat på Aktietorget, kliniska KOL-studie har gett positiva resultat, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Testsubstansen jodkol gav en statistiskt säkerställd förbättring av lungfunktionen hos sjuka i kroniskt obstruktiv lungsjukdom, KOL.

En del patienter i jodkolgruppen fick påverkan på sköldkörteln, vilket är en väntad biverkning. I övrigt uppvisade jodkolgruppen inga allvarliga biverkningar relaterade till behandlingen, anger bolaget.

Wictors bild
  • Wictor

ynwa skrev 29 apr, 09:04

Så viktig nyhet!!!

STOCKHOLM (Direkt) Bioteknikbolaget Pharmalundensis, listat på Aktietorget, kliniska KOL-studie har gett positiva resultat, skriv...

ynwa skrev 29 apr, 09:04

Så viktig nyhet!!!

STOCKHOLM (Direkt) Bioteknikbolaget Pharmalundensis, listat på Aktietorget, kliniska KOL-studie har gett positiva resultat, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Testsubstansen jodkol gav en statistiskt säkerställd förbättring av lungfunktionen hos sjuka i kroniskt obstruktiv lungsjukdom, KOL.

En del patienter i jodkolgruppen fick påverkan på sköldkörteln, vilket är en väntad biverkning. I övrigt uppvisade jodkolgruppen inga allvarliga biverkningar relaterade till behandlingen, anger bolaget.

Dagens studie gör ingen framgång men det är en viktig indikation på att hypotesen kan fungera. Det där med sköldkörteln får man kommentera. Den tar till sig jod och frågan är hur stor påverkan är, Kanske dessa patienter ska behandlas på ett visst sätt.

max 50 000 tecken

Avbryt
* Den information som förmedlas av våra experter är allmän och inte personligt riktad.
STÄNG